A statisztikai táblázat oszlopairól

A statisztikai táblázatok oszlopai számos különböző információt mutatnak meg a fiókkal kapcsolatban. Az oszlopok választéka attól függ, hogy milyen statisztikai táblázatot tekint meg. Kiválaszthatja azokat az oszlopokat, amelyeket látni szeretne, majd újrarendezheti és mentheti őket a kívánt sorrendben. Így az összes, az Ön számára legfontosabb adatot egyetlen pillantással megtalálhatja a statisztikai táblázatban.

Ez a cikk az általános oszlopokról és azokról az oszlopokról nyújt áttekintést, amelyek csak akkor állnak rendelkezésre, ha egy bizonyos adatkészletet lát.

Tipp

A teljesítmény összehasonlítható a dátumtartományok között és az eredmények megtekinthetők a statisztikai táblázat oszlopaiban. Ismerje meg, hogyan lehet összehasonlítani két időtartam teljesítményeit.

Általános oszlopok

Egyes oszlopok a Google Ads-fiók majdnem összes oldalán láthatók.

Javasolt oszlopok

A kampány beállításai alapján a Google Ads időnként javasolja bizonyos oszlopoknak a statisztikai táblázatba való felvételét. A rendszer különféle tényezők (például a konverziók, a célzási beállítások vagy az ajánlattételi stratégia) alapján választja ki az ilyen oszlopokat. Javasolt oszlopok tetszés szerint vehetők fel vagy távolíthatók el; a funkció teljes kikapcsolására is van lehetőség. Erről az Ajánlott oszlopok hozzáadása a statisztikai táblázathoz, illetve eltávolítása a táblázatból című cikkben talál további információt.
Állapot oszlop

A „Kampányok” és a „Hirdetéscsoportok” oldal „Állapot” oszlopa az egyes kampányok vagy hirdetéscsoportok aktuális állapotáról nyújt információt, illetve jelzi, hogy szüneteltetett, költségkeret által korlátozott vagy egyéb állapotban vannak-e.

  • A „Hirdetések és bővítmények” oldalon az „Állapot” oszlop azt mutatja, hogy megjelenik-e a hirdetés, illetve ha nem, akkor a szüneteltetéséről, eltávolításáról vagy elutasításáról ad információt.
  • A „Kulcsszavak” oldalon azt láthatja, hogy az egyes kulcsszavak alkalmasak-e a hirdetések aktiválására, illetve annak a kampánynak vagy hirdetésnek, amelyhez tartoznak, a szüneteltetéséről, eltávolításáról, elutasításáról, illetve egyéb állapotáról ad információt.

További információ a kampányok, hirdetéscsoportok, hirdetések és kulcsszavak állapotáról.

Teljesítményoszlopok

 A statisztikai táblázat áttekintésekor alapértelmezés szerint a következő Teljesítményoszlopokat láthatja:

  • Kattintások – Az minősül kattintásnak, ha valaki a hirdetésre – például egy szöveges hirdetés kék címsorára – kattint.
  • Megjelenítések – A rendszer olyankor számol megjelenítést, ha a hirdetés megjelenik egy keresési eredményoldalon vagy a Google Hálózat más webhelyén. A „Megjelenítések” rövidítése „Megj.”.
  • CTR – Az az arányszám, amely megmutatja, hogy milyen gyakran kattintanak a felhasználók a hirdetésre a megtekintést követően. A CTR segítségével mérheti fel, hogy milyen jól teljesítenek a kulcsszavak és a hirdetések.
  • Átl. CPC – a hirdetésekért fizetett összeg és a kattintások teljes számának hányadosa. 
  • Átl. CPM – a hirdetés 1000 megjelenítése után átlagosan felszámolt összeg (ha CPM-ajánlattételt használ).
  • Költség – A költség az összes interakcióra (így például a szöveges hirdetésre leadott kattintásokra vagy a videóhirdetés-megtekintésekre) fordított összeg.

Több kampányt érintő teljesítményoszlopok

Ha egyszerre több kampánytípust tekint meg, akkor további, több kampányt érintő jelentésoszlopokat láthat: „Interakciók”, „Interakciós arány” és „Átlagos költség”. Ezek az oszlopok az egyes kampánytípusok legfontosabb mutatóiról tájékoztatnak, amelyek segítségével azonnal mérni tudja, hogy a hirdetések mennyire felelnek meg a hirdetési céloknak. Például az „Interakciók” oszlop keresési kampányoknál a kattintások számát, videokampányoknál a videomegtekintések számát mutatja meg, és így tovább. További információ az interakciókról.

Konverziós oszlopok

Amennyiben beállította a konverziókövetést a webhelyen, ezek az oszlopok mutatják meg a konverziós teljesítményt. Az oszlopokhoz tartozó meghatározás megtekintéséhez mutasson az egérrel az oszlop fölötti kérdőjelre Kérdőjel.

Hozzárendelési oszlopok

Ezek az oszlopok segítenek rávilágítani arra, hogy milyen szerepet játszanak a kulcsszavai a konverzióhoz vezető keresésekben a Google.com webhelyen. A rendszer sok esetben teljesen az „utolsó kattintásnak” tulajdonítja a konverziót, mivel ez a kattintás vezet közvetlenül az elérni kívánt értékesítéshez, ügyfélszerzéshez vagy feliratkozáshoz. Létezhetnek azonban olyan segítő kulcsszavak is, amelyek az ügyfeleket a konverzió felé terelték menet közben. A hozzárendelési jelentésekből származó, segített konverzióra vonatkozó adatok segítségével sokkal teljesebb képet kaphat az egyedi kulcsszavak konverziógenerálási értékéről. A konverziós oszlopokhoz hasonlóan a segítő konverzióra vonatkozó adatok megtekintéséhez is be kell állítani a konverziókövetést a webhelyen.

Attribútumokról tájékoztató oszlopok

Amikor a statisztikák táblázatot nézi, alapértelmezés szerint a következő Attribútumok oszlopokat láthatja:
  • Ajánlattételi stratégia típusa: a kulcsszavak, hirdetéscsoportok vagy kampányok ajánlatait kezelő stratégiatípus neve. Ha például a kampány kézi CPC-ajánlattételt alkalmaz, akkor ebben az oszlopban a „CPC” betűk jelennek meg. Ha a kampány automatikus ajánlattételt használ, akkor az „Auto” szó jelenik meg az oszlopban. Az „(intelligens)” szó is megjelenhet; ez azt jelzi, hogy a Google Ads úgy korrigálja a maximális CPC-ajánlatot, hogy elérje a kitűzött célt, például maximalizálja a konverziókat.
  • Ajánlattételi stratégia: itt látható az automatikus portfólió ajánlattételi stratégia, amely a kulcsszavakhoz, hirdetéscsoportokhoz vagy kampányokhoz kapcsolódó ajánlatokat kezeli. Ne feledje, hogy ebben az oszlopban azt a nevet látja, amelyet saját maga adott a rugalmas ajánlattételi stratégiának. Ha nem használ rugalmas ajánlattételi stratégiát, akkor kötőjel („-”) jelenik meg.

Hívásrészletező oszlopok

Ezek az oszlopok azokról a hirdetésből érkező hívásokról tartalmaznak jelentést, amelyek Google átirányító telefonszámról érkeztek asztali számítógépekről/laptopokról, táblagépekről és csúcskategóriás mobilkészülékekről. Ezek az oszlopok a „Hirdetéscsoportok” és a „Kampányok” oldalon találhatók meg. További információ a hívások részleteit tartalmazó oszlopokban megjelenített statisztikákról.

Üzenetekkel kapcsolatos részletek oszlopai

Ezek az oszlopok részletes jelentési információkat tartalmaznak az üzenetekről, amelyek üzenetet küldő bővítménnyel és Google átirányító telefonszámmal megjelenő hirdetésekből származnak. Ezeket az oszlopokat a „Hirdetéscsoportok”, „Kampányok”, „Hirdetések” és „Kulcsszavak” oldalakon találja. Ismerje meg az elérhető statisztikákat, és tudjon meg többet az Üzenetküldési jelentésről.

Csak bizonyos oldalakon látható oszlopok

Egyes oszlopok csak a Google Ads-fiók egyes oldalain láthatók. Ezek a teljesítménnyel kapcsolatos következő információkat biztosíthatják:

% aktív (csak a Shopping szolgáltatásban)

A „% aktív” oszlopban szereplő érték a termékcsoportban szereplő aktív termékek aktuális számának és az adott termékcsoportba beküldött termékek aktuális számának a hányadosa. Ennek az oszlopnak a segítségével áttekintheti, hogyan befolyásolják a termékadatok és a kampánybeállítások a termékcsoport teljesítményét.

Mit jelent?

Ahhoz, hogy aktív legyen, a terméknek meg kell felelnie az alábbi követelményeknek:

  • A termék elfogadottként jelenik meg a Merchant Center-fiókban.
  • A termék aktív. A termék kampánya és hirdetéscsoportja engedélyezve van, és a termékcsoportja nincs kizárva.

 

Ha egy termék nem aktív, nem kész a megjelenítésre, ezért látogatókat veszíthet.

Példa

Ha a termékcsoport beállítása „Kizárva”, termékei 0% aktív. Ez azt jelenti, hogy egyik terméke sem jeleníthető meg.

Problémamegoldás

Ha szeretné megérteni, hogy miért inaktív egy egyedi termék, akkor használja a „Termékek” oldalon a „Termékállapot” oszlopot. Íme néhány gyakori ok, illetve a hibaelhárítás néhány módja.

  • A termék elutasítottként jelenik meg a Merchant Center-fiókban. Az elutasított termékek nem használhatók a Shopping-kampányokban. Ha meg szeretné tudni, miért utasították el a terméket, több helyen is ellenőrizheti a termék állapotát:

  • A terméket elfogadták, de nem aktív. Ennek több oka lehet. Lehet, hogy a kampányt vagy hirdetéscsoportot szüneteltetik vagy eltávolították. Az is megtörténhet, hogy a termékcsoport max. CPC értékének beállítása „Kizárva”.
% jóváhagyott (csak a Shopping szolgáltatásban)

A „% jóváhagyott” oszlop értéke a termékcsoportban szereplő jóváhagyott termékek aktuális számának és az adott termékcsoportba beküldött termékek aktuális számának a hányadosa. Ennek az oszlopnak a segítségével megértheti, hogyan befolyásolják a termékadatok a termékcsoport teljesítményét.

Mit jelent?

A jóváhagyáshoz a terméket a Merchant Center-fiókban kell jóváhagyni. A jóváhagyott termékek megfelelnek az irányelveinknek és az adatminőséggel kapcsolatos követelményeinknek.

Ha egy termék nincs jóváhagyva, nem kész a megjelenítésre, ezért látogatókat veszíthet.

Példa

Ha a termékcsoportban 80 beküldött termék van, és 60 van jóváhagyva, akkor termékei 75% jóváhagyott. Ez azt jelenti, hogy termékei 25%-át nem lehet megjeleníteni.

Problémamegoldás

A termékek elutasításának több oka is lehet. Ha meg szeretné tudni, miért utasították el a terméket, több helyen is ellenőrizheti a termék állapotát:

% megjelenítésre kész (csak a Shopping szolgáltatásban)

A „% megjelenítésre kész” oszlop értéke a termékcsoportban szereplő, megjelenítésre kész termékek aktuális számának, valamint az adott termékcsoportba beküldött termékek aktuális számának a hányadosa. Ennek az oszlopnak a segítségével megértheti, hogyan befolyásolják a termékadatok és a kampánybeállítások a termékcsoport teljesítményét.

Mit jelent?

Ahhoz, hogy megjelenítésre kész legyen, a terméknek meg kell felelnie az alábbi követelményeknek:

  • A termék elfogadottként jelenik meg a Merchant Center-fiókban.
  • A termék aktív. A termék kampánya és hirdetéscsoportja engedélyezve van, és a termékcsoportja nincs kizárva.
  • A termék megjelenítésre kész. A termék készleten van.

 

Ha egy termék nem kész a megjelenítésre, nem jelenhet meg, ezért látogatókat veszíthet. A megjelenítésre kész termékek részt vehetnek a hirdetésaukcióban, azonban nem garantált, hogy megjelenítést vagy kattintást is elérnek. Ha a termék megjelenítésre kész, de nem ér el megjelenítést, lehet, hogy túl alacsony az ajánlat, korlátozott a költségkeret, vagy csak nagyon kevés felhasználó keresésének felel meg. Ha csak kevés felhasználó keresésének felel meg, próbáljon több adatot megadni a termék címében és leírásában.

Példa

Ha a termékcsoportban 10 beküldött termék van, de 4 kifogyott, akkor termékei 60%-a áll készen a megjelenítésre. Ez azt jelenti, hogy a termékei 40%-a nem jelenik meg a hirdetésekben.

Problémamegoldás

Ha szeretné megérteni, hogy egy egyedi termék miért nem áll készen a megjelenésre, akkor használja a „Termékek” oldalon a „Termékállapot” oszlopot. Íme néhány gyakori ok, illetve a hibaelhárítás néhány módja.

  • A termék elutasítottként jelenik meg a Merchant Center-fiókban. Az elutasított termékek nem használhatók a Shopping-kampányokban. Ha meg szeretné tudni, miért utasították el a terméket, több helyen is ellenőrizheti a termék állapotát:

  • A terméket elfogadták, de nem aktív. Ennek több oka lehet. Lehet, hogy a kampányt vagy hirdetéscsoportot szüneteltetik vagy eltávolították. Az is megtörténhet, hogy a termékcsoport max. CPC értékének beállítása „Kizárva”.
  • A termék elfogyott. A termék rendelkezésre állását az elérhetőség attribútummal adja meg a termékadatok között. Ha a termék rendelkezésre állásának beállítása elfogyott, a termék nem kész a megjelenítésre. Amikor a termék rendelkezésre áll, frissítse ennek megfelelően az attribútumát. További információ az elérhetőség attribútumról.
% megjelenítve

Időarány, amely azt mutatja, hogy milyen gyakran jelent meg a hirdetés más, azonos hirdetéscsoportba tartozó aktív hirdetésekhez viszonyítva. Ez az oszlop csak a „Hirdetések és bővítmények” oldalon érhető el.

Tipp

Két hirdetés százalékos megjelenítési arányának összehasonlításakor a pontos összehasonlíthatóság érdekében olyan időszakra állítsa be a dátumtartományt, amikor mindkét hirdetés futott.

Nem rendellenes jelenség, ha a hirdetés megjelenítésének százalékos aránya vagy a megjelenítések száma a hirdetéscsoport minden hirdetésénél eltérő. A következő tényezők befolyásolják a hirdetések megjelenési gyakoriságát:

  • Hirdetésrotáció

    Alapértelmezés szerint minden kampány optimalizált hirdetésmegjelenítésre van beállítva. Ez azt jelenti, hogy ha egy hirdetés átkattintási aránya (CTR-értéke) magasabb, gyakrabban fog megjelenni, mint a hirdetéscsoportban található többi hirdetés. A rendszer automatikusan előnyben részesíti a webhelyen magasabb forgalmat generáló, jobban teljesítő hirdetéseket.

    Ha azt szeretné, hogy a Google Ads rendszer nagyjából egyenletesen jelenítse meg a hirdetéseket, akkor kikapcsolhatja az optimalizált hirdetésmegjelenítést. Ha így tesz, vegye figyelembe, hogy a megjelenített hirdetések százalékos aránya vagy a megjelenítések száma továbbra is eltérő lehet. Ez azért van, mert a Google Ads rendszer a hirdetés keresési eredményoldalon történő rangsorolása során figyelembe veszi a minőségi mutatót. A magas minőségi mutatóval rendelkező hirdetések szerepelhetnek a keresési találatok első oldalán, ahol minden egyes elküldésével megjelenítést érhet el. Másrészt előfordulhat az is, hogy egy alacsony minőségi mutatóval rendelkező hirdetés csak a keresési eredmények második oldalán jelenik meg, ahol csak akkor ér el megjelenítést, ha a felhasználó átkattint arra az oldalra.

  • Idő

    Ha egy hirdetést a nap második felében hoznak létre, a nap végén alacsonyabb hirdetésmegjelenési százalékkal fog rendelkezni, mint a többi hirdetés. A különbség idővel csökken.

  • Elfogadás állapota

    Ha egy hirdetés még nem került ellenőrzésre és jóváhagyásra, akkor csak a Google oldalain jelenik meg. Ha még nem generál megjelenéseket a Google Hálózaton, akkor a hirdetés megjelenítésének százalékos aránya alacsonyabb lesz.

Aktív ajánlatkorrekció

Az aktív ajánlatkorrekció a beállított ajánlatkorrekció-típust mutatja. Ha például mobilajánlat-korrekciót választott, akkor az „Eszköz” szó jelenik meg. Az ajánlatokat növelheti vagy csökkentheti is annak érdekében, hogy a különböző eszközökön, helyeken vagy napszakokban versenyképesebb vagy kevésbé versenyképes ajánlatot adhasson. Az ajánlatkorrekciók segítségével pontosabban szabályozhatja, hogy mikor és hol jelenjen meg a hirdetés.

Hirdetésazonosító

A hirdetés egyedi azonosítószáma.

Hirdetés típusa

Ez az oszlop mutatja, hogy milyen típusú hirdetést futtat: szöveges, képes, mobil- vagy videóhirdetést.

Ajánlatszimulátor

Ezek az oszlopok arról közölnek becslést, hogy az ajánlatmódosítások miként befolyásolhatják a heti Keresési hálózati forgalmát. A becslések általában naponta frissülnek, és a fiókban a kiszámítás napját megelőző 7 nap során lezajlott tevékenységet tükrözik (legfeljebb 7 nappal korábbi tevékenységek vehetők számításba). Az ajánlatszimulátor oszlopai a kulcsszavak, illetve – az eszköz szerinti ajánlatkorrekciókhoz – a kampány szintjén állnak rendelkezésre. Az egyes megoldásokról az alábbi részekben talál további információt.

Ha az oszlopban a „–” karakter látható, akkor nem állt rendelkezésre elegendő adat, így a rendszer nem tudott becslést készíteni a megelőző 7 naphoz.

Ne feledje, hogy az ajánlatszimulátor oszlopai arról tartalmaznak becsléseket, hogy az eltérő ajánlatok hogyan befolyásolhatták volna a hirdetés teljesítményét a múltban. Az oszlopok nem jelzik előre, illetve nem szavatolják a jövőbeli hirdetésteljesítményt. Az oszlopok nem adnak becslést az automatikus CPC-ajánlattételt vagy a cél-CPA-t használó, illetve a teljes napi költségkeretet rendszeresen elköltő kampányokhoz.

A kulcsszóajánlat-szimulátor oszlopai

A Keresési hálózati és a Display hálózati kampányokkal rendelkező ajánlatszimulátorok oszlopai a „Kulcsszavak” oldalon szerepelnek.

Az „Alap max. CPC” oszlopban azok az ajánlatok jelennek meg, amelyek alapján a Google Ads létrehozta az ajánlatszimulátor egyéb oszlopainak kattintás- és költségbecsléseit. Az ajánlatszimulátor eredményeinek értékelésekor ezt az oszlopot használja (és ne a „Max. CPC-ajánlat” oszlopot). Előfordulhat, hogy az aktuális max. CPC-ajánlat megváltozott a becslés létrehozása óta.

A kampányszintű, eszköz szerinti ajánlatkorrekciók oszlopai

Az eszköz szerinti ajánlatkorrekciókhoz használt ajánlatszimulátor oszlopai a kampány szintjén is megtekinthetők. Ezek az oszlopok a Beállítások lapról elérhető Eszközök lapon találhatók.

Az „Alapszintű ajánlatkorr.” oszlopban azok az ajánlatkorrekciók jelennek meg, amelyek alapján a Google Ads létrehozta az ajánlatszimulátor többi oszlopában lévő becsléseket. Az ajánlatszimulátor eredményeinek az értékelésekor ezt az oszlopot használja. Előfordulhat, hogy az aktuális ajánlatkorrekció megváltozott a becslés létrehozása óta.

Az ajánlatszimulátor ezen oszlopaiban lévő becslések kiszámításakor a rendszer azt feltételezi, hogy Ön minden hirdetéscsoport-szintű ajánlatkorrekciót eltávolított.

További információ az ajánlatszimulátorokról.

Kattintási arány

A kattintási arány a Keresési Hálózaton megszerzett kattintások száma osztva azon kattintások becsült maximális számával, amelyeket megszerezhetett volna.

A megszerezhető kattintások maximális száma a hirdetések igénybevételétől és az adott keresési lekérdezéshez megjelenő hirdetések számától függ. Ezt a két tényezőt olyan további tényezők befolyásolják, mint az ajánlata, valamint a hirdetések általános minősége és relevanciája.

Ez a termék a „Termékcsoportok” oldalon érhető el. További információ a kattintási arányról.

Költség

Ez az oszlop azt az összes költséget mutatja, amellyel a kampány a kiválasztott időkereten belül növekedett.

Ez az oszlop csak a „Kampányok” oldalon érhető el.

Alapértelmezett max. CPC

Az alapértelmezett legnagyobb kattintásonkénti költség (max. CPC) az a legmagasabb összeg, amelyet hajlandó kifizetni egy kattintásért. Az alapértelmezett max. CPC-ajánlat a hirdetéscsoport szintjén van beállítva, de felülbírálható, ha beállít egy-egy konkrét max. CPC-k egyedi kulcsszavakhoz. Ne feledje: soha nem fizet többet, mint a megadott max. CPC, sőt, sok esetben kevesebbet fog. A kattintásokért fizetett átlagösszeget az „Átl. CPC” oszlopban tekintheti meg.

Egyes esetekben az „auto” vagy a „(bővített)” címke is megjelenhet ajánlatai mellett. Ez a következőket jelenti:

  • Automatikus: azt jelzi, hogy a Google Ads automatikusan állítja be az ebben az oszlopban látható ajánlatot. Az „Automatikus” címke akkor is megjelenhet, ha a kampány például az automatikus ajánlattételi funkciót, illetve a cél-ROAS portfóliószintű ajánlattételi stratégiát használja. Fontos tudni, hogy ezek az ajánlati összegek nem szerkeszthetők.
  • Intelligens: azt jelzi, hogy a Google Ads rendszer az adott aukciók alapján korrigálja az ajánlatot, hogy elérhesse a használt ajánlattételi stratégia célját (például a konverziószám maximalizálását az intelligens CPC esetében, esetleg a konverziós érték maximalizálását a cél-ROAS esetében). Vegye figyelembe, hogy a Google Ads a hirdetéscsoport minden, az alapértelmezett ajánlatot használó kulcsszavánál úgy próbálja meg beállítani az ajánlatot, hogy az ajánlatok átlaga körülbelül a megjelenített ajánlat legyen.

Vegye figyelembe, hogy bizonyos ajánlattételi stratégiák ajánlatai, mint például a cél-ROAS, automatikusan beállíthatók és javíthatók. Cél-ROAS használata esetén a megjelenő ajánlatot nem alkalmazza a rendszer a Display hálózati aukcióknál.

Az „Alapértelmezett max. CPC” csak a „Hirdetéscsoportok” oldalon érhető el.

A tényleges max. CPC (csak a Shopping szolgáltatásban)

A Shopping-kampányokban termékcsoportok segítségével állíthat be ajánlatokat a termékekre. A Termékek lapon található „tényleges max. CPC” oszlop használatával ellenőrizheti az egyes termékekhez tartozó ajánlatot. A tényleges max. CPC ajánlat alapján történik a termékek rangsorolása a hirdetésaukción. Az oszlop a kiválasztott kampányban vagy hirdetéscsoportban szereplő egyedi termék legmagasabb ajánlatát tartalmazza, figyelembe véve a kampány prioritásait is.

Mit jelent?

A tényleges maximális kattintásonkénti költség az a legnagyobb összeg, amelyet a hirdetéscsoportban szereplő egyes termékekért felajánl. Ha egy termék ki van zárva, vagy a kampány vagy hirdetéscsoport nincs aktiválva, a „--” látható a tényleges max. CPC-ajánlat összege helyett.

A megjelenő érték nem tartalmazza a következő kampánybeállításokat:

  • Ajánlatkorrekciók: Ez azt jelenti, hogy az ajánlat magasabb lehet, a beállított ajánlatkorrekciótól függően. Így például ha 300%-os mobilajánlat-korrekciót állít be, a 100 Ft-os tényleges max. CPC 300 Ft-ra nőhet, amikor mobilhirdetésekre tesz ajánlatot. További információ az ajánlatkorrekciókról

Példa

Egy „Cipők” kampánnyal rendelkezik, és két hirdetéscsoportban szerepel a „Futócipő” termék. Az egyik hirdetéscsoport 300 Ft-os, míg a másikra 500 Ft-os max. CPC-ajánlatot adott meg. Amikor a kampány „Termékek” oldalán megtekinti a „Futócipő” terméket, azt fogja látni, hogy a tényleges max. CPC 500 Ft, mivel legfeljebb ekkora ajánlatot állított be minden olyan hirdetéscsoportra, amely tartalmazza a „Futócipő” terméket.

Első oldali ajánlatbecs./Oldal tetejére vonatkozó ajánlatbecs./Első pozícióra vonatkozó ajánlatbecs.

Az „Első oldali ajánlatbecs.”, az „Oldal tetejére vonatkozó ajánlatbecs.” és az „Első pozícióra vonatkozó ajánlatbecs.” mutatók azt a kattintásonkénti költségajánlatot (CPC-ajánlatot) mutatják, amely ahhoz szükséges, hogy a hirdetése a Google keresési eredményei között elérje az első oldalt, az oldal tetejét vagy az első pozíciót, illetve azt, hogy mikor egyezik meg a keresési kifejezés a kulcsszóval. A becslések a kulcsszó minőségi mutatóján és az adott kulcsszóért folytatott hirdetői versenyen alapulnak.

Az „Oldal tetejére vonatkozó ajánlatbecs.” és az „Első pozícióra vonatkozó ajánlatbecs.” esetenként meghaladhatja a 20 000 Ft-ot; jelölése ilyenkor: >=20 000 Ft. Amikor más pénznemben tekinti meg az „Oldal tetejére vonatkozó ajánlatbecs.” mutatót, akkor hasonló jelöléssel láthatja a 20 000 Ft-nak megfelelő, a preferált pénznemben megadott összeget.

Ne feledje, hogy ezek a becslések nem garantálják az elhelyezést. A hirdetés pozíciója számos tényezőtől is függ, többek között az egyéb hirdetői tevékenységtől, a kereső felhasználói tevékenységtől, a fiókbeállításoktól, és a fiókkal kapcsolatos olyan tevékenységektől is, mint a költségkeret változásai. Mindezen okok miatt a hirdetés még akkor sem feltétlenül az első oldalon vagy az oldal tetején jelenik meg, ha az ajánlat eléri az első oldali vagy az oldal tetején történő megjelenítéshez szükséges ajánlat értékét.

Ezek az oszlopok csak a „Kulcsszavak” lapon állnak rendelkezésre.

Végső URL

Ez az oszlop többek között a „Kulcsszavak” oldalon található meg. Amennyiben megad egy kulcsszószintű végső URL-t, az elsőbbséget fog élvezni az egyes hirdetésekhez megadott végső URL-lel szemben. Tegyük fel, hogy Ön a következőt választja:

  • A hirdetés végső URL-je: www.example.com
  • A kulcsszó végső URL-je: www.example.com/gyumolcsok

Ha a hirdetés megjelenítését az „alma” kulcsszó váltja ki, akkor a hirdetés a „www. example.com/gyumolcsok” végső URL-t fogja használni a „www.example.com” helyett.

Kép URL-je

Ha képes hirdetéseket futtat a Display Hálózaton, a képeket a Google szerverei tárolják, és ezzel az URL-címmel hivatkozhat rájuk.

Megjelenítési részesedés/Elveszett megj. arány (rangsor)/Elveszett megj. arány (költségkeret)/Pontos egyezések megjelenítési aránya

A százalékban kifejezett megjelenítési arány a tényleges hirdetésmegjelenítések számának és azon megjelenítések becsült számának hányadosa, amelyekre jogosult lett volna.  Az, hogy a hirdetések jogosultak-e a megjelenítésre, a célzási beállításoktól, az elfogadási állapotoktól, az ajánlatoktól és a minőségi mutatóktól függ. További információ a megjelenítési részesedéssel, az elveszett megj. aránnyal és a pontos egyezések megjelenítési arányával kapcsolatban.

Ez az oszlop a „Kampányok” és a „Hirdetéscsoportok” oldalakon érhető el.

Érvénytelen kattintások/Érvénytelen kattintások aránya

Ezek az oszlopok megjelenítik az érvénytelenként osztályozott és a fiókból automatikusan kiszűrt kattintások számát és százalékos értékét. Ezekért a kattintásokért nem számítunk fel költséget, és a fiók statisztikáiban sem jelennek meg. További információ az érvénytelen kattintásokról.

Ez az oszlop csak a „Kampányok” oldalon érhető el.

Egyezés típusa

A Google Keresési Hálózatot célzó kampányokhoz a következő kulcsszóegyezési típusokat használhatja: általános egyezés, kifejezésegyezés vagy pontos egyezés. Ezekkel a kulcsszóegyezési beállításokkal szabályozhatja, hogy kik látják hirdetéseit. Bizonyos egyezési típusok esetén több megjelenítést, kattintást és konverziót láthat, míg másokkal esetleg kevesebb megjelenítést, de szűkebb célzást érhet el. Az „Egyezés típusa” oszlop azt jelöli, hogy milyen beállítást választott az egyes kulcsszavakhoz, és lehetősége van módosítani ezeket a beállításokat. Ez az oszlop a „Kulcsszavak” oldalon található. További információ a kulcsszóegyezési típusokról.

A Google Ads rendszerben további mutatók is rendelkezésre állnak az egyezés típusára vonatkozóan:

Keresési kifejezés egyezési típusa szegmens: Ezzel a kulcsszóadatokat „keresési kifejezés egyezési típusa” szerint szegmentálva tekintheti meg, ami azt jelenti, hogy a hirdetést kiváltó keresőkifejezéseket általános egyezés, kifejezésegyezés és pontos egyezés szerinti csoportokban jeleníti meg. Az így lebontott adatok alapján összevetheti a hirdetés megjelenítését kiváltó keresési kifejezések kattintási, megjelenítési, átkattintási (CTR-) és konverziós statisztikáit. Ezzel a szegmentálási lehetőséggel meghatározhatja, hogy mely kulcsszavak teljesítenek a legjobban az egyes egyezési típusoknál.

„Egyezés típusa” oszlop a keresési kifejezések jelentésben: ez a keresési kifejezések jelentésben megjelenő oszlop arról tájékoztat, hogy melyik egyezéstípus tette lehetővé a hirdetés megjelenítését, amikor a felhasználó egy adott kifejezést keresett. Használja ezt az információt a kulcsszólista javításához.

Max. CPC

A legnagyobb kattintásonkénti költség (max. CPC) az a legmagasabb összeg, amelyet hajlandó kifizetni egy kattintásért. Megadhat max. CPC-értéket is az egyes kulcsszavakhoz, ha teljesítményük alapján szeretne magasabb vagy alacsonyabb ajánlatot beállítani hozzájuk. Ne feledje: soha nem fizet többet, mint a megadott max. CPC, sőt, sok esetben kevesebbet fog. A kattintásokért fizetett átlagösszeget az „Átl. CPC” oszlopban tekintheti meg.

Egyes esetekben az „auto” vagy a „(bővített)” címke is megjelenhet ajánlatai mellett. Ez a következőket jelenti:

  • Automatikus: azt jelzi, hogy a Google Ads automatikusan állítja be az ebben az oszlopban látható ajánlatot. Az „Automatikus” címke akkor is megjelenhet, ha a kampány például automatikus ajánlattételt, illetve a cél-ROAS rugalmas ajánlattételi stratégiát használja. Fontos tudni, hogy ezek az ajánlati összegek nem szerkeszthetők.
  • Intelligens: azt jelzi, hogy a Google Ads rendszer az adott aukciók alapján korrigálja az ajánlatot, hogy elérhesse a használt ajánlattételi stratégia célját (például a konverziószám maximalizálását az intelligens CPC esetében, esetleg a konverziós érték maximalizálását a cél-ROAS esetében). Vegye figyelembe, hogy a Google Ads a hirdetéscsoport minden, az alapértelmezett ajánlatot használó kulcsszavánál úgy próbálja meg beállítani az ajánlatot, hogy az ajánlatok átlaga körülbelül a megjelenített ajánlat legyen.

Vegye figyelembe, hogy bizonyos ajánlattételi stratégiák ajánlatai, mint például a cél-ROAS, automatikusan beállíthatók és javíthatók. Cél-ROAS használata esetén a megjelenő ajánlatot nem alkalmazza a rendszer a Display hálózati aukcióknál.

A „Max. CPC” oszlop csak a „Termékcsoportok”, a „Kulcsszavak” és a „Dinamikus hirdetéscélzás” oldalakon érhető el.

Mobilbarát kattintási arány

A „mobilbarát kattintási arány” azon mobilkattintások százalékos értéke, amelyek a Google mobilbarát jelleget vizsgáló tesztje szerint mobilbarát oldalakra vezetnek. Ez az oszlop a Céloldal fülön található.

Ha a céloldalt még nem elemeztük, vagy nem áll a rendelkezésünkre elég adat, akkor ennek az oszlopnak az értéke „--” lesz.

A mobilbarátságra vonatkozó adatok akár 14 naposak is lehetnek. Ha az egyik oldalt nemrégiben frissítette, akkor lehetséges, hogy akár 14 napot is várnia kell, amíg a módosítások megjelennek a mobilbarát kattintási arány értékében.

Termékállapot (csak a Shopping szolgáltatásban)

A „Termékállapot” oszlop a kampányban szereplő egyes termékek aktuális állapotát mutatja. Ez az oszlop segít megállapítani, hogy a termék készen áll-e megjelenítésre.

Mit jelent?

Íme a lehetséges termékállapotok és a kapcsolódó tennivalók:

  • Elutasított: A terméket elutasították a Merchant Center-fiókjában. Az elutasított termékek nem használhatók a Shopping-kampányokban. Az elutasítás oka a termékállapot oszlopban látható. Ha a szövegbuborékra (Hirdetéselutasítási buborék) kattint, akkor további információt kap az elutasítás részleteiről és a hiba kijavításárnak módjáról. Ne feledje, ha meg szeretné érteni, hogy miért utasították el a terméket, akkor ellenőrizheti a termék állapotát a Merchant Centerben. További információ a Merchant Center termékállapotairól.
  • Inaktív: A termék nem aktív kampányban található. Ennek több oka lehet. Lehet, hogy a kampányt szüneteltetik vagy eltávolították. Az is megtörténhet, hogy a termékcsoport max. CPC-értékének beállítása „Kizárva”.
  • Megjelenítésre nem áll készen: A termék kifogyott. A termék rendelkezésre állását az „elérhetőség” attribútummal adja meg a termékadatok között. Ha a termék rendelkezésre állásának beállítása „elfogyott”, a termék nem kész a megjelenítésre. Ha a termék megvásárolható, ennek megfelelően frissítse a hozzá tartozó attribútumot. További információ az elérhetőség attribútumról.
  • Megjelenítésre készen áll: A termék részt vehet a hirdetésaukción. Nem garantált, hogy a megjelenítésre kész termékek megjelenítést vagy kattintást is elérnek. Ha a termék megjelenítésre kész, de nem ér el megjelenítést, lehet, hogy túl alacsony az ajánlat, korlátozott a költségkeret, vagy csak nagyon kevés felhasználó keresésének felel meg. Ha csak kevés felhasználó keresésének felel meg, próbáljon több adatot megadni a termék címében és leírásában.

Példa

A „Cipők” kampány „Futócipő” termékének állapota „Elutasított”. Ez azt jelenti, hogy a termék nem vehet részt a hirdetésaukción, és a termék állapota csak akkor lesz „Megjelenítésre készen áll”, ha Ön megoldja a felmerült problémát.

Problémamegoldás

Ha a termék állapota nem „Megjelenítésre készen áll”, akkor a termékhez tartozó hirdetés nem jelenhet meg a potenciális ügyfeleknek. A fenti állapotinformációk alapján megértheti, hogy miért jelenik meg az adott állapot, és mit tehet az elhárításáért.

Aktív termékek (csak a Shopping szolgáltatásban)

Ebben az oszlopban látható a termékcsoportban szereplő aktív termékek száma.

Mit jelent?

Ahhoz, hogy aktív legyen, a terméknek meg kell felelnie az alábbi követelményeknek:

  • A termék elfogadottként jelenik meg a Merchant Center-fiókban.
  • A termék aktív. A termék kampánya és hirdetéscsoportja engedélyezve van, és a termékcsoportja nincs kizárva.

Ha egy termék nem aktív, nem kész a megjelenítésre, ezért látogatókat veszíthet.

Példa

Ha a termékcsoport kizárt, a termékek egyike sem aktív.

Problémamegoldás

Ezt az oszlopot az „% aktív” oszloppal együtt használva megértheti, hogy az elküldött termékek közül hánynak van aktív ajánlata. Ha több aktív termékre számított, ellenőrizze a termékadatokat vagy a kampánybeállításokat, a következőkre figyelve:

  • A termék elutasítottként jelenik meg a Merchant Center-fiókban. Az elutasított termékek nem használhatók a Shopping-kampányokban. Ha meg szeretné tudni, miért utasították el a terméket, több helyen is ellenőrizheti a termék állapotát:

  • A terméket elfogadták, de nem aktív. Ennek több oka lehet. Lehet, hogy a kampányt vagy hirdetéscsoportot szüneteltetik vagy eltávolították. Az is megtörténhet, hogy a termékcsoport max. CPC értékének beállítása „Kizárva”.
Jóváhagyott termékek (csak a Shopping szolgáltatásban)

Ebben az oszlopban jelenik meg a termékcsoportban szereplő, a Merchant Center rendszerben pillanatnyilag jóváhagyott termékek száma.

Mit jelent?

Ahhoz, hogy a termék jóváhagyott legyen, a Merchant Center-fiókban kell jóváhagyni. A jóváhagyott termékek megfelelnek az irányelveinknek és az adatminőséggel kapcsolatos követelményeinknek.

Ahhoz, hogy a termék aktív legyen, meg kell felelnie a követelményeknek

Ha egy termék nincs jóváhagyva, nem kész a megjelenítésre, ezért látogatókat veszíthet.

Példa

Ha a termékcsoportban 80 termék szerepel, amelyek közül 20 elutasított, akkor a „jóváhagyott termékek” oszlopban 60 termék jelenik meg.

Problémamegoldás

Ezt az oszlopot a „% jóváhagyott” oszloppal együtt használva megértheti, hogy az elküldött termékek közül hánynak van aktív ajánlata. Ha több jóváhagyott termékre számított, akkor fontolja meg a termékadatokkal kapcsolatos problémák megoldását. Ha meg szeretné tudni, miért utasították el a terméket, több helyen is ellenőrizheti a termék állapotát:

Megjelenítésre kész termékek (csak a Shopping szolgáltatásban)

Ez az oszlop a termékcsoport azon termékeinek számát mutatja, amelyek készen állnak a megjelenítésre és a hirdetésaukción történő részvételre.

Mit jelent?

Ahhoz, hogy megjelenítésre kész legyen, a terméknek meg kell felelnie az alábbi követelményeknek:

  • A termék elfogadottként jelenik meg a Merchant Center-fiókban.
  • A termék aktív. A termék kampánya és hirdetéscsoportja engedélyezve van, és a termékcsoportja nincs kizárva.
  • A termék megjelenítésre kész. A termék készleten van.

 

Ha egy termék nem kész a megjelenítésre, nem jelenhet meg, ezért látogatókat veszíthet. A megjelenítésre kész termékek részt vehetnek a hirdetésaukcióban, azonban nem garantált, hogy megjelenítést vagy kattintást is elérnek. Ha a termék megjelenítésre kész, de nem ér el megjelenítést, lehet, hogy túl alacsony az ajánlat, korlátozott a költségkeret, vagy csak nagyon kevés felhasználó keresésének felel meg. Ha csak kevés felhasználó keresésének felel meg, próbáljon több adatot megadni a termék címében és leírásában.

Példa

Ha a termékcsoportban 10 elküldött termék van, de 4 nincs raktáron, akkor a termékei közül 6 megjelenítésre kész.

Problémamegoldás

Ezt az oszlopot a „% megjelenítésre kész” oszloppal együtt használva megtudhatja, hogy az elküldött termékek közül hány áll készen a megjelenítésre. Ha több megjelenítésre kész termékre számított, ellenőrizze a termékadatokat vagy a kampánybeállításokat, a következőkre figyelve:

  • A termék elutasítottként jelenik meg a Merchant Center-fiókban. Az elutasított termékek nem használhatók a Shopping-kampányokban. Ha meg szeretné tudni, miért utasították el a terméket, több helyen is ellenőrizheti a termék állapotát:

  • A terméket elfogadták, de nem aktív. Ennek több oka lehet. Lehet, hogy a kampányt vagy hirdetéscsoportot szüneteltetik vagy eltávolították. Az is megtörténhet, hogy a termékcsoport max. CPC értékének beállítása „Kizárva”.
  • A termék elfogyott. A termék rendelkezésre állását az elérhetőség attribútummal adja meg a termékadatok között. Ha a termék rendelkezésre állásának beállítása elfogyott, a termék nem kész a megjelenítésre. Amikor a termék rendelkezésre áll, frissítse ennek megfelelően az attribútumát. További információ az elérhetőség attribútumról.
Elküldött termékek (csak a Shopping szolgáltatásban)

Ez az oszlop a termékcsoportban szereplő, a Merchant Center-fiókba beküldött termékek számát mutatja.

Mit jelent?

Ahhoz, hogy a termék elküldött legyen, a termékadatok alapján fel kell venni a Merchant Center-fiókban. Ha egy termék lejár a Merchant Center-fiókban, nem számít elküldöttnek. További információ a termékadatok létrehozásáról és elküldéséről.

Ha a termék nincs elküldve, nem jeleníthető meg.

Példa

Cipőket árul, kínálatában 20 edzőcipő szerepel. Ehhez a 20 edzőcipőhöz már létrehozta a termékadatokat, és el is küldte őket a Merchant Centeren keresztül. Ennek megfelelően pillanatnyilag 20 elküldött terméket lát a Google Ads-fiókban. Vállalata 10 új edzőcipőt vesz fel a kínálatába. Miután előkészítette az új cipők termékadatait, és elküldte őket a Merchant Center szolgáltatásba, akkor 30 elküldött terméket fog látni.

Problémamegoldás

Ha több elküldött termékre számított, ellenőrizze, hogy valóban elküldte-e a hiányzó termékek adatait. További információ a termékadatok létrehozásáról és elküldéséről.

Ennek az oszlopnak és a Shopping-kampány más oszlopainak segítségével megismerheti a kampányai teljesítményét. Ebben még a következő oszlopok bizonyulhatnak hasznosnak:

  • Jóváhagyott termékek
  • Aktív termékek
  • Megjelenítésre kész termékek
  • % jóváhagyott
  • % aktív
  • % megjelenítésre kész
Minőségi mutató

Ez az oszlop a kulcsszavak Minőségi mutatóját jeleníti meg, amely azt mutatja meg, hogy mennyire relevánsak és hasznosak a hirdetései és a céloldala annak a személynek, aki látja a hirdetést.

Ez az oszlop a „Kulcsszavak” oldalon érhető el.

Relatív CTR

A relatív CTR abba nyújt betekintést, hogy a hirdetései hogyan szerepelnek a Display Hálózaton a többi hirdető azonos webhelyeken megjelenő hirdetéseihez képest.

A relatív CTR kiszámításához a rendszer elosztja az Ön átkattintási arányát a hirdetéseivel azonos elhelyezésű összes hirdető átkattintási arányának átlagával. Mivel ez egy versenyképes mutató, nem statikus. A hirdetést megjelenítő webhelyeken és a többi hirdetőn múlik.

Példa

Tegyük fel, hogy egy digitális fényképezőgépeket értékesítő hirdető 0,05%-os CTR-t kap a Display Hálózaton. A hirdető a Display Hálózaton három másik hirdetővel együtt jelenik meg egy fényképezéssel foglalkozó oldalon. A többi hirdető 0,005%-os CTR-t kap.

Az első hirdető a versenytársakéhoz képest tízszeres CTR-t kap (0,05%/0,005% = 10). Mivel az embereket jobban érdekli ez a hirdető, a relatív CTR nagyon magas lesz (10).

 

Hasznosnak találta?
Hogyan fejleszthetnénk?

További segítségre van szüksége?

Jelentkezzen be a további támogatási lehetőségek igénybevételéhez, hogy gyorsabban megoldhassa a problémát