Despre coloanele din tabelul cu statistici

Coloanele din tabelele cu statistici conțin diverse informații despre cont. Coloanele pe care le alegeți depind de tabelul cu statistici pe care îl consultați. Puteți să alegeți coloanele pe care doriți să le vedeți, apoi să le rearanjați și să le salvați în ordinea dorită. În acest fel, veți avea la îndemână, în tabelul cu statistici, toate datele care vă interesează.

Acest articol oferă o prezentare generală a coloanelor folosite frecvent și a celor disponibile numai atunci când consultați un anumit set de date.

Sfat

Puteți să comparați performanțele din mai multe perioade și să vedeți rezultatele respective în coloanele din tabelul cu statistici. Aflați cum să comparați performanța din două perioade de timp.

Coloanele comune

Anumite coloane sunt disponibile în aproape fiecare pagină din contul Google Ads.

Coloanele recomandate

În funcție de setările campaniei, Google Ads poate recomanda uneori coloane de adăugat în tabelele cu statistici. Coloanele sunt selectate în funcție de mai mulți factori, cum ar fi conversiile, setările privind direcționarea, strategia de licitare și altele. Puteți adăuga și elimina coloanele recomandate după cum doriți sau puteți să dezactivați complet funcția în cadrul campaniei. Pentru a afla mai multe, consultați Adăugarea sau eliminarea coloanelor recomandate din tabelul cu statistici.
Coloana „Stare”

Coloana „Stare” din paginile „Campanii” și „Grupuri de anunțuri” afișează informații despre starea actuală a campaniilor sau grupurilor de anunțuri individuale, precum și dacă acestea sunt întrerupte, eliminate, limitate de buget sau într-o altă stare.

  • În pagina „Anunțuri și extensii”, coloana „Stare” vă arată dacă anunțul se difuzează sau nu și, în cazul în care nu se difuzează, vă arată dacă este întrerupt, eliminat sau respins.
  • În pagina „Cuvinte cheie”, aceasta arată dacă fiecare cuvânt cheie este eligibil pentru difuzarea anunțurilor sau dacă anunțul ori campania în care este încadrat sunt marcate ca fiind întrerupte, eliminate, respinse sau într-o altă stare.

Obțineți informații suplimentare despre stările campaniilor, grupurilor de anunțuri, anunțurilor și cuvintelor cheie.

Coloanele privind performanța

Când consultați tabelul cu statistici, ați putea vedea în mod prestabilit următoarele coloane privind performanța:

  • Clicuri – dacă un utilizator dă clic pe anunț, de exemplu, pe titlul albastru al unui anunț text, acțiunea este contorizată drept clic.
  • Afișări – se contorizează o afișare de fiecare dată când anunțul apare pe o pagină cu rezultatele căutării sau pe un alt site din Rețeaua Google. „Afișările” sunt abreviate „Af.”.
  • Valoare CTR – un raport care indică frecvența cu care utilizatorii văd anunțul și dau clic pe acesta. Valoarea CTR poate fi folosită pentru a măsura performanța cuvintelor cheie și a anunțurilor.
  • Suma CPC medie – suma plătită pentru anunțurile dvs., împărțită la numărul total de clicuri.
  • Suma CPM medie – suma medie percepută pentru 1.000 de afișări ale anunțului (dacă folosiți licitarea CPM).
  • Cost – costul reprezintă cheltuielile totale pentru toate interacțiunile, cum ar fi clicurile pentru anunțuri text și vizionările pentru anunțuri video.

Coloanele Performanță din mai multe campanii

Atunci când examinați mai multe tipuri de campanii în același timp, veți vedea coloane suplimentare de raportare între campanii: „Interacțiuni”, „Rata de interacțiune” și „Costul mediu”. Aceste coloane raportează valorile cheie relevante pentru fiecare tip de campanie, ceea ce vă poate ajuta să măsurați rapid cât de eficiente sunt anunțurile pentru atingerea obiectivelor dvs. publicitare. De exemplu, coloana „Interacțiuni” va afișa numărul de clicuri pentru o campanie în Rețeaua de căutare, numărul de vizionări ale videoclipurilor pentru o campanie video etc. Aflați mai multe despre interacțiuni.

Coloanele Conversii

Dacă ați activat urmărirea conversiilor pe site, aceste coloane vă pot oferi informații despre performanța privind conversiile. Plasați cursorul peste semnul întrebării Semnul întrebării aflat în partea de sus a fiecărei coloane pentru a vedea definiția.

Coloanele Atribuire

Aceste coloane vă pot ajuta să înțelegeți rolul cuvintelor cheie în căutările pe Google.ro care duc la o conversie. Deseori, „ultimul clic” de dinaintea unei conversii este considerat cauza exclusivă a acesteia, deoarece este clicul care duce direct la vânzarea, achiziția sau înscrierea pe care o urmăriți. Însă există și cuvinte cheie ajutătoare, care ar fi putut ghida clienții pe calea spre respectiva conversie. Datele privind conversiile asistate din rapoartele Atribuire vă pot oferi o imagine mai clară asupra valorii cuvintelor cheie individuale în procesul de generare a conversiilor. La fel ca în cazul coloanelor privind conversiile, va trebui să aveți activată urmărirea conversiilor pe site pentru a vedea datele privind conversiile asistate.

Coloanele Atribute

Când consultați tabelul cu statistici, ați putea vedea în mod prestabilit următoarele coloane privind atributele:
  • Tipul strategiei de licitare: numele strategiei de licitare prin care se stabilesc sumele pe care le licitați pentru cuvintele cheie, grupurile de anunțuri sau campaniile dvs. De exemplu, în cazul în care campania folosește licitarea CPC manuală, în această coloană va apărea „CPC”. În cazul în care campania folosește licitarea automatizată, în această coloană va apărea „automatizată”. În plus, este posibil să apară și opțiunea „(optimizată)”, ceea ce înseamnă că Google Ads ajustează suma licitată CPC maximă pentru a vă ajuta să vă îndepliniți obiectivul, cum ar fi maximizarea numărului de conversii.
  • Strategie de licitare: aceasta este strategia de licitare de portofoliu automatizată prin care se stabilesc sumele pe care le licitați pentru cuvintele cheie, grupurile de anunțuri sau campanii. Rețineți că în această coloană va apărea numele creat pentru strategia de licitare flexibilă. Dacă nu folosiți o strategie de licitare flexibilă, va apărea o cratimă („-”).

Coloanele Detalii despre apeluri

Aceste coloane furnizează rapoarte pentru apelurile provenite din anunțuri care afișează un număr de telefon de redirecționare Google pe computere desktop sau laptop, tablete și dispozitive mobile de ultimă generație. Aceste coloane sunt disponibile în paginile „Grupuri de anunțuri” și „Campanii”. Aflați ce statistici sunt disponibile în coloanele cu detalii despre apeluri.

Coloanele care apar numai în anumite pagini

Anumite coloane sunt disponibile numai în anumite pagini din contul Google Ads. Iată ce informații vă pot oferi acestea despre performanțe:

Procentaj de produse active (numai pentru Cumpărături Google)

Coloana „Procentaj de produse active” arată numărul actual al produselor active din grupul de produse împărțit la numărul actual al produselor trimise pentru grupul respectiv. Puteți folosi această coloană pentru a înțelege efectul pe care îl au datele despre produse și setările campaniei asupra performanței grupului dvs. de produse.

Ce înseamnă

Pentru a fi activ, un produs trebuie să întrunească aceste cerințe:

  • Produsul este aprobat în contul dvs. Google Merchant Center.
  • Produsul este activ. Campania și grupul de produse din care face parte produsul sunt activate, iar grupul său de produse nu este exclus.

Dacă un produs nu este activ, nu va fi disponibil să se afișeze, ceea ce înseamnă că este posibil să pierdeți trafic.

Exemplu

În cazul în care grupul de produse are setarea „Exclus”, 0% dintre produsele dvs. sunt active. Aceasta înseamnă că niciunul dintre produse nu se poate afișa.

Remedierea erorilor

Puteți folosi coloana „Starea produsului” din pagina „Produse” pentru a înțelege motivul pentru care un anumit produs este inactiv. Acestea sunt câteva dintre motivele frecvente și măsurile pe care le puteți lua.

  • Produsul este respins în contul dvs. Google Merchant Center. Atunci când produsele sunt respinse, nu vor fi disponibile în campania pentru Cumpărături Google. Puteți verifica starea produsului în câteva locuri pentru a afla de ce este respins.

  • Produsul dvs. este aprobat, dar inactiv. Această situație poate apărea din mai multe motive. Este posibil să facă parte dintr-o campanie sau dintr-un grup de anunțuri întrerupt sau eliminat. Este posibil ca setarea pentru suma CPC maximă a grupului de produse să fie „Exclusă”.
Procentaj de produse aprobate (numai pentru Cumpărături Google)

Coloana „Procentaj de produse aprobate” arată numărul actual al produselor aprobate din grupul de produse împărțit la numărul actual al produselor trimise pentru grupul respectiv. Puteți folosi această coloană pentru a înțelege efectul pe care îl au datele despre produse asupra performanței grupului de produse.

Ce înseamnă

Pentru a fi aprobat, un produs trebuie să fie aprobat în contul dvs. Google Merchant Center. Un produs aprobat respectă politica și cerințele noastre cu privire la calitatea datelor.

Dacă un produs nu este aprobat, nu va fi disponibil să se afișeze, ceea ce înseamnă că este posibil să pierdeți trafic.

Exemplu

Dacă grupul de produse conține 80 de produse trimise și 60 dintre acestea sunt aprobate, înseamnă că procentajul de produse aprobate este 75 %. Aceasta înseamnă că 25 % dintre produse nu se pot afișa.

Remedierea erorilor

Există câteva motive pentru care este posibil să aveți produse respinse. Puteți verifica starea produsului în câteva locuri pentru a afla de ce este respins.

Procentaj de produse pregătite pentru difuzare (numai pentru Cumpărături Google)

Valoarea „Procentaj de produse pregătite pentru difuzare” reprezintă numărul actual al produselor pregătite pentru difuzare din grupul de produse împărțit la numărul actual al produselor trimise pentru grupul respectiv. Puteți folosi această coloană pentru a înțelege efectul pe care îl au datele despre produse și setările campaniei asupra performanței grupului dvs. de produse.

Ce înseamnă

Pentru a fi pregătit pentru difuzare, un produs trebuie să întrunească aceste cerințe:

  • Produsul este aprobat în contul dvs. Google Merchant Center.
  • Produsul este activ. Campania și grupul de produse din care face parte produsul sunt activate, iar grupul său de produse nu este exclus.
  • Produsul este pregătit pentru difuzare. Produsul este în stoc.

Dacă un produs nu este pregătit pentru difuzare, acesta nu este disponibil să se afișeze și este posibil să pierdeți trafic. Produsele pregătite pentru difuzare sunt eligibile să participe la licitația publicitară, dar nu garantăm că vor înregistra afișări sau clicuri. Dacă un produs este pregătit pentru difuzare, dar nu înregistrează afișări, motivul poate fi unul dintre acestea: suma licitată este prea mică, bugetul este restricționat, există prea puține căutări ale utilizatorilor care pot fi asociate produsului respectiv. Dacă există puține căutări ale utilizatorilor care pot fi asociate produsului, vă recomandăm să adăugați mai multe detalii în titlul sau în descrierea acestuia.

Exemplu

Dacă grupul de produse conține 10 produse trimise, dar 4 dintre acestea nu sunt în stoc, atunci 60 % dintre produse vor fi pregătite pentru difuzare. Aceasta înseamnă că 40 % dintre produse nu se vor afișa în anunțuri.

Remedierea erorilor

Puteți folosi coloana „Starea produsului” din pagina „Produse” pentru a înțelege motivul pentru care un anumit produs nu este pregătit pentru difuzare. Acestea sunt câteva dintre motivele frecvente și măsurile pe care le puteți lua.

  • Produsul este respins în contul dvs. Google Merchant Center. Atunci când produsele sunt respinse, nu vor fi disponibile în campania pentru Cumpărături Google. Puteți verifica starea produsului în câteva locuri pentru a afla de ce este respins.

  • Produsul dvs. este aprobat, dar inactiv. Această situație poate apărea din mai multe motive. Este posibil să facă parte dintr-o campanie sau dintr-un grup de anunțuri întrerupt sau eliminat. Este posibil ca setarea pentru suma CPC maximă a grupului de produse să fie „Exclusă”.
  • Produsul dvs. nu este în stoc. Disponibilitatea produsului este transmisă cu ajutorul atributului availability din datele despre produs. Dacă disponibilitatea produsului este setată la nu este în stoc, produsul nu va fi disponibil pentru difuzare. Atunci când produsul este pregătit pentru cumpărare, actualizați atributul acestuia, în așa fel încât să arătați că este în stoc. Aflați mai multe despre atributul availability.
Procentaj de difuzare

Această coloană indică durata (exprimată în procente) pentru care anunțul a fost afișat, în comparație cu restul anunțurilor active din același grup de anunțuri. Această coloană este disponibilă numai în pagina „Anunțuri și extensii”.

Sfat

Când comparați procentajul de difuzare pentru două anunțuri, asigurați-vă că ajustați intervalul de date, alegând o perioadă de timp în care au fost difuzate ambele anunțuri pentru a face o comparație corectă.

Este normal ca procentajul anunțurilor difuzate sau numărul afișărilor acumulate pentru fiecare anunț din grupul de anunțuri să fie diferite. Factorii de mai jos influențează frecvența apariției unui anunț.

  • Rotația anunțurilor

    Toate campaniile sunt setate automat la opțiunea difuzare optimizată a anunțurilor. Aceasta înseamnă că, dacă unul dintre anunțuri are o rată de clic (CTR) mai ridicată, acesta va apărea mai frecvent decât alte anunțuri din grupul de anunțuri. Sistemul acordă automat prioritate anunțurilor cu o performanță mai bună, care generează mai mult trafic către site-ul dvs.

    Puteți să renunțați la difuzarea optimizată a anunțurilor dacă doriți ca sistemul Google Ads să alterneze aproape uniform anunțurile dvs. Dacă faceți acest lucru, rețineți că anunțurile pot acumula în continuare procentaje de difuzare sau numere de afișări diferite. Acest lucru se întâmplă pentru că sistemul Google Ads clasează anunțul în pagina cu rezultatele căutării în funcție de Scorul de calitate. Un anunț cu un Scor de calitate ridicat poate apărea în prima pagină cu rezultatele căutării, acolo unde înregistrează o afișare de fiecare dată când este difuzat. Pe de altă parte, un anunț cu un Scor de calitate scăzut poate apărea în a doua pagină cu rezultate ale căutării, unde acumulează o afișare numai dacă utilizatorul dă clic pe respectiva pagină.

  • Durata

    Dacă un anunț este creat mai târziu în timpul zilei, la sfârșitul zilei acesta va avea un procentaj de difuzare mai scăzut decât anunțurile existente. Această diferență se va reduce pe parcurs.

  • Starea de aprobare

    Dacă un anunț se află încă în curs de examinare și aprobare, acesta va apărea doar pe Google. Dacă nu generează încă afișări în Rețeaua Google, anunțul va avea un procentaj mai mic de difuzare.

Ajustarea activă a sumelor licitate

Ajustarea activă a sumelor licitate este tipul ajustării sumelor licitate pe care ați setat-o. De exemplu, dacă ați setat o ajustare a sumelor licitate pentru dispozitive mobile, va apărea „Dispozitiv”. Dacă măriți sau reduceți sumele licitate, puteți licita mai mult sau mai puțin competitiv pentru diferite dispozitive, locații, ore și multe altele. Ajustarea sumelor licitate asigură un control mai bun asupra momentelor și locurilor în care se afișează anunțul.

Codul anunțului

Acesta este codul unic al anunțului.

Tip de anunț

Această coloană indică tipul de anunț pe care îl difuzați: text, imagine, mobil sau video.

Simulator de sume licitate

Aceste coloane vă ajută să estimați efectul pe care îl poate avea modificarea sumelor licitate asupra traficului săptămânal din Rețeaua de căutare. În general, estimările sunt actualizate o dată pe zi și reflectă ultimele șapte zile de activitate din cont, din ziua în care au fost calculate (cu până la șapte zile în urmă). Coloanele din simulatorul de sume licitate sunt disponibile la nivel de cuvânt cheie și de campanie pentru ajustările sumelor licitate pentru dispozitive. Puteți consulta informații despre fiecare în secțiunile de mai jos.

Dacă în coloană apare „--” înseamnă că nu au existat date suficiente în ultimele șapte zile pentru a se genera o estimare.

Coloanele din simulatorul de sume licitate conțin estimări privind modul în care alte sume licitate ar fi putut influența în trecut performanțele anunțurilor. Acestea nu au rolul de a oferi predicții sau garanții cu privire la performanțele viitoare ale anunțurilor. Aceste coloane nu vor conține estimări pentru campaniile care folosesc licitarea CPC automată sau suma CPA vizată, nici pentru campaniile al căror buget zilnic este epuizat în mod regulat.

Coloanele din simulatorul de sume licitate la nivel de cuvinte cheie

Coloanele simulatoarelor de sume licitate cu campanii în Rețeaua de căutare și în Rețeaua de display sunt disponibile în pagina „Cuvinte cheie”.

Coloana „Sumă CPC maximă de bază” prezintă sumele licitate cu care Google Ads a creat estimările privind clicurile și costurile din celelalte coloane ale simulatorului. Folosiți această sumă, nu „Suma licitată CPC max.”, atunci când evaluați rezultatele simulatorului de sume licitate. Este posibil ca suma licitată CPC maximă actuală să se fi modificat de când Google Ads a făcut estimările.

Coloanele cu ajustări ale sumelor licitate pentru dispozitive la nivel de campanie

În simulator puteți vedea coloane cu ajustările sumelor licitate pentru dispozitive și la nivel de campanie. Aceste coloane sunt disponibile în fila Dispozitive din fila Setări.

În coloana „Ajustarea sumelor licitate de bază” apare ajustarea sumelor licitate folosită de Google Ads la generarea estimărilor pentru celelalte coloane din simulatorul de sume licitate. Consultați această coloană atunci când evaluați rezultatele simulatorului de sume licitate. Este posibil ca ajustarea actuală a sumelor licitate să se fi modificat de când Google Ads a făcut estimările.

Estimările din aceste coloane din simulatorul de sume licitate pornesc de la premisa că toate ajustările sumelor licitate la nivel de grup de anunțuri au fost eliminate.

Aflați mai multe despre simulatoarele de sume licitate.

Procentaj de clicuri

Valoarea „Procentaj de clicuri” reprezintă numărul de clicuri înregistrate în Rețeaua de căutare împărțit la numărul maxim estimat de clicuri pe care le-ați fi putut înregistra.

Numărul maxim de clicuri pe care le puteți înregistra depinde de vizibilitatea anunțurilor și de numărul de anunțuri afișate pentru o interogare de căutare. Acești doi factori sunt influențați de mulți alții, inclusiv suma licitată, calitatea și relevanța generală a anunțurilor.

Această coloană este disponibilă în pagina „Grupuri de produse”. Aflați mai multe despre procentajul de clicuri.

Cost

Această coloană afișează costurile totale acumulate de o campanie în perioada selectată.

Este disponibilă numai în pagina „Campanii”.

Sumă CPC max. standard

Suma cost pe clic maximă (CPC max.) standard reprezintă suma cea mai mare pe care sunteți dispus(ă) să o plătiți pentru un clic. Suma licitată CPC maximă standard este setată la nivel de grup de anunțuri, însă o puteți modifica dacă setați sume licitate CPC maxime pentru cuvinte cheie individuale. Rețineți că nu veți plăti mai mult decât suma CPC maximă și, adesea, veți plăti mai puțin decât valoarea acesteia. În coloana „CPC med.” puteți vedea suma medie pe care o plătiți pentru clicuri.

Este posibil ca lângă sumele licitate să apară „automată” sau „(optimizată)”. Iată ce înseamnă acestea:

  • Automată: Google Ads setează automat suma licitată care apare în această coloană. Este posibil să apară „Automată” în situația în care campania folosește licitarea automată sau strategia de licitare de portofoliu reprezentată de rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare. Rețineți că aceste valori ale sumelor licitate nu se pot modifica.
  • Optimizată: Google Ads ajustează suma licitată afișată în fiecare licitație pentru a atinge obiectivul strategiei de licitare folosite, cum ar fi maximizarea numărului de conversii pentru Optimizare CPC sau maximizarea valorii conversiilor pentru Rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare. Rețineți că, pentru fiecare cuvânt cheie din acest grup de anunțuri care folosește suma licitată standard, Google Ads încearcă să seteze sume licitate în așa fel încât mediile acestora să aproximeze suma licitată afișată.

Rețineți că sumele licitate pentru anumite strategii de licitare, cum ar fi Rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare, pot fi setate și optimizate automat. Dacă folosiți Rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare, suma licitată afișată nu este folosită în licitațiile pentru Rețeaua de display.

Coloana „Sumă CPC max. standard” este disponibilă numai în pagina „Grupuri de anunțuri”.

Sumă CPC max. efectivă (numai pentru Cumpărături Google)

În campaniile pentru Cumpărături Google, folosiți grupuri de produse pentru a seta sume licitate la nivel de produse. Puteți verifica suma licitată a fiecărui produs folosind coloana „Sumă CPC max. efectivă” din pagina „Produse”. Suma CPC max. efectivă este suma licitată folosită în licitația publicitară pentru a vă poziționa produsele. Este cea mai mare sumă licitată pentru un produs individual din campania sau grupul de anunțuri selectat, chiar și dacă ținem cont de prioritățile campaniei.

Ce înseamnă

Suma cost-pe-clic maximă efectivă este valoarea maximă pe care sunteți dispus(ă) să o licitați pentru un produs individual din grupul de anunțuri. În cazul în care un produs este exclus sau campania ori grupurile de anunțuri nu sunt activate, veți vedea „--” în loc de o valoare pentru suma licitată CPC maximă.

Valoarea care apare nu include următoarele setări ale campaniei:

  • ajustările sumelor licitate. Aceasta înseamnă că este posibil să licitați o sumă mai ridicată, în funcție de ajustările sumelor licitate setate. De exemplu, dacă ați stabilit o ajustare a sumelor licitate pentru dispozitive mobile de 300 %, suma CPC max. efectivă în valoare de 1 USD poate crește la 3 USD atunci când licitați pentru anunțuri mobile. Aflați mai multe despre ajustările sumelor licitate

Exemplu

Aveți o campanie „Încălțăminte” cu produsul „Teniși de viteză” în două grupuri de anunțuri. Unul dintre grupurile de anunțuri folosește o sumă licitată CPC max. de 1,20 USD pentru „Teniși de viteză”, iar celălalt folosește o sumă licitată de 3 USD. Când consultați „Teniși de viteză” în pagina „Produse” din campanie, veți vedea suma CPC max. efectivă de 3 USD, întrucât aceasta este valoarea maximă pe care sunteți dispus(ă) să o licitați în toate grupurile de anunțuri care conțin „Teniși de viteză”.

Sumă est. pt. prima pagină/Sumă est. pt. partea de sus a paginii/Sumă est. pt. prima poziție

Valorile pentru „Sumă est. pt. prima pagină”, „Sumă est. pt. partea de sus a paginii” și „Sumă est. pt. prima poziție” aproximează suma licitată cost pe clic necesară pentru ca anunțul să ajungă pe prima pagină, în partea de sus a paginii și, respectiv, în prima poziție din rezultatele căutării Google, atunci când termenul de căutare îi corespunde exact cuvântului cheie. Estimările au la bază Scorul de calitate și concurența actuală dintre advertiseri pentru cuvântul cheie respectiv.

În cazuri rare, valorile pentru „Suma est. pt. partea de sus a paginii” și „Suma est. pt. prima poziție” pot depăși 100 USD și pot apărea sub forma >=100 USD. Atunci când consultați valorile pentru „Suma est. pt. partea de sus a paginii” și „Suma est. pt. prima poziție” în alte monede, este posibil să vedeți o adnotare similară pentru echivalentul a 100 USD în moneda dorită.

Aceste estimări nu reprezintă o garanție a destinației de plasare. Poziția anunțului este influențată de mulți factori, printre care se numără activitatea altor agenți de publicitate, activitatea de căutare a utilizatorilor, setările contului și activitățile din acesta, cum ar fi modificările bugetului. Din toate aceste motive, este posibil ca anunțul să nu apară în prima pagină sau în partea de sus a paginii, chiar dacă respectați estimările.

Aceste coloane sunt disponibile numai în pagina „Cuvinte cheie”.

Adresa URL finală

Această coloană este disponibilă, printre altele, în pagina „Cuvinte cheie”. Dacă setați o adresă URL finală la nivel de cuvânt cheie, aceasta va avea prioritate față de adresa URL finală configurată pentru fiecare anunț în parte. Să presupunem că alegeți următoarele:

  • adresa URL finală a anunțului: www.example.com;
  • adresa URL finală a cuvântului cheie:www.example.com/fructe

Dacă anunțul este declanșat de cuvântul cheie „mere”, atunci anunțul va folosi ca adresă URL finală „www.example.com/fructe”, în loc de „www.example.com”.

Adresa URL pentru imagini

Dacă ați ales să difuzați anunțuri imagine în Rețeaua de display, imaginile vor fi stocate pe serverele Google, iar utilizatorii vor fi direcționați către ele de la această adresă URL.

Procentajul de afișări/Procentajul de afișări pierdute (poziție)/Procentajul de afișări pierdute (buget)/Procentajul de afișări cu potrivire exactă

Procentajul de afișări reprezintă raportul procentual între numărul afișărilor înregistrate și numărul estimat de afișări pentru care ați fost eligibil(ă). Eligibilitatea se bazează pe setările de direcționare, stările de aprobare, sumele licitate și Scorurile de calitate actuale ale anunțurilor. Obțineți detalii suplimentare despre procentajul de afișări, procentajul de afișări pierdute și procentajul de afișări cu potrivire exactă.

Această coloană este disponibilă în paginile „Campanii” și „Grupuri de anunțuri”.

Clicuri nevalide/Rata de clicuri nevalide

Aceste coloane indică numărul și procentajul de clicuri clasificate ca nevalide și eliminate automat din cont. Nu plătiți pentru aceste clicuri, iar ele nu afectează statisticile contului. Aflați mai multe despre clicurile nevalide.

Este disponibilă numai în pagina „Campanii”.

Tip de potrivire

Pentru campaniile care vizează Rețeaua de căutare Google, puteți folosi următoarele tipuri de potrivire a cuvintelor cheie: potrivire amplă, potrivire expresie sau potrivire exactă. Aceste opțiuni de potrivire a cuvintelor cheie vă permit să controlați cine poate vedea anunțurile. În cazul anumitor tipuri de potrivire, este posibil să înregistrați mai multe afișări de anunțuri, mai multe clicuri și mai multe conversii. În cazul altora, puteți obține mai puține afișări și o direcționare mai precisă. Coloana „Tip de potrivire” indică ce setare ați ales pentru fiecare cuvânt cheie și vă permite să modificați setarea. Această coloană se află în pagina „Cuvinte cheie”. Aflați mai multe despre tipurile de potrivire a cuvintelor cheie.

În Google Ads sunt disponibile și alte valori privind tipul de potrivire:

Segmentul Tipul de potrivire a termenilor de căutare: consultați datele privind cuvintele cheie, segmentate în funcție de „tipul de potrivire a termenilor de căutare”, adică termenii de căutare care au dus la afișarea anunțului, grupați în funcție de potrivirea amplă, potrivirea expresiei și potrivirea exactă. Astfel, veți putea compara statistici cum ar fi clicurile, afișările, ratele de clic (valorile CTR) sau ratele de conversie pentru termenii de căutare care au determinat afișarea anunțului. Folosiți această opțiune de segmentare pentru a găsi cuvintele cheie cu cele mai bune rezultate pentru un anumit tip de potrivire.

Coloana „Tip de potrivire” din raportul privind termenii de căutare: această coloană din raportul privind termenii de căutare vă arată ce tip de potrivire i-a permis utilizatorului să vadă anunțul dvs. când a căutat un anumit termen. Folosiți aceste informații pentru a îmbunătăți lista de cuvinte cheie.

CPC max.

Suma cost pe clic maximă (CPC max.) reprezintă suma cea mai mare pe care sunteți dispus(ă) să o plătiți pentru un clic. Puteți seta anumite sume CPC maxime pentru cuvinte cheie individuale, dacă doriți să setați sume licitate mai mari sau mai mici pentru cuvintele cheie individuale, în funcție de performanța acestora. Rețineți că nu veți plăti mai mult decât suma CPC maximă și, adesea, veți plăti mai puțin decât valoarea acesteia. În coloana „CPC med.” puteți vedea suma medie pe care o plătiți pentru clicuri.

Este posibil ca lângă sumele licitate să apară „automată” sau „(optimizată)”. Iată ce înseamnă acestea:

  • Automată: Google Ads setează automat suma licitată care apare în această coloană. De exemplu, este posibil să apară „Automată”, în cazul în care campania folosește licitarea automată sau strategia de licitare flexibilă în funcție de rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare. Rețineți că aceste valori ale sumelor licitate nu se pot modifica.
  • Optimizată: Google Ads ajustează suma licitată afișată în fiecare licitație pentru a atinge obiectivul strategiei de licitare folosite, cum ar fi maximizarea numărului de conversii pentru Optimizare CPC sau maximizarea valorii conversiilor pentru Rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare. Rețineți că, pentru fiecare cuvânt cheie din acest grup de anunțuri care folosește suma licitată standard, Google Ads încearcă să seteze sume licitate în așa fel încât mediile acestora să aproximeze suma licitată afișată.

Rețineți că sumele licitate pentru anumite strategii de licitare, cum ar fi Rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare, pot fi setate și optimizate automat. Dacă folosiți Rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare, suma licitată afișată nu este folosită în licitațiile pentru Rețeaua de display.

Coloana „Suma CPC maximă” este disponibilă numai în paginile „Grupuri de produse”, „Cuvinte cheie” și „Direcționări dinamice ale anunțurilor”.

Rata de clic a paginilor compatibile cu dispozitivele mobile

„Rata de clic a paginilor compatibile cu dispozitivele mobile” este procentajul de clicuri de pe mobil care ajung pe o pagină considerată adecvată pentru dispozitive mobile, conform testului Google de compatibilitate cu dispozitivele mobile. Această coloană este disponibilă în fila Pagină de destinație.

Dacă o pagină de destinație nu a fost analizată încă, sau dacă nu avem suficiente date, această coloană va afișa „--”.

Datele pentru dispozitive mobile pot avea o vechime de până la 14 zile. Dacă ați actualizat recent una dintre pagini, ar trebui să așteptați până la 14 zile pentru ca acele modificări să fie reflectate în rata de clic pentru dispozitive mobile.

Starea produsului (numai pentru Cumpărături Google)

Coloana „Starea produsului” arată starea actuală a unui produs individual din campanie. Cu ajutorul acestei coloane, veți afla dacă produsul este pregătit pentru difuzare.

Ce înseamnă

Acestea sunt stările care pot apărea pentru un produs și măsurile pe care le puteți lua:

  • Respins: produsul este respins în contul dvs. Google Merchant Center. Atunci când produsul este respins, acesta nu va fi disponibil în campania pentru Cumpărături Google. Motivul respingerii va apărea în coloana privind starea produsului. Dacă dați clic pe balonul explicativ (Balon pentru respingerea anunțului), veți vedea o explicație mai detaliată a respingerii și ce puteți face pentru a remedia situația. Rețineți că puteți verifica oricând starea produsului în Google Merchant Center pentru a afla de ce este respins. Aflați mai multe despre stările produselor din Google Merchant Center.
  • Inactiv: produsul dvs. face parte dintr-o campanie care nu este activă. Această situație poate apărea din mai multe motive. Este posibil ca acea campanie să fie întreruptă sau eliminată. Este posibil ca setarea pentru suma CPC max. a grupului de produse să fie „Exclusă”.
  • Nu este pregătit pentru difuzare: produsul nu este în stoc. Disponibilitatea produsului este transmisă cu ajutorul atributului „availability” din datele despre produs. Dacă disponibilitatea produsului este setată la „nu este în stoc”, produsul nu va fi disponibil pentru difuzare. Atunci când produsul este pregătit pentru cumpărare, actualizați atributul acestuia, în așa fel încât să arătați că este în stoc. Aflați mai multe despre atributul availability.
  • Pregătit pentru difuzare: produsul este eligibil să participe la licitația publicitară. Nu garantăm că produsele pregătite pentru difuzare vor înregistra afișări sau clicuri. Dacă un produs este pregătit pentru difuzare, dar nu înregistrează afișări, motivul poate fi unul dintre acestea: suma licitată este prea mică, bugetul este restricționat, există prea puține căutări ale utilizatorilor care pot fi asociate produsului respectiv. Dacă există puține căutări ale utilizatorilor care pot fi asociate produsului, vă recomandăm să adăugați mai multe detalii în titlul sau în descrierea acestuia.

Exemplu

În campania „Încălțăminte”, produsul „Adidași de viteză” are starea „Respins”. Aceasta înseamnă că produsul nu este eligibil pentru a participa la licitația publicitară și că trebuie să remediați problema pentru ca produsul să aibă starea „Pregătit pentru difuzare”.

Remedierea erorilor

Dacă starea produsului nu este „Pregătit pentru difuzare”, pentru clienții potențiali nu se va putea afișa un anunț pentru produsul respectiv. Puteți folosi informațiile despre stare de mai sus pentru a afla de ce apare starea respectivă și ce puteți face pentru a o remedia.

Produse active (numai pentru Cumpărături Google)

Această coloană arată numărul produselor active în acel moment în grupul de produse.

Ce înseamnă

Pentru a fi activ, un produs trebuie să întrunească aceste cerințe:

  • Produsul este aprobat în contul dvs. Google Merchant Center.
  • Produsul este activ. Campania și grupul de produse din care face parte produsul sunt activate, iar grupul său de produse nu este exclus.

Dacă un produs nu este activ, nu va fi disponibil să se afișeze, ceea ce înseamnă că este posibil să pierdeți trafic.

Exemplu

În cazul în care grupul dvs. de produse este exclus, niciunul dintre produse nu este activ.

Remedierea erorilor

Puteți folosi această coloană în combinație cu „Procentaj de produse active” pentru a afla câte dintre produsele trimise de dvs. au o sumă licitată activă. Dacă vă așteptați la un număr mai mare de produse active, vă recomandăm să examinați datele despre produse sau setările campaniei pentru a vedea dacă aceste motive se aplică în cazul dvs.:

  • Produsul este respins în contul dvs. Google Merchant Center. Atunci când produsele sunt respinse, nu vor fi disponibile în campania pentru Cumpărături Google. Puteți verifica starea produsului în câteva locuri pentru a afla de ce este respins.

  • Produsul dvs. este aprobat, dar inactiv. Această situație poate apărea din mai multe motive. Este posibil să facă parte dintr-o campanie sau dintr-un grup de anunțuri întrerupt sau eliminat. Este posibil ca setarea pentru suma CPC maximă a grupului de produse să fie „Exclusă”.
Produse aprobate (numai pentru Cumpărături Google)

Această coloană arată numărul produselor din grupul de produse care sunt aprobate în acel moment în Google Merchant Center.

Ce înseamnă

Pentru a fi considerat aprobat, un produs trebuie să fie aprobat în contul Google Merchant Center. Un produs aprobat respectă politica și cerințele noastre cu privire la calitatea datelor.

Cerințele pe care trebuie să le întrunească un produs pentru a fi activ

Dacă un produs nu este aprobat, nu va fi disponibil să se afișeze, ceea ce înseamnă că este posibil să pierdeți trafic.

Exemplu

În cazul în care grupul de produse conține 80 de produse, dar 20 dintre acestea sunt respinse, în coloana „Produse aprobate” vor apărea 60 de produse.

Remedierea erorilor

Puteți folosi această coloană în combinație cu „Procentaj de produse aprobate” pentru a afla câte dintre produsele trimise de dvs. sunt aprobate în Google Merchant Center. Dacă vă așteptați la un număr mai mare de produse aprobate, vă recomandăm să remediați erorile legate de datele despre produse. Puteți verifica starea produsului în mai multe locuri pentru a afla de ce este respins.

Produse pregătite pentru difuzare (numai pentru Cumpărături Google)

Această coloană arată numărul produselor din grupul de produse care sunt pregătite să se difuzeze și eligibile să participe la licitația publicitară.

Ce înseamnă

Pentru a fi pregătit pentru difuzare, un produs trebuie să întrunească aceste cerințe:

  • Produsul este aprobat în contul dvs. Google Merchant Center.
  • Produsul este activ. Campania și grupul de produse din care face parte produsul sunt activate, iar grupul său de produse nu este exclus.
  • Produsul este pregătit pentru difuzare. Produsul este în stoc.

Dacă un produs nu este pregătit pentru difuzare, acesta nu este disponibil să se afișeze și este posibil să pierdeți trafic. Produsele pregătite pentru difuzare sunt eligibile să participe la licitația publicitară, dar nu garantăm că vor înregistra afișări sau clicuri. Dacă un produs este pregătit pentru difuzare, dar nu înregistrează afișări, motivul poate fi unul dintre acestea: suma licitată este prea mică, bugetul este restricționat, există prea puține căutări ale utilizatorilor care pot fi asociate produsului respectiv. Dacă există puține căutări ale utilizatorilor care pot fi asociate produsului, vă recomandăm să adăugați mai multe detalii în titlul sau în descrierea acestuia.

Exemplu

În cazul în care grupul de produse conține 10 produse trimise, dar 4 dintre acestea nu sunt în stoc, 6 dintre produse sunt pregătite pentru difuzare.

Remedierea erorilor

Puteți folosi această coloană în combinație cu „Procentaj de produse pregătite pentru difuzare” pentru a afla câte dintre produsele trimise de dvs. sunt pregătite pentru difuzare. Dacă vă așteptați la un număr mai mare de produse pregătite pentru difuzare, vă recomandăm să examinați datele despre produse sau setările campaniei pentru a vedea dacă aceste motive se aplică în cazul dvs.:

  • Produsul este respins în contul dvs. Google Merchant Center. Atunci când produsele sunt respinse, nu vor fi disponibile în campania pentru Cumpărături Google. Puteți verifica starea produsului în câteva locuri pentru a afla de ce este respins.

  • Produsul dvs. este aprobat, dar inactiv. Această situație poate apărea din mai multe motive. Este posibil să facă parte dintr-o campanie sau dintr-un grup de anunțuri întrerupt sau eliminat. Este posibil ca setarea pentru suma CPC maximă a grupului de produse să fie „Exclusă”.
  • Produsul dvs. nu este în stoc. Disponibilitatea produsului este transmisă cu ajutorul atributului availability din datele despre produs. Dacă disponibilitatea produsului este setată la nu este în stoc, produsul nu va fi disponibil pentru difuzare. Atunci când produsul este pregătit pentru cumpărare, actualizați atributul acestuia, în așa fel încât să arătați că este în stoc. Aflați mai multe despre atributul availability.
Produse trimise (numai pentru Cumpărături Google)

Această coloană arată numărul produselor din grupul de produse care sunt trimise în acel moment în contul Google Merchant Center.

Ce înseamnă

Pentru a fi considerat trimis, un produs trebuie să fie adăugat în contul Google Merchant Center cu ajutorul datelor despre produse. Un produs expirat din contul Google Merchant Center nu este considerat trimis. Aflați cum să creați și să trimiteți date despre produse.

Dacă un produs nu este trimis, acesta nu este disponibil să se afișeze.

Exemplu

Vindeți încălțăminte și oferiți o colecție compusă din 20 de tipuri de teniși. Ați creat deja date despre produse pentru aceste 20 de tipuri și le-ați trimis prin intermediul contului Google Merchant Center. Ca atare, în contul dvs. Google Ads apar 20 de produse trimise. Cu toate acestea, compania tocmai a adăugat o nouă colecție de 10 tipuri de teniși, pe lângă cele 20 deja existente. După ce pregătiți datele despre produse pentru noii pantofi și le trimiteți în contul Google Merchant Center, veți avea 30 de produse trimise.

Remedierea erorilor

Dacă vă așteptați la un număr mai mare de produse trimise, asigurați-vă că ați trimis date despre produse pentru eventualele produse lipsă. Aflați cum să creați și să trimiteți date despre produse.

Puteți folosi această coloană împreună cu alte coloane din campania de Cumpărături Google pentru a consulta performanța campaniilor dvs. Printre coloanele recomandate se numără și următoarele:

  • Produse aprobate
  • Produse active
  • Produse pregătite pentru difuzare
  • Procentaj de produse aprobate
  • Procentaj de produse active,
  • Procentaj de produse pregătite pentru difuzare
Scorul de calitate

În această coloană se afișează Scorul de calitate al cuvântului cheie, care arată cât de utile și relevante sunt anunțurile și paginile de destinație pentru un utilizator care vede anunțul.

Această coloană este disponibilă în pagina „Cuvinte cheie”.

Valoare CTR relativă

Valoarea CTR relativă este un indicator al performanței anunțurilor în Rețeaua de display, prin comparație cu anunțurile altor advertiseri care apar pe aceleași site-uri.

Calculăm valoarea CTR relativă prin împărțirea ratei de clic pe care ați obținut-o la rata de clic medie a tuturor agenților de publicitate din destinațiile de plasare unde apar anunțurile dvs. Întrucât această valoare măsoară concurența, nu este statică. Se va modifica pe baza site-urilor unde apare anunțul și pe baza performanțelor altor agenți de publicitate.

Exemplu

Să presupunem că un agent de publicitate care vinde aparate foto digitale obține o valoare CTR în Rețeaua de display de 0,05%. Anunțul acestuia apare într-o singură pagină referitoare la fotografii din Rețeaua de display, împreună cu cele ale altor trei agenți de publicitate. Ceilalți agenți de publicitate au valori CTR de 0,005%.

Primul agent de publicitate obține o valoare CTR de 10 ori mai mare decât cea a concurenților (0,05%/0,005% = 10). Întrucât utilizatorii sunt mai interesați de produsele acestui advertiser, el are o valoare CTR relativă foarte mare (10).

 

A fost util?
Cum putem să îmbunătățim această pagină?

Aveți nevoie de mai mult ajutor?

Conectați-vă pentru opțiuni suplimentare de asistență, ca să rezolvați rapid problema