Perihal lajur dalam jadual statistik anda

Lajur dalam jadual statistik anda menyediakan pelbagai maklumat tentang akaun anda. Pilihan lajur anda berbeza-beza bergantung pada jadual statistik yang sedang anda lihat. Anda boleh memilih lajur yang anda mahu lihat dan menyusun semula serta menyimpan lajur tersebut mengikut tertib yang anda inginkan. Melalui cara ini anda dapat memastikan semua data yang paling penting untuk anda disediakan dengan sekali imbas dalam jadual statistik anda.
Artikel ini memberikan ikhtisar tentang lajur lazim dan lajur yang hanya tersedia apabila anda melihat set data tertentu.

Petua

Anda boleh membandingkan prestasi merentas julat tarikh dan melihat hasil tersebut dalam lajur jadual statistik anda. Ketahui cara Membandingkan prestasi merentas dua tempoh masa.

Kembangkan semua

Lajur biasa

Lajur tertentu boleh didapati pada hampir setiap halaman dalam akaun Google Ads anda.

Lajur yang disyorkan
Google Ads kadangkala boleh mengesyorkan lajur untuk ditambahkan pada jadual statistik anda berdasarkan tetapan kempen anda. Lajur ini dipilih berdasarkan pelbagai faktor, seperti tetapan penukaran, bahasa atau lokasi, strategi pembidaan dan pelbagai lagi. Anda boleh menambahkan dan mengalih keluar lajur yang disyorkan mengikut keinginan anda atau menetapkan kempen tanpa ciri tersebut. Ketahui cara Menambahkan atau mengalih keluar lajur yang disyorkan dalam jadual statistik anda.
Kerap dilihat
Lajur “Kerap dilihat” menerangkan lajur lain yang kerap anda gunakan dalam masa 91 hari yang lalu atau sebarang lajur yang dilancarkan baru-baru ini. Anda boleh menggunakan lajur “Kerap dilihat” untuk mengakses lajur tertentu yang telah anda pantau dengan pantas.
Lajur status

Lajur "Status" pada halaman "Kempen" dan "Kumpulan iklan" memaparkan maklumat tentang status semasa setiap kempen atau kumpulan iklan, dan sama ada kempen atau kumpulan iklan ini dijeda, dialih keluar, terhad oleh belanjawan atau status lain.

  • Pada halaman "Aset", lajur "Status" menunjukkan sama ada iklan anda sedang disiarkan dan, jika tidak, sama ada iklan anda telah dijeda, dialih keluar atau tidak diluluskan.
  • Pada halaman "Kata kunci", lajur ini menunjukkan sama ada setiap kata kunci layak untuk mencetuskan iklan, atau sama ada kempen atau iklan yang mengandungi kata kunci ini telah ditandai sebagai dijeda, dialih keluar, tidak diluluskan atau status lain.

Dapatkan maklumat lanjut tentang status kempen, kumpulan iklan, iklan dan kata kunci.

Lajur prestasi

Apabila anda melihat jadual statistik, anda mungkin melihat lajur Prestasi yang berikut secara lalai:

  • Klik: Apabila seseorang mengklik iklan anda, seperti pada tajuk yang berwarna biru pada iklan teks, kami mengira tindakan tersebut sebagai satu klik.
  • Tera: Tera dikira setiap kali iklan anda dipaparkan pada halaman hasil carian atau laman lain pada Rangkaian Google. “Tera” disingkatkan kepada “Ter.”.
  • CTR: Nisbah yang menunjukkan kekerapan pengguna yang melihat iklan anda akhirnya mengklik iklan tersebut. CTR boleh digunakan untuk menilai prestasi kata kunci dan iklan anda.
  • Purata CPC: Jumlah yang dibayar untuk iklan anda dibahagikan dengan jumlah klik anda.
  • Purata CPM: Jumlah purata yang telah dicajkan kepada anda untuk setiap 1,000 tontonan iklan anda (jika anda menggunakan pembidaan CPM).
  • Kos: Kos ialah jumlah perbelanjaan bagi semua interaksi, seperti klik untuk iklan teks dan tontonan untuk iklan video.
Keputusan
  • Lajur keputusan: Lajur menunjukkan bilangan penukaran yang anda terima merentas tindakan penukaran utama anda untuk setiap matlamat standard dalam akaun anda.
    • Lajur ini akan dipaparkan dalam warna fon biasa untuk penukaran dalam matlamat yang dioptimumkan oleh kempen tersebut. Dalam fon yang dikelabukan, lajur ini akan memaparkan penukaran dalam matlamat yang tidak dioptimumkan oleh kempen tersebut tetapi menjana penukaran. Ketahui lebih lanjut Perihal matlamat penukaran.
    • Lajur Keputusan tidak akan menunjukkan penukaran yang dihimpun mengikut matlamat tersuai. Walau bagaimanapun, jika sesetengah penukaran ini turut wujud sebagai tindakan penukaran utama dalam matlamat standard dalam akaun, anda akan melihat penukaran daripada matlamat standard tersebut dalam lajur Keputusan (harap maklum bahawa perkara ini tidak sama untuk tindakan kedua, yang tidak dipaparkan langsung dalam lajur Keputusan). Ketahui lebih lanjut Perihal matlamat penukaran.
  • Lajur nilai keputusan: Lajur menunjukkan nilai penukaran dikira yang anda terima merentas tindakan penukaran utama anda untuk setiap matlamat standard dalam akaun anda.
  • Lajur matlamat penukaran: Lajur menunjukkan matlamat yang disenaraikan dalam tetapan peringkat kempen anda yang mendorong prestasi kempen.
    • Anda boleh menggantikan matlamat lalai akaun anda dan menentukan matlamat yang ingin anda jejaki dalam pelaporan penukaran serta digunakan untuk pembidaan dalam kempen tertentu.
    • Matlamat lalai akaun anda mestilah dapat digunakan pada kebanyakan kempen anda tetapi mungkin terdapat keadaan tertentu apabila anda mahukan kawalan lebih terperinci terhadap matlamat penukaran yang digunakan untuk pembidaan dan pelaporan dalam kempen. Ketahui lebih lanjut Perihal matlamat penukaran khusus kempen.

Lajur Pelaporan Keputusan hanya akan dipaparkan pada peringkat kempen.

Anda juga akan melihat pilihan untuk menambahkan lajur bagi matlamat standard yang telah anda tentukan dalam akaun anda sebagai lajur yang berasingan (contohnya: panggilan telefon, menyerahkan borang prospek). Lajur ini akan menunjukkan bilangan penukaran yang anda terima merentas tindakan penukaran utama anda untuk setiap matlamat standard tersebut.

Ketahui lebih lanjut Perihal Pelaporan Keputusan.

Sediakan lajur
  • Bilangan Iklan yang Tidak Diluluskan
    • Iklan ini tidak akan dipaparkan kerana melanggar dasar Google Ads. Anda boleh menyemak lajur “Status” untuk melihat sebab iklan tidak diluluskan. Ketahui lebih lanjut tentang dasar Google Ads.
    • Jika anda membetulkan iklan, iklan tersebut akan disemak semula dan boleh menjadi layak jika kami memutuskan bahawa iklan itu mematuhi dasar kami. Ketahui cara Membetulkan iklan yang tidak diluluskan.
    • Ini boleh ditambahkan pada jadual Kempen & Kumpulan iklan.
  • Bilangan Kata Kunci yang Tidak Diluluskan
    • Kata kunci ini tidak akan memaparkan iklan anda kerana melanggar dasar Google Ads. Ketahui lebih lanjut tentang dasar Google Ads.
    • Anda boleh menyemak lajur “Status” untuk melihat sebab iklan tidak diluluskan. Jika anda membetulkan iklan, iklan tersebut akan disemak semula dan boleh menjadi layak jika kami memutuskan bahawa iklan itu mematuhi dasar kami. Ketahui cara Membetulkan iklan yang tidak diluluskan.
    • Ini boleh ditambahkan pada jadual Kempen & Kumpulan iklan.
  • Bilangan Iklan Layak
    • Iklan ini telah disemak dan diluluskan untuk disiarkan. Iklan tersebut mematuhi dasar Google Ads, maka iklan tersebut boleh dipaparkan kepada semua lapisan khalayak. Ketahui lebih lanjut Perihal proses semakan iklan.
    • Ini boleh ditambahkan pada jadual Kempen & Kumpulan iklan.
  • Bilangan Kata Kunci Layak
    • Kata kunci ini telah disemak dan diluluskan untuk memaparkan semua iklan anda. Ketahui lebih lanjut Perihal proses semakan iklan.
    • Ini boleh ditambahkan pada jadual Kempen & Kumpulan iklan.
  • Bilangan Iklan Carian Responsif Layak
    • Iklan ini telah disemak dan diluluskan untuk disiarkan. Iklan tersebut mematuhi dasar Google Ads, maka iklan tersebut boleh dipaparkan kepada semua lapisan khalayak. Ketahui lebih lanjut Perihal proses semakan iklan.
    • Ini boleh ditambahkan pada jadual Kempen & Kumpulan iklan.
  • Bilangan Kumpulan iklan Layak
  • Butiran Kekuatan Iklan Carian Responsif
    • Lajur ini menunjukkan pecahan untuk rating kekuatan iklan bagi iklan carian responsif anda. Ketahui lebih lanjut Perihal Kekuatan Iklan.
    • Lajur tersebut menunjukkan kiraan RSA yang dikelaskan mengikut Kekuatan iklan.
    • Ini boleh ditambahkan pada jadual Kempen & Kumpulan iklan.
  • Bilangan Aset Pautan Laman yang Layak
    • Lajur ini menunjukkan bilangan aset pautan laman.
    • Ini boleh ditambahkan pada jadual Kempen & Kumpulan iklan.
  • Bilangan Aset Pautan Laman yang Layak (ditingkatkan)
    • Lajur ini menunjukkan bilangan aset pautan laman yang ditingkatkan.
    • Ini boleh ditambahkan pada jadual Kempen & Kumpulan iklan.
  • Bilangan Aset Imej yang Layak
    • Lajur ini menunjukkan bilangan aset imej.
    • Ini boleh ditambahkan pada jadual Kempen & Kumpulan iklan.

Ketahui cara Membuat Iklan carian yang berkesan.

Lajur prestasi merentas kempen
Apabila anda melihat berbilang jenis kempen sekali gus, anda akan melihat lajur pelaporan merentas kempen tambahan: “Interaksi”, “Kadar interaksi” dan “Kos purata”. Lajur ini melaporkan metrik utama yang berkaitan dengan setiap jenis kempen, yang boleh membantu anda mengukur sekilas pandang tentang keberkesanan iklan atau produk anda memenuhi matlamat pengiklanan anda. Sebagai contoh, lajur “Interaksi” akan menunjukkan bilangan klik bagi Kempen carian, bilangan tontonan video bagi kempen video dan sebagainya. Ketahui lebih lanjut tentang interaksi.
Lajur penukaran
Jika anda telah menyediakan Penjejakan Penukaran di laman web anda, lajur ini akan memberi anda gambaran tentang prestasi penukaran anda. Tuding pada tanda soal di bahagian atas setiap lajur untuk mendapatkan takrifan.
Lajur atribusi
Lajur ini boleh membantu anda memahami peranan kata kunci anda dalam carian Google.com yang menghasilkan penukaran. Selalunya, "klik terakhir" sebelum penukaran mendapat semua kredit kerana klik itulah yang mendorong terus kepada penjualan, pemerolehan atau pendaftaran yang cuba anda dapatkan. Namun begitu, ada juga kata kunci pembantu yang mungkin telah membimbing pelanggan anda ke arah penukaran di sepanjang jalan. Data penukaran berbantu daripada laporan Atribusi boleh memberikan gambaran yang lebih lengkap mengenai nilai kata kunci individu anda dalam penjanaan penukaran. Seperti lajur penukaran, penjejakan penukaran perlu disediakan di laman web anda untuk melihat data penukaran berbantu.
Lajur atribut
Apabila anda melihat jadual statistik, anda mungkin melihat lajur Atribusi yang berikut secara lalai:
  • Jenis strategi bidaan: Nama strategi bidaan yang mengurus bidaan untuk kata kunci, kumpulan iklan atau kempen anda. Sebagai contoh, jika kempen anda menggunakan pembidaan CPC manual, anda akan melihat "CPC" dalam lajur ini. Sebaliknya, jika kempen anda menggunakan pembidaan automatik, anda akan melihat "Auto" dalam lajur ini. Anda juga mungkin melihat "(dipertingkatkan)", yang bermakna bahawa Google Ads melaraskan bidaan CPC maks anda untuk mencapai matlamat anda, seperti memaksimumkan penukaran.
  • Strategi bidaan: Ini ialah strategi bidaan portfolio automatik yang mengurus bidaan untuk kata kunci, kumpulan iklan atau kempen anda. Harap maklum bahawa dalam lajur ini, anda akan melihat nama yang telah anda berikan untuk strategi bidaan fleksibel. Jika anda tidak menggunakan strategi bidaan fleksibel, anda akan melihat tanda sengkang "-".
  • Headroom Pengoptimuman Akaun:
    • Nilai ini ialah peratusan peningkatan yang boleh dibuat untuk memperoleh skor pengoptimuman akaun 100%. Ketahui lebih lanjut tentang pengoptimuman dalam akaun pengurus.
    • Ini boleh ditambahkan pada jadual Kempen sahaja.
Lajur butiran panggilan
Lajur ini menyediakan pelaporan untuk panggilan daripada iklan dan produk yang memaparkan nombor telefon pemajuan Google pada desktop atau komputer riba, tablet dan peranti mudah alih atasan. Anda boleh melihat lajur ini pada halaman "Kumpulan Iklan" dan "Kempen". Ketahui statistik yang tersedia dalam Lajur butiran panggilan.

Lajur yang hanya kelihatan di halaman tertentu

Sesetengah lajur hanya boleh didapati pada halaman akaun Google Ads tertentu. Yang berikut ialah maklumat tentang prestasi yang boleh anda peroleh daripada lajur tersebut:

% Disiarkan

Lajur ini menunjukkan peratusan masa iklan anda telah dipaparkan berbanding dengan iklan aktif yang lain dalam kumpulan iklan yang sama. Lajur ini tersedia di halaman "Iklan & aset" sahaja.

Petua

Apabila anda membandingkan % disiarkan antara dua iklan, pastikan anda melaraskan julat tarikh kepada tempoh masa kedua-dua iklan disiarkan untuk menghasilkan perbandingan yang tepat.

Memang lazim peratusan penyiaran iklan atau bilangan tera yang terakru bagi setiap iklan dalam kumpulan iklan anda berbeza. Faktor yang berikut mempengaruhi kekerapan iklan tertentu muncul:

  • Penggiliran Iklan

    Secara lalai, semua kempen ditetapkan pada sajian iklan dioptimumkan. Perkara ini bermakna bahawa jika satu iklan mempunyai kadar klikan (CTR) yang lebih tinggi, iklan tersebut akan dipaparkan lebih kerap daripada iklan lain dalam kumpulan iklan anda. Sistem ini mengutamakan iklan lebih berprestasi yang mendorong lebih banyak trafik ke laman anda secara automatik.

    Anda boleh menarik diri daripada sajian iklan dioptimumkan jika anda mahu sistem Google Ads menggilirkan iklan anda secara sama rata. Sila ambil perhatian bahawa iklan anda mungkin masih mengakru peratusan sajian iklan atau bilangan tera yang berbeza jika anda berbuat demikian. Hal ini berlaku kerana sistem Google Ads mempertimbangkan Skor Kualiti iklan apabila menentukan kedudukan iklan tersebut pada halaman hasil carian. Iklan dengan Skor Kualiti yang tinggi mungkin muncul di halaman pertama hasil carian dan mengakru tera setiap kali iklan tersebut disiarkan. Sebaliknya, iklan dengan Skor Kualiti yang rendah mungkin muncul pada halaman kedua hasil carian dan iklan tersebut hanya mengakru tera jika pengguna mengklik lalu ke halaman tersebut.

  • Masa

    Jika iklan dibuat pada lewat hari, iklan tersebut akan mendapat peratusan sajian iklan yang lebih rendah pada akhir hari tersebut berbanding dengan iklan sedia ada. Perbezaan ini akan berkurangan selepas seketika.

  • Status kelulusan

    Jika iklan masih belum disemak dan diluluskan, iklan tersebut hanya akan muncul di Google. Jika iklan masih belum menjana tera pada Rangkaian Google, iklan akan memperoleh peratusan sajian iklan yang lebih rendah.

Pelarasan bidaan aktif

Pelarasan bidaan aktif anda ialah jenis pelarasan bidaan yang telah anda tetapkan. Jika anda telah menetapkan pelarasan bidaan peranti mudah alih contohnya, anda akan melihat "Peranti". Anda boleh menaikkan atau menurunkan bidaan anda untuk membida lebih atau kurang kompetitif merentas peranti, lokasi, masa dalam hari dan banyak lagi. Pelarasan bidaan memberi anda lebih banyak kawalan ke atas masa dan tempat iklan anda dipaparkan.

ID Iklan

Ini ialah nombor ID individu bagi iklan anda.

Jenis iklan

Lajur ini menunjukkan jenis iklan yang anda siarkan: teks, imej, mudah alih, atau video.

Simulator bidaan

Lajur ini menganggarkan cara pelbagai perubahan bidaan mungkin memberikan kesan ke atas trafik Rangkaian Carian mingguan anda. Anggaran biasanya dimuat semula sekali sehari dan menunjukkan aktiviti 7 hari terakhir dalam akaun anda mulai hari anggaran itu dikira (sehingga 7 hari yang lalu). Lajur simulator bidaan tersedia di peringkat kata kunci dan peringkat kempen untuk pelarasan bidaan peranti. Lihat bahagian di bawah untuk mendapatkan maklumat setiap bahagian.

Tanda “--” dalam lajur bermakna tiada data yang mencukupi untuk menghasilkan anggaran sepanjang 7 hari yang lalu.

Harap maklum bahawa lajur simulator bidaan memberi anggaran tentang cara bidaan alternatif boleh mempengaruhi prestasi iklan anda pada masa lalu. Anggaran ini tidak bertujuan untuk menjadi ramalan atau jaminan prestasi iklan pada masa hadapan. Lajur ini tidak akan menghasilkan anggaran untuk kempen yang menggunakan pembidaan KSK automatik atau KSP Sasaran atau bagi kempen yang membelanjakan keseluruhan belanjawan harian secara tetap.

Lajur simulator bidaan kata kunci

Lajur untuk simulator bidaan dengan kempen Rangkaian Carian dan Rangkaian Paparan tersedia di halaman "Kata kunci".

Lajur “CPC maks asas” menyenaraikan bidaan yang digunakan oleh Google Ads untuk membuat anggaran klik dan kos untuk lajur simulator bidaan yang lain. Sila rujuk pada lajur ini semasa menilai keputusan simulator bidaan dan bukannya lajur “Bidaan CPC Maks”. Bidaan CPC Maks semasa anda mungkin telah berubah sejak Google Ads membuat anggaran.

Lajur pelarasan bidaan peranti pada peringkat kempen

Anda juga boleh melihat lajur simulator bidaan untuk pelarasan bidaan peranti pada peringkat kempen. Anda boleh mencari lajur ini dalam tab Peranti dalam tab Tetapan.

Lajur “Pelarasan bidaan asas” menyenaraikan pelarasan bidaan yang digunakan oleh Google Ads untuk membuat anggaran bagi lajur simulator bidaan lain. Rujuk lajur ini semasa menilai keputusan simulator bidaan. Pelarasan bidaan semasa anda mungkin telah berubah sejak Google Ads membuat anggaran.

Anggaran lajur simulator bidaan mengandaikan bahawa semua peringkat kumpulan iklan pelarasan bidaan telah dialih keluar.

Ketahui cara Menganggarkan hasil anda menggunakan simulator bidaan, belanjawan dan sasaran.

Bahagian klik

Bahagian klik ialah klik yang anda terima di Rangkaian Carian dibahagikan dengan anggaran bilangan maksimum klik yang boleh anda terima.

Bilangan maksimum klik yang boleh anda terima bergantung pada keutamaan iklan anda dan bilangan iklan yang anda paparkan untuk pertanyaan carian. Kedua-dua faktor ini dipengaruhi oleh beberapa faktor lain termasuk bidaan anda dan kualiti serta perkaitan keseluruhan iklan anda.

Lajur ini tersedia pada halaman "Kumpulan produk". Ketahui lebih lanjut Perihal bahagian klik.

Kos

Lajur ini menunjukkan jumlah kos yang telah diakrukan oleh kempen dalam tempoh masa yang anda pilih.

Lajur ini tersedia pada halaman "Kempen" sahaja.

CPC Maks Lalai

Kos setiap klik maksimum (CPC maks) lalai anda ialah amaun tertinggi yang sanggup anda bayar bagi setiap klik. Bidaan CPC maks lalai anda ditetapkan pada peringkat kumpulan iklan, tetapi anda boleh menggantikan bidaan tersebut dengan menetapkan CPC maks yang khusus untuk kata kunci individu. Harap maklum bahawa anda tidak akan membayar lebih daripada CPC maks dan sering kali anda akan membayar kurang. Anda boleh melihat purata amaun yang anda bayar untuk klik dalam lajur "Pur. CPC".

Anda mungkin melihat label "auto" atau "(dipertingkat)" bersebelahan dengan bidaan anda. Berikut ialah maksudnya:

  • Auto: Ini bermakna Google Ads menetapkan bidaan yang anda lihat dalam lajur ini secara automatik. Anda mungkin melihat "Auto", contohnya, jika kempen anda menggunakan pembidaan automatik atau strategi bida portfolio ROAS sasaran. Harap maklum bahawa amaun bidaan ini tidak boleh diedit.
  • Dipertingkat: Ini bermakna bahawa sistem Google Ads melaraskan bidaan yang dipaparkan mengikut lelongan demi lelongan untuk mencapai matlamat strategi pembidaan yang anda gunakan, seperti memaksimumkan penukaran bagi CPC Dipertingkat atau memaksimumkan nilai penukaran bagi ROAS sasaran. Harap maklum bahawa untuk setiap kata kunci dalam kumpulan iklan ini yang menggunakan bidaan lalai, Google Ads akan cuba menetapkan bidaan kepada anggaran purata bidaan yang dipaparkan.

Perlu diingat bahawa bidaan bagi sesetengah strategi pembidaan, seperti ROAS sasaran, boleh ditetapkan secara automatik dan dipertingkat. Jika anda menggunakan ROAS sasaran, bidaan yang dipaparkan tidak digunakan untuk lelongan Rangkaian Paparan.

Lajur "CPC Maks Lalai" tersedia pada halaman "Kumpulan iklan" sahaja.

CPC maks berkesan (Beli-belah sahaja)

Dalam Kempen beli-belah, anda menggunakan kumpulan produk untuk menetapkan bidaan pada produk anda. Anda boleh menyemak bidaan bagi setiap produk dengan menggunakan lajur "CPC maks berkesan" di halaman "Produk". CPC maks berkesan ialah bidaan yang digunakan dalam lelongan iklan untuk menarafkan produk anda. Nilai ini merupakan bidaan tertinggi bagi suatu produk individu dalam kempen atau kumpulan iklan yang anda pilih, walaupun mengambil kira keutamaan kempen.

Maksud

Kos setiap klik maksimum berkesan anda ialah kos tertinggi yang sanggup anda bayar untuk membida pada produk individu dalam kumpulan iklan anda. Jika produk dikecualikan atau jika kempen atau kumpulan iklan tidak didayakan, anda akan melihat "--" dan bukannya amaun bidaan CPC maks.

Nilai yang anda lihat tidak termasuk tetapan kempen yang berikut:

  • Pelarasan bidaan. Hal ini bermakna bahawa anda mungkin membuat pembidaan pada kos yang lebih tinggi berdasarkan pelarasan bidaan yang anda tetapkan. Sebagai contoh, jika anda membuat pelarasan bidaan peranti mudah alih sebanyak 300%, CPC maks. berkesan anda sebanyak $1 USD boleh meningkat kepada $3 USD apabila membuat pembidaan untuk iklan mudah alih. Ketahui lebih lanjut Perihal pelarasan bidaan.

Contoh

Anda mempunyai kempen "Kasut" untuk produk "Kasut Sniker Pantas" dalam dua kumpulan iklan. Satu kumpulan iklan menggunakan bidaan CPC maks. sebanyak $1.20 USD untuk "Kasut Sniker Pantas" sementara kumpulan iklan lain menggunakan bidaan sebanyak $3 USD. Apabila anda melihat "Kasut Sniker Pantas" pada halaman "Produk" dalam kempen, anda akan melihat CPC maks. berkesan sebanyak $3 USD, memandangkan nilai itu ialah nilai tertinggi yang sanggup anda bida merentas semua kumpulan iklan yang mengandungi "Kasut Sniker Pantas".

Anggaran bidaan halaman pertama / Anggaran bidaan bahagian teratas halaman / Anggaran bidaan kedudukan pertama

Metrik "Ang. bidaan halaman pertama", "Ang. bidaan bahagian teratas halaman" dan "Ang. bidaan kedudukan pertama" menganggarkan bidaan kos setiap klik (CPC) yang diperlukan untuk iklan anda menjangkau halaman pertama, bahagian teratas halaman atau kedudukan iklan pertama masing-masing dalam hasil carian Google, apabila istilah carian betul-betul sepadan dengan kata kunci anda. Anggaran adalah berdasarkan Skor Kualiti dan persaingan pengiklan semasa untuk kata kunci tersebut.

Kadangkala walaupun jarang berlaku, "Ang. bidaan bahagian teratas halaman" "Ang. bidaan kedudukan pertama" mungkin melebihi US$100 dan ditandakan sebagai >=US$100. Apabila melihat "Ang. bidaan bahagian teratas halaman" dan "Ang. bidaan kedudukan pertama" dalam mata wang lain, anda mungkin melihat anotasi yang serupa pada jumlah yang setara dengan US$100 dalam mata wang pilihan anda.

Ambil perhatian bahawa anggaran ini tidak menjamin peletakan. Kedudukan iklan dipengaruhi oleh banyak faktor, termasuk aktiviti pengiklan lain, aktiviti pengguna carian, tetapan akaun dan aktiviti akaun seperti perubahan belanjawan. Atas semua sebab ini, iklan anda mungkin tidak dipaparkan pada halaman pertama atau bahagian teratas halaman walaupun anda memenuhi anggaran.

Lajur ini tersedia pada halaman "Kata kunci" sahaja.

URL Akhir

Lajur ini antara lain boleh didapati pada halaman "Kata kunci". Jika anda menetapkan URL akhir peringkat kata kunci, tetapan ini akan mengatasi URL akhir yang anda tetapkan bagi setiap iklan. Katakan anda memilih yang berikut:

  • URL akhir iklan: www.example.com
  • URL akhir kata kunci: www.example.com/fruits

Jika iklan anda dicetuskan oleh kata kunci "epal", maka iklan akan menggunakan "www.example.com/fruits" sebagai URL akhir dan bukannya "www.example.com".

URL Imej

Jika anda memilih untuk menyiarkan iklan imej pada Rangkaian Paparan, imej disimpan pada pelayan Google dan dirujuk daripada URL ini.

Bahagian teraan / IS Hilang (kedudukan) / IS Hilang (belanjawan) / IS Padanan tepat

Bahagian teraan ialah peratusan tera yang telah anda terima dibahagikan dengan anggaran bilangan tera yang layak anda terima. Kelayakan adalah berdasarkan tetapan penyasaran iklan semasa anda, status kelulusan, bidaan dan Skor Kualiti. Ketahui cara Mendapatkan data bahagian teraan.

Lajur ini tersedia pada halaman "Kempen" dan "Kumpulan iklan".

Klik tidak sah / Kadar klik tidak sah

Lajur ini menunjukkan bilangan dan peratusan klik yang diklasifikasikan sebagai tidak sah dan ditapis daripada akaun anda secara automatik. Anda tidak dicaj untuk klik ini dan klik ini tidak memberikan kesan kepada statistik akaun anda. Ketahui lebih lanjut Perihal trafik tidak sah.

Lajur ini tersedia pada halaman "Kempen" sahaja.

Jenis padanan

Untuk kempen yang memfokus pada Google Search Network, anda boleh menggunakan jenis padanan kata kunci yang berikut: padanan am, padanan frasa atau padanan tepat. Pilihan padanan kata kunci ini membantu anda mengawal pengguna yang menonton iklan anda. Anda mungkin mendapati lebih banyak tera iklan, klik dan penukaran bagi sesetengah jenis padanan atau kurang tera dan pemilihan yang lebih sempit bagi jenis padanan yang lain. Lajur "Jenis padanan" menunjukkan tetapan yang telah anda pilih bagi setiap kata kunci dan membenarkan anda menukar tetapan tersebut. Lajur ini boleh didapati pada halaman "Kata kunci". Ketahui lebih lanjut tentang Pilihan padanan kata kunci.

Metrik jenis padanan tambahan turut tersedia dalam Google Ads:

Segmen jenis padanan istilah carian: Lihat data kata kunci anda yang dibahagikan mengikut "jenis padanan istilah carian", iaitu istilah carian yang mencetuskan kata kunci anda, yang dikumpulkan mengikut padanan am, padanan frasa dan padanan tepat. Perkara ini membolehkan anda membandingkan statistik seperti klik, tera, kadar klikan (CTR) atau kadar penukaran istilah carian yang mencetuskan iklan anda. Gunakan pilihan pembahagian ini untuk mengenal pasti kata kunci yang mendorong prestasi yang terbaik bagi jenis padanan tertentu.

Lajur "Jenis padanan" dalam laporan istilah carian: Lajur dalam laporan istilah carian anda ini memberitahu anda jenis padanan yang membolehkan pengguna melihat iklan anda apabila mereka mencari istilah tertentu. Gunakan maklumat ini untuk meningkatkan senarai kata kunci anda.

CPC Maks

Kos setiap klik maksimum (CPC maks) anda ialah amaun tertinggi yang sanggup anda bayar bagi setiap klik. Anda boleh menetapkan CPC maks yang khusus untuk kata kunci individu jika anda mahu menetapkan bidaan yang lebih tinggi atau rendah untuk kata kunci individu berdasarkan prestasi kata kunci tersebut. Harap maklum bahawa anda tidak akan membayar lebih daripada CPC maks dan sering kali anda akan membayar kurang. Anda boleh melihat purata amaun yang anda bayar untuk klik dalam lajur "Pur. CPC".

Anda mungkin melihat label "auto" atau "(dipertingkat)" bersebelahan dengan bidaan anda. Berikut ialah maksudnya:

  • Auto: Ini bermakna Google Ads menetapkan bidaan yang anda lihat dalam lajur ini secara automatik. Anda mungkin melihat "Auto" jika kempen anda menggunakan pembidaan automatik atau strategi bidaan fleksibel ROAS sasaran, misalnya. Harap maklum bahawa amaun bidaan ini tidak boleh diedit.
  • Dipertingkat: Ini bermakna bahawa sistem Google Ads melaraskan bidaan yang dipaparkan mengikut lelongan demi lelongan untuk mencapai matlamat strategi pembidaan yang anda gunakan, seperti memaksimumkan penukaran bagi CPC Dipertingkat atau memaksimumkan nilai penukaran bagi ROAS sasaran. Harap maklum bahawa untuk setiap kata kunci dalam kumpulan iklan ini yang menggunakan bidaan lalai, Google Ads akan cuba menetapkan bidaan kepada anggaran purata bidaan yang dipaparkan.

Perlu diingat bahawa bidaan bagi sesetengah strategi pembidaan, seperti ROAS sasaran, boleh ditetapkan secara automatik dan dipertingkat. Jika anda menggunakan ROAS sasaran, bidaan yang dipaparkan tidak digunakan untuk lelongan Rangkaian Paparan.

Lajur "CPC Maks." hanya tersedia pada halaman "Kumpulan produk", Kata kunci" dan "Sasaran iklan dinamik".

Kadar klik mesra mudah alih

“Kadar klik mesra mudah alih” ialah peratusan klik mudah alih yang mengakses halaman yang dianggap mesra mudah alih oleh Ujian Mesra Mudah Alih Google. Lajur ini tersedia pada tab Laman penambat.

Jika halaman pendaratan belum dianalisis lagi atau kami tidak mempunyai data yang mencukupi untuk berbuat demikian, lajur ini akan menunjukkan "--".

Data mesra mudah alih anda mungkin dari 14 hari yang lalu. Jika anda mengemas kini salah satu halaman anda baru-baru ini, anda harus menunggu hingga 14 hari bagi perubahan tersebut dipaparkan dalam kadar klik mesra mudah alih anda.

Senarai kata kunci negatif

Lajur ini membolehkan anda menambah dan mengalih keluar senarai kata kunci negatif dengan cepat daripada kempen anda.

Tindakan menuding pada senarai kata kunci negatif menunjukkan kata kunci dalam senarai tersebut kepada anda. Tindakan mengklik pada senarai akan membawa anda ke halaman butiran senarai tersebut yang membolehkan anda membuat kemaskinian pada senarai itu.

Status produk (Beli-belah sahaja)

Lajur "Status produk" memaparkan kepada anda status produk berasingan dalam kempen anda. Lajur ini boleh membantu anda memahami sama ada produk anda sedia untuk disiarkan atau tidak. Ketahui lebih lanjut Perihal diagnostik produk dan maksud status produk.

Ketahui lebih lanjut Perihal masalah produk.

Skor Kualiti

Lajur ini menunjukkan kepada anda Skor Kualiti kata kunci anda, iaitu ukuran sejauh manakah iklan serta halaman pendaratan anda berkaitan dan berguna bagi seseorang yang melihat iklan anda.

Lajur ini tersedia pada halaman "Kata kunci".

CTR relatif

CTR Relatif ialah ukuran prestasi iklan anda pada Rangkaian Paparan berbanding dengan iklan pengiklan lain yang dipaparkan di laman web yang sama.

Kami mengira CTR Relatif dengan membahagikan kadar klikan anda dengan purata kadar klikan semua pengiklan pada peletakan yang iklan anda dipaparkan. Oleh kerana ini merupakan metrik kompetitif, metrik ini bukan statik. Peletakan akan berubah berdasarkan laman web yang iklan anda dipaparkan dan tindakan yang diambil oleh pengiklan lain.

Contoh

Katakan bahawa pengiklan yang menjual kamera digital memperoleh CTR Rangkaian Paparan sebanyak 0.05%. Pengiklan muncul pada satu halaman tentang fotografi di Rangkaian Paparan bersama tiga pengiklan yang lain. Pengiklan yang lain memperoleh KK sebanyak 0.005%.

Pengiklan pertama memperoleh CTR 10x lebih tinggi daripada CTR pesaing (0.05%/0.005% = 10). Oleh kerana pengguna lebih berminat dengan produk pengiklan ini, pengiklan ini mempunyai CTR Relatif yang sangat tinggi (10).

Adakah perkara ini membantu?

Bagaimanakah dapat kami meningkatkannya?
Cari
Kosongkan carian
Tutup carian
Menu utama
12529330249511358647
true
Cari di Pusat Bantuan
true
true
true
true
true
73067
false
false
false