Tipp
Általános oszlopok
Egyes oszlopok a Google Ads-fiók majdnem összes oldalán láthatók.
Javasolt oszlopokA „Kampányok” és a „Hirdetéscsoportok” oldal „Állapot” oszlopa az egyes kampányok vagy hirdetéscsoportok aktuális állapotáról nyújt információt, illetve jelzi, hogy szüneteltetett, eltávolított, költségkeret által korlátozott vagy más állapotú kampányról vagy hirdetéscsoportról van-e szó.
- Az „Eszközök” oldal „Állapot” oszlopa azt mutatja, hogy megjelenik-e a hirdetés; ha nem, akkor látható, hogy szüneteltetett, eltávolított vagy elutasított hirdetésről van-e szó.
- A „Kulcsszavak” oldalon azt láthatja, hogy az egyes kulcsszavak használhatók-e hirdetések aktiválására, illetve hogy a kulcsszó kampánya vagy hirdetése szüneteltetett, eltávolított, elutasított, illetve más állapotú-e.
További információ a kampányok, a hirdetéscsoportok, a hirdetések és a kulcsszavak különféle állapotairól.
A statisztikai táblázatban alapértelmezés szerint a következő Teljesítményoszlopokat láthatja:
- Kattintások: Az minősül kattintásnak, ha valaki a hirdetésre – például egy szöveges hirdetés kék címsorára – kattint.
- Megjelenítések: A rendszer olyankor számol megjelenítést, ha a hirdetés megjelenik egy keresési eredményoldalon vagy a Google Hálózat más webhelyén. A „Megjelenítések” rövidítése „Megj.”.
- CTR: Ez az arányszám mutatja meg, hogy a felhasználók milyen gyakran kattintanak a hirdetésre a megtekintés után. A CTR segítségével mérheti fel, hogy milyen jól teljesítenek a kulcsszavak és a hirdetések.
- Átl. CPC: A hirdetésekért fizetett összeg és a kattintások teljes számának hányadosa.
- Átl. CPM: A hirdetés 1000 megtekintése után átlagosan felszámolt összeg (ha CPM-ajánlattételt használ).
- Költség: A költség az összes interakcióra (így például a szöveges hirdetésre leadott kattintásokra vagy a videóhirdetés-megtekintésekre) fordított összeg.
- Eredmények oszlop: Azt mutatja, hogy az elsődleges konverziós műveletek során hány konverzió történt a fiók normál céljaira vonatkozóan.
- Ez az oszlop normál betűszínnel jeleníti meg azokat a célokat, amelyekre a kampány optimalizál. Kiszürkített betűtípussal jelenik meg az oszlop az olyan célokra vonatkozó konverzióknál, amelyek ugyan generálnak konverziókat, de a kampány nem optimalizál rájuk. További információ a konverziós célokról.
- Az Eredmények oszlopban nem jelennek meg az egyéni célok szerint csoportosított konverziók. Ha azonban a konverziók egy része elsődleges konverziós műveletként is létezik a normál céloknál a fiókban, akkor az Eredmények oszlopban ezeknek a normál céloknak a konverziói jelennek meg (vegye figyelembe, hogy ez nem így van a másodlagos műveleteknél, amelyek soha nem jelennek meg az Eredmények oszlopban). További információ a konverziós célokról.
- „Eredmények értéke” oszlop: Az elsődleges konverziós műveletek során elért konverziós értéket mutatja a fiók normál céljaira vonatkozóan.
- Konverziós célok oszlop: A kampányszinten beállított, a kampány teljesítményét befolyásoló célokat mutatja.
- Felülbírálhatja a fiók alapértelmezett céljait, valamint meghatározhatja, hogy melyik célokat szeretné nyomon követni a konverziós jelentésekben, illetve használni az ajánlattételhez egy adott kampányban.
- A fiók alapértelmezett céljai a legtöbb kampány esetében használhatók, de adódhatnak olyan helyzetek, amikor pontosabban szeretné szabályozni, hogy a rendszer melyik konverziós célokat használja az ajánlattételhez és a jelentéskészítéshez egy adott kampányban. További információ a kampányspecifikus konverziós célokról
Az Eredmények jelentése oszlopok csak kampányszinten jelennek meg.
A fiókban megadott szabványos célokhoz is hozzáadhat oszlopokat egyéni oszlopokként (például telefonhívások, potenciális ügyfelek űrlapjainak beküldése). Ezek az oszlopok megmutatják, hogy az elsődleges konverziós műveletek során hány konverzió történt a normál célokra vonatkozóan.
További információ az Eredmények jelentésről
- Elutasított hirdetések száma
- Ezek a hirdetések nem jelennek meg, mert sértik a Google Ads irányelveit. Az „Állapot” oszlopban láthatja, hogy mi volt a hirdetés elutasításának oka. További információ a Google Ads irányelveiről.
- Ha kijavítja a hirdetést, újra ellenőrizzük, és amennyiben úgy találjuk, hogy megfelel az irányelveknek, használhatóvá nyilvánítjuk. További információ az elutasított hirdetések kijavításáról.
- Ezek a kampányok és a hirdetéscsoportok táblázataihoz is hozzáadhatók.
- Elutasított kulcsszavak száma
- Ezek a kulcsszavak nem jelenítik meg a hirdetéseket, mert sértik a Google Ads irányelveit. További információ a Google Ads irányelveiről
- Az „Állapot” oszlopban láthatja, hogy mi volt a hirdetés elutasításának oka. Ha kijavítja a hirdetést, újra ellenőrizzük, és amennyiben úgy találjuk, hogy megfelel az irányelveknek, használhatóvá nyilvánítjuk. További információ az elutasított hirdetések kijavításáról.
- Ezek a kampányok és a hirdetéscsoportok táblázataihoz is hozzáadhatók.
- Jogosult hirdetések száma
- Ezeket a hirdetéseket ellenőriztük, és jóváhagytuk a megjelenítésüket. Megfelelnek a Google Ads irányelveinek, ezért minden közönség számára megjeleníthetők. További információ a hirdetések felülvizsgálati folyamatáról.
- Ezek a kampányok és a hirdetéscsoportok táblázataihoz is hozzáadhatók.
- Jogosult kulcsszavak száma
- Ezeket a kulcsszavakat ellenőriztük, és jóváhagytuk náluk az összes hirdetés megjelenítését. További információ a hirdetések felülvizsgálati folyamatáról.
- Ezek a kampányok és a hirdetéscsoportok táblázataihoz is hozzáadhatók.
- Jogosult reszponzív keresési hirdetések száma
- Ezeket a hirdetéseket ellenőriztük, és jóváhagytuk a megjelenítésüket. Megfelelnek a Google Ads irányelveinek, ezért minden közönség számára megjeleníthetők. További információ a hirdetések felülvizsgálati folyamatáról.
- Ezek a kampányok és a hirdetéscsoportok táblázataihoz is hozzáadhatók.
- Jogosult hirdetéscsoportok száma
- Ezek a hirdetéscsoportok készen állnak a futtatásra. További információ a hirdetéscsoportok meglévő kampányoknál történő kezeléséről.
- Ezek csak a kampányok táblázatához adhatók hozzá.
- Reszponzív keresési hirdetés erejének részletei
- Ez az oszlop a reszponzív keresési hirdetések hirdetési erősségi besorolásának lebontását tartalmazza. További információ a hirdetés erősségéről.
- Felvázolják a hirdetés ereje alapján szegmentált RSA-k számát.
- Ezek a kampányok és a hirdetéscsoportok táblázataihoz is hozzáadhatók.
- Jogosult belsőlinkeszközök száma
- Ez az oszlop a belsőlinkeszközök számát mutatja.
- Ezek a kampányok és a hirdetéscsoportok táblázataihoz is hozzáadhatók.
- Jogosult belsőlinkeszközök száma (frissített)
- Ez az oszlop a frissített belsőlinkeszközök számát mutatja.
- Ezek a kampányok és a hirdetéscsoportok táblázataihoz is hozzáadhatók.
- Jogosult képeszközök száma
- Ez az oszlop a képeszközök számát mutatja.
- Ezek a kampányok és a hirdetéscsoportok táblázataihoz is hozzáadhatók.
További információ a hatékony keresési hirdetések létrehozásáról.
- Ajánlattételi stratégia típusa: a kulcsszavak, hirdetéscsoportok vagy kampányok ajánlatait kezelő stratégiatípus neve. Ha például a kampány kézi CPC-ajánlattételt alkalmaz, akkor ebben az oszlopban a „CPC” betűk jelennek meg. Ha a kampány automatikus ajánlattételt használ, akkor az „Automatikus” szó jelenik meg az oszlopban. Az „(intelligens)” szó is megjelenhet; ez azt jelzi, hogy a Google Ads úgy korrigálja a max. CPC-ajánlatot, hogy teljesüljön a kitűzött cél (például a maximális konverziószám elérése).
- Ajánlattételi stratégia: itt látható a kulcsszavakhoz, a hirdetéscsoportokhoz vagy a kampányokhoz kapcsolódó ajánlatokat kezelő automatikus portfóliószintű ajánlattételi stratégia. Ne feledje, hogy ebben az oszlopban azt a nevet látja, amelyet saját maga adott a rugalmas ajánlattételi stratégiának. Ha nem használ rugalmas ajánlattételi stratégiát, akkor kötőjel („-”) jelenik meg.
- Fiók optimalizálásával elérhető növekedés
- Ez annak a javulásnak a százalékos aránya, amelyet elérhet a fiók 100%-os optimalizálási pontszámának eléréséhez. További információ a kezelői fiókok optimalizálásáról
- Ezek csak a kampányok táblázatához adhatók hozzá.
Csak bizonyos oldalakon látható oszlopok
Egyes oszlopok csak a Google Ads-fiók egyes oldalain láthatók. Ezek a teljesítménnyel kapcsolatos következő információkat biztosíthatják:
Megjelenítés arányaIdőarány, amely azt mutatja, hogy milyen gyakran jelent meg a hirdetés más, azonos hirdetéscsoportba tartozó aktív hirdetésekhez viszonyítva. Ez az oszlop csak a „Hirdetések és bővítmények” oldalon érhető el.
Tipp
Két hirdetés százalékos megjelenítési arányának összehasonlításakor a pontos összehasonlíthatóság érdekében olyan időszakra állítsa be a dátumtartományt, amikor mindkét hirdetés futott.
Nem rendellenes jelenség, ha a hirdetés megjelenítésének százalékos aránya vagy a megjelenítések száma a hirdetéscsoport minden hirdetésénél eltérő. A következő tényezők befolyásolják a hirdetések megjelenési gyakoriságát:
- Hirdetésrotáció
Alapértelmezés szerint minden kampány optimalizált hirdetésmegjelenítésre van beállítva. Ez azt jelenti, hogy ha egy hirdetés átkattintási aránya (CTR-értéke) magasabb, gyakrabban fog megjelenni, mint a hirdetéscsoportban található többi hirdetés. A rendszer automatikusan előnyben részesíti a webhelyen magasabb forgalmat generáló, jobban teljesítő hirdetéseket.
Ha azt szeretné, hogy a Google Ads rendszer nagyjából egyenletesen jelenítse meg a hirdetéseket, akkor kikapcsolhatja az optimalizált hirdetésmegjelenítést. Ha így tesz, vegye figyelembe, hogy a megjelenített hirdetések százalékos aránya vagy a megjelenítések száma továbbra is eltérő lehet. Ez azért van, mert a Google Ads rendszer a hirdetés keresési eredményoldalon történő rangsorolása során figyelembe veszi a minőségi mutatót. A magas minőségi mutatóval rendelkező hirdetések szerepelhetnek a keresési találatok első oldalán, ahol minden egyes elküldésével megjelenítést érhet el. Másrészt előfordulhat az is, hogy egy alacsony minőségi mutatóval rendelkező hirdetés csak a keresési eredmények második oldalán jelenik meg, ahol csak akkor ér el megjelenítést, ha a felhasználó átkattint arra az oldalra.
- Idő
Ha egy hirdetést a nap második felében hoznak létre, a nap végén alacsonyabb hirdetésmegjelenési százalékkal fog rendelkezni, mint a többi hirdetés. A különbség idővel csökken.
- Elfogadás állapota
Ha egy hirdetés még nem került ellenőrzésre és jóváhagyásra, akkor csak a Google oldalain jelenik meg. Ha még nem generál megjelenéseket a Google Hálózaton, akkor a hirdetés megjelenítésének százalékos aránya alacsonyabb lesz.
Az aktív ajánlatkorrekció a beállított ajánlatkorrekció-típust mutatja. Ha például mobilajánlat-korrekciót választott, akkor az „Eszköz” szó jelenik meg. Az ajánlatokat növelheti vagy csökkentheti is annak érdekében, hogy a különböző eszközökön, helyeken vagy napszakokban versenyképesebb vagy kevésbé versenyképes ajánlatot adhasson. Az ajánlatkorrekciók segítségével pontosabban szabályozhatja, hogy mikor és hol jelenjen meg a hirdetés.
A hirdetés egyedi azonosítószáma.
Ez az oszlop mutatja, hogy milyen típusú hirdetést futtat: szöveges, képes, mobil- vagy videóhirdetést.
Ezek az oszlopok arról közölnek becslést, hogy az ajánlatmódosítások miként befolyásolhatják a heti Keresési hálózati forgalmát. A becslések általában naponta frissülnek, és a fiókban a kiszámítás napját megelőző 7 nap során lezajlott tevékenységet tükrözik (legfeljebb 7 nappal korábbi tevékenységek vehetők számításba). Az ajánlatszimulátor oszlopai a kulcsszavak, illetve – az eszköz szerinti ajánlatkorrekciókhoz – a kampány szintjén állnak rendelkezésre. Az egyes megoldásokról az alábbi részekben talál további információt.
Ha az oszlopban a „–” karakter látható, akkor nem állt rendelkezésre elegendő adat, így a rendszer nem tudott becslést készíteni a megelőző 7 naphoz.
Ne feledje, hogy az ajánlatszimulátor oszlopai arról tartalmaznak becsléseket, hogy az eltérő ajánlatok hogyan befolyásolhatták volna a hirdetés teljesítményét a múltban. Az oszlopok nem jelzik előre, illetve nem szavatolják a jövőbeli hirdetésteljesítményt. Az oszlopok nem adnak becslést az automatikus CPC-ajánlattételt vagy a cél-CPA-t használó, illetve a teljes napi költségkeretet rendszeresen elköltő kampányokhoz.
A kulcsszóajánlat-szimulátor oszlopai
A Keresési hálózati és a Display hálózati kampányokkal rendelkező ajánlatszimulátorok oszlopai a „Kulcsszavak” oldalon szerepelnek.
Az „Alapszintű max. CPC” oszlopban azok az ajánlatok jelennek meg, amelyek alapján a Google Ads létrehozta az ajánlatszimulátor többi oszlopának a kattintás- és költségbecsléseit. Az ajánlatszimulátor eredményeinek értékelésekor ezt az oszlopot használja (és ne a „Max. CPC-ajánlat” oszlopot). Előfordulhat, hogy az aktuális max. CPC-ajánlat megváltozott a becslés létrehozása óta.
A kampányszintű, eszköz szerinti ajánlatkorrekciók oszlopai
Az eszköz szerinti ajánlatkorrekciókhoz használt ajánlatszimulátor oszlopai a kampány szintjén is megtekinthetők. Ezek az oszlopok a Beállítások lapról elérhető Eszközök lapon találhatók.
Az „Alapszintű ajánlatkorr.” oszlopban azok az ajánlatkorrekciók jelennek meg, amelyek alapján a Google Ads létrehozta az ajánlatszimulátor többi oszlopában lévő becsléseket. Az ajánlatszimulátor eredményeinek az értékelésekor ezt az oszlopot használja. Előfordulhat, hogy az aktuális ajánlatkorrekció megváltozott a becslés létrehozása óta.
Az ajánlatszimulátor ezen oszlopaiban lévő becslések kiszámításakor a rendszer azt feltételezi, hogy Ön minden hirdetéscsoport-szintű ajánlatkorrekciót eltávolított.
További információ az eredmények ajánlat-, költségkeret- és célzásszimulátorok segítségével történő megbecsléséről.
A kattintási arány a Keresési Hálózaton megszerzett kattintások száma osztva azon kattintások becsült maximális számával, amelyeket megszerezhetett volna.
A megszerezhető kattintások maximális száma a hirdetések igénybevételétől és az adott keresési lekérdezéshez megjelenő hirdetések számától függ. Ezt a két tényezőt olyan további tényezők befolyásolják, mint az ajánlat, valamint a hirdetések általános minősége és relevanciája.
Ez a termék a „Termékcsoportok” oldalon érhető el. További információ a kattintási arányról
Ebben az oszlopban a kiválasztott időszak során a kampányban keletkezett összes költség látható.
Ez az oszlop csak a „Kampányok” oldalon érhető el.
Az alapértelmezett maximális kattintásonkénti költség (max. CPC) az a legmagasabb összeg, amelyet Ön hajlandó fizetni egy kattintásért. Az alapértelmezett max. CPC-t a hirdetéscsoport szintjén kell beállítani, de ezt az értéket felülbírálhatja, ha az egyes kulcsszavakhoz konkrét max CPC-értékeket ad meg. Vegye figyelembe, hogy a max. CPC értékénél nem fog többet fizetni – gyakran ennél az értéknél kevesebbet kell fizetnie. A kattintásokért fizetett átlagösszeget az „Átl. CPC” oszlopban tekintheti meg.
Egyes esetekben az „auto” vagy a „(bővített)” címke is megjelenhet ajánlatai mellett. Ez a következőket jelenti:
- Automatikus: azt jelzi, hogy a Google Ads automatikusan állítja be az ebben az oszlopban látható ajánlatot. Az „Automatikus” címke akkor is megjelenhet, ha a kampány például az automatikus ajánlattételi funkciót, illetve a cél-ROAS portfóliószintű ajánlattételi stratégiát használja. Fontos tudni, hogy ezek az ajánlati összegek nem szerkeszthetők.
- Intelligens: azt jelzi, hogy a Google Ads az adott aukciók alapján korrigálja a megjelenő ajánlatot, hogy elérhesse a használt ajánlattételi stratégia célját (például a maximális konverziószám elérését az intelligens CPC esetében, esetleg a konverziós érték maximalizálását a cél-ROAS esetében). Vegye figyelembe, hogy a Google Ads a hirdetéscsoport minden, az alapértelmezett ajánlatot használó kulcsszavánál úgy próbálja beállítani az ajánlatot, hogy az ajánlatok átlaga körülbelül a megjelenített ajánlat legyen.
Vegye figyelembe, hogy bizonyos ajánlattételi stratégiák (például a cél-ROAS) ajánlatai automatikusan beállíthatók és javíthatók. Cél-ROAS használata esetén a megjelenő ajánlatot nem alkalmazza a rendszer a Display hálózati aukcióknál.
Az „Alapértelmezett max. CPC” csak a „Hirdetéscsoportok” oldalon érhető el.
A Shopping-kampányokban termékcsoportok segítségével állíthat be ajánlatokat a termékekre. A „Termékek” oldalon található „Tényleges max. CPC” oszlopban ellenőrizheti az egyes termékekhez tartozó ajánlatot. A tényleges max. CPC az az ajánlat, amellyel a rendszer rangsorolja a termékeket a hirdetésaukcióban. Az oszlop a kiválasztott kampányban vagy hirdetéscsoportban szereplő egyedi termék legmagasabb ajánlatát tartalmazza, figyelembe véve a kampány prioritásait is.
Mit jelent?
A tényleges maximális kattintásonkénti költség az a legnagyobb összeg, amelyet a hirdetéscsoportban szereplő egyes termékekért felajánl. Ha egy termék ki van zárva, vagy a kampány vagy hirdetéscsoport nincs engedélyezve, a max. CPC- ajánlattételi összeg helyett „--” jelenik meg.
A megjelenő érték nem tartalmazza a következő kampánybeállításokat:
- Ajánlatkorrekciók: Ez azt jelenti, hogy az ajánlat magasabb lehet, a beállított ajánlatkorrekciótól függően. Így például ha 300%-os mobil ajánlatkorrekciót állít be, a 100 Ft-os tényleges max. CPC 300 Ft-ra nőhet, amikor mobilhirdetésekre tesz ajánlatot. További információ az ajánlatkorrekciókról.
Példa
Egy „Cipők” kampánnyal rendelkezik, és két termékcsoportban szerepel a „Futócipők” termék. Az egyik hirdetéscsoporthoz 300 Ft-os, míg a másikhoz 500 Ft-os max. CPC-ajánlatot adott meg. Amikor a kampány „Termékek” oldalán a „Futócipő” elemet nézi, akkor 500 Ft-os tényleges max. CPC-értéket fog látni, mivel legfeljebb ekkora ajánlatot állított be minden olyan hirdetéscsoportra, amely tartalmazza a „Futócipő” terméket.
Az „Első oldali ajánlatbecs.”, az „Oldal tetejére vonatkozó ajánlatbecs.” és az „Első pozícióra vonatkozó ajánlatbecs.” mutatók azt a hozzávetőleges kattintásonkénti költségajánlatot (CPC-ajánlatot) mutatják, amely ahhoz szükséges, hogy a hirdetés a Google keresési eredményei között az első oldalon, az oldal tetején vagy az első pozícióban szerepeljen, illetve azt, hogy mikor egyezik meg a keresési kifejezés pontosan a kulcsszóval. A becslések a kulcsszó minőségi mutatóján és az adott kulcsszóért folytatott hirdetői versenyen alapulnak.
Az „Oldal tetejére vonatkozó ajánlatbecs.” és az „Első pozícióra vonatkozó ajánlatbecs.” esetenként meghaladhatja a 20 000 Ft-ot; jelölése ilyenkor: >=20 000 Ft. Amikor más pénznemben tekinti meg ezt a két mutatót, akkor hasonló jelöléssel láthatja a 20 000 Ft-nak megfelelő, a preferált pénznemben megadott összeget.
Ne feledje, hogy ezek a becslések nem garantálják az elhelyezést. A hirdetés pozíciója számos tényezőtől is függ, többek között az egyéb hirdetői tevékenységtől, a kereső felhasználói tevékenységtől, a fiókbeállításoktól, és a fiókkal kapcsolatos olyan tevékenységektől is, mint a költségkeret változásai. Mindezen okok miatt a hirdetés még akkor sem feltétlenül az első oldalon vagy az oldal tetején jelenik meg, ha az ajánlat eléri az első oldali vagy az oldal tetején történő megjelenítéshez szükséges ajánlat értékét.
Ezek az oszlopok csak a „Kulcsszavak” lapon állnak rendelkezésre.
Ez az oszlop többek között a „Kulcsszavak” oldalon található meg. Amennyiben megad egy kulcsszószintű végső URL-t, az elsőbbséget fog élvezni az egyes hirdetésekhez megadott végső URL-lel szemben. Tegyük fel, hogy Ön a következőt választja:
- A hirdetés végső URL-je: www.example.com
- A kulcsszó végső URL-je: www.example.com/gyumolcsok
Ha a hirdetés megjelenítését az „alma” kulcsszó váltja ki, akkor a hirdetés a „www. example.com/gyumolcsok” végső URL-t fogja használni a „www.example.com” helyett.
Ha képes hirdetéseket futtat a Display Hálózaton, a képeket a Google szerverei tárolják, és ezzel az URL-címmel hivatkozhat rájuk.
A százalékban kifejezett megjelenítési arány a tényleges hirdetésmegjelenítések számának és azon megjelenítések becsült számának hányadosa, amelyekre jogosult lett volna. Az, hogy a hirdetések jogosultak-e a megjelenítésre, a célzási beállításoktól, az elfogadási állapotoktól, az ajánlatoktól és a minőségi mutatóktól függ. További információ a megjelenítési arányra vonatkozó adatok lekéréséről.
Ez az oszlop a „Kampányok” és a „Hirdetéscsoportok” oldalakon érhető el.
Ezek az oszlopok jelzik (számmal és százalékos értékkel), hogy a rendszer hány kattintást minősített érvénytelennek és szűrt ki automatikusan a fiókból. Ezekért a kattintásokért nem számítunk fel költséget, és a fiók statisztikáiban sem jelennek meg. További információ az érvénytelen forgalomról.
Ez az oszlop csak a „Kampányok” oldalon érhető el.
A Google Keresési Hálózatot megcélzó kampányokhoz a következő kulcsszóegyezési típusokat használhatja: általános egyezés, kifejezésegyezés vagy pontos egyezés. Ezekkel a kulcsszóegyezési beállításokkal szabályozhatja, hogy kik látják hirdetéseit. Bizonyos egyezési típusok esetén több megjelenítést, kattintást és konverziót láthat, míg másokkal esetleg kevesebb megjelenítést, de szűkebb célzást érhet el. Az „Egyezés típusa” oszlop azt jelöli, hogy milyen beállítást választott az egyes kulcsszavakhoz, és lehetősége van módosítani ezeket a beállításokat. Ez az oszlop a „Kulcsszavak” oldalon található. További információ a kulcsszóegyezési beállításokról.
A Google Ads rendszerben további mutatók is rendelkezésre állnak az egyezés típusára vonatkozóan:
Keresési kifejezés egyezési típusa szegmens: Ezzel a kulcsszóadatokat „keresési kifejezés egyezési típusa” szerint szegmentálva tekintheti meg, ami azt jelenti, hogy a hirdetést kiváltó keresőkifejezéseket általános egyezés, kifejezésegyezés és pontos egyezés szerinti csoportokban jeleníti meg. Az így lebontott adatok alapján összevetheti a hirdetés megjelenítését kiváltó keresési kifejezések kattintási, megjelenítési, átkattintási (CTR-) és konverziós statisztikáit. Ezzel a szegmentálási lehetőséggel meghatározhatja, hogy mely kulcsszavak teljesítenek a legjobban az egyes egyezési típusoknál.
„Egyezés típusa” oszlop a keresőkifejezés-jelentésben: Ez a keresőkifejezés-jelentésben megjelenő oszlop arról tájékoztat, hogy melyik egyezéstípus tette lehetővé a hirdetés megjelenítését, amikor a felhasználó egy adott kifejezést keresett. Használja ezt az információt a kulcsszólista javításához.
A maximális kattintásonkénti költség (max. CPC) az a legmagasabb összeg, amelyet Ön hajlandó fizetni egy kattintásért. Ha az egyes kulcsszavakhoz a teljesítményük alapján magasabb vagy alacsonyabb ajánlatot szeretne beállítani, beállíthat hozzájuk konkrét max. CPC-értékeket. Vegye figyelembe, hogy a max. CPC értékénél nem fog többet fizetni – gyakran ennél az értéknél kevesebbet kell fizetnie. A kattintásokért fizetett átlagösszeget az „Átl. CPC” oszlopban tekintheti meg.
Egyes esetekben az „auto” vagy a „(bővített)” címke is megjelenhet ajánlatai mellett. Ez a következőket jelenti:
- Automatikus: azt jelzi, hogy a Google Ads automatikusan állítja be az ebben az oszlopban látható ajánlatot. Az „Automatikus” címke akkor is megjelenhet, ha a kampány például automatikus ajánlattételt, illetve a cél-ROAS rugalmas ajánlattételi stratégiát használja. Fontos tudni, hogy ezek az ajánlati összegek nem szerkeszthetők.
- Intelligens: azt jelzi, hogy a Google Ads az adott aukciók alapján korrigálja a megjelenő ajánlatot, hogy elérhesse a használt ajánlattételi stratégia célját (például a maximális konverziószám elérését az intelligens CPC esetében, esetleg a konverziós érték maximalizálását a cél-ROAS esetében). Vegye figyelembe, hogy a Google Ads a hirdetéscsoport minden, az alapértelmezett ajánlatot használó kulcsszavánál úgy próbálja beállítani az ajánlatot, hogy az ajánlatok átlaga körülbelül a megjelenített ajánlat legyen.
Vegye figyelembe, hogy bizonyos ajánlattételi stratégiák (például a cél-ROAS) ajánlatai automatikusan beállíthatók és javíthatók. Cél-ROAS használata esetén a megjelenő ajánlatot nem alkalmazza a rendszer a Display hálózati aukcióknál.
A „Max. CPC” oszlop csak a „Termékcsoportok”, a „Kulcsszavak” és a „Dinamikus hirdetéscélzás” oldalakon érhető el.
A „mobilbarát kattintási arány” azon mobilkattintások százalékos értéke, amelyek a Google mobilbarát jelleget vizsgáló tesztje szerint mobilbarát oldalakra vezetnek. Ez az oszlop a Céloldal lapon található.
Ha a céloldalt még nem elemeztük, vagy nem áll a rendelkezésünkre elég adat, akkor ennek az oszlopnak az értéke „--” lesz.
A mobilbarátságra vonatkozó adatok akár 14 naposak is lehetnek. Ha az egyik oldalt nemrégiben frissítette, akkor lehetséges, hogy akár 14 napot is várnia kell, amíg a módosítások megjelennek a mobilbarát kattintási arány értékében.
Ez az oszlop lehetővé teszi, hogy gyorsan felvegyen kizárókulcsszó-listákat a kampányaiba, és gyorsan eltávolítsa őket belőlük.
Ha egy kizárókulcsszó-lista fölé viszi az egérmutatót, akkor láthatóvá válnak a benne szereplő kulcsszavak. A listára kattintva megjelenik a részletes oldal, ahol frissítheti a listát.
A „Termékállapot” oszlop a kampányban szereplő egyes termékek aktuális állapotát mutatja. Ez az oszlop segít megállapítani, hogy a termék készen áll-e megjelenítésre. További információ a termékdiagnosztikáról és a termékállapotok jelentéséről.
További információ a termékekkel kapcsolatos problémákról.
Ez az oszlop a kulcsszavak Minőségi mutatóját jeleníti meg, amely azt mutatja meg, hogy mennyire relevánsak és hasznosak a hirdetései és a céloldala annak a személynek, aki látja a hirdetést.
Ez az oszlop a „Kulcsszavak” oldalon érhető el.
A relatív CTR alapján felmérheti, hogy a hirdetései hogyan szerepelnek a Display Hálózaton a többi hirdető azonos webhelyeken megjelenő hirdetéseihez képest.
A relatív CTR kiszámításához a rendszer elosztja az Ön átkattintási arányát a hirdetéseivel azonos elhelyezésű összes hirdető átkattintási arányának átlagával. Mivel ez egy versenyképes mutató, nem statikus. A hirdetést megjelenítő webhelyeken és a többi hirdetőn múlik.
Példa
Tegyük fel, hogy egy digitális fényképezőgépeket értékesítő hirdető 0,05%-os CTR-t kap a Display Hálózaton. A hirdető a Display Hálózaton három másik hirdetővel együtt jelenik meg egy fényképezéssel foglalkozó oldalon. A többi hirdető 0,005%-os CTR-t kap.
Az első hirdető a versenytársakéhoz képest tízszeres CTR-t kap (0,05%/0,005% = 10). Mivel az embereket jobban érdekli ez a hirdető, a relatív CTR nagyon magas lesz (10).