Intelligens célok

Optimalizálhatja az Google Ads teljesítményét, a webhely legjobb munkameneteit használja konverzióként.

Az explicit konverziók – az Google Ads konverziókövetés vagy az importált Analytics e-kereskedelmi tranzakciók segítségével végzett – mérése az ajánlatok, a hirdetések és a webhely optimalizálásának legjobb módja. Ha azonban még nem méri a konverziókat, az Intelligens célok egyszerű módot kínál a legjobb munkamenetek konverzióként való használatára. Az Intelligens célok használatával azután optimalizálhatja az Google Ads-teljesítményt.

A jelen cikkben leírt feladatok elvégzéséhez vagy funkciók használatához szerkesztési jogosultságra van szükség megtekintési szinten.

A cikk tartalma:

Az Intelligens célok működése

Az Intelligens célokat a nézet szintjén kell konfigurálni. Az Intelligens célok gépi tanulás használatával elemeznek a webhely munkameneteivel kapcsolatos több tucat jelzést annak meghatározása érdekében, hogy ezek közül melyek esetén a legvalószínűbb a konverzió. A rendszer mindegyik munkamenethez hozzárendel egy pontszámot, majd a „legjobb” munkameneteket Intelligens célokká alakítja. Az Intelligens célok modellben elemzett jelek például a munkamenet időtartama, a munkamenetenkénti oldalszám, a hely, az eszköz és a böngésző. (Az Intelligens remarketinglisták hasonló gépi tanulási modell használatával azonosítják a legjobb felhasználókat.)

A legjobb munkamenetek meghatározásához az Intelligens célok kiválasztja a webhelyre az Google Ads szolgáltatásból érkező forgalom felső kb. 5%-át. Az így kapott küszöbértéket az Intelligens célok az összes munkamenetre alkalmazza, beleértve az Google Ads szolgáltatástól eltérő csatornákból érkező forgalmat is. Az Intelligens célok Analytics szolgáltatásban történő aktiválása után a célok importálhatók az Google Ads szolgáltatásba.

Az Intelligens célok használatának előfeltételei

Az Intelligens célok használatához meg kell felelnie bizonyos előfeltételeknek, valamint el kell végeznie a következő műveleteket:

  1. Az Analytics-fiók és az Google Ads-fiók összekapcsolása
  2. Az Intelligens célok beállítása előtti 30 napban az összekapcsolt Google Ads-fióknak legalább 500 kattintást kell küldenie a kiválasztott Analytics-nézetnek.

    Ha az összekapcsolt fiók esetén a rendszer az elmúlt 30 nap során kevesebb mint 250 kattintást észlel a kiválasztott nézetre vonatkozóan, kikapcsolja az Intelligens célok szolgáltatást addig, amíg a kattintások száma ismét el nem éri az 500-at. 

  3. A jelentések nézete 30 nap alatt nem kaphat 10 milliónál több munkamenetet.
  4. A Google-termékek és szolgáltatások adatmegosztási beállítását be kell kapcsolni az Analytics-fiókhoz. Az ezzel kapcsolatos utasításokat alább olvashatja:
Az adatmegosztás bekapcsolása
Account settings > Data Sharing options
Az Adatmegosztási beállítások aktiválása

1. lépés: Az Intelligens célok engedélyezése

Amennyiben a nézet jogosult rá, az Intelligens célokat az Intelligens cél céltípust választva aktiválhatja a normál célbeállítási folyamat során:

Az Intelligens célok beállítása
  1. Jelentkezzen be a Google Analytics szolgáltatásba.
  2. Kattintson az Adminisztrálás lapra, és lépjen a kívánt nézethez.
  3. A MEGTEKINTÉS oszlopban kattintson a Célok elemre.
  4. Kattintson a + ÚJ CÉL lehetőségre.
  5. Válassza az Intelligens cél lehetőséget (ha rendelkezésre áll).
  6. Adjon nevet az Intelligens célnak, és kattintson a Mentés gombra.

Nincs szükség további konfigurációra vagy testreszabásra. (Ezért is nevezzük ezeket „Intelligens céloknak”.)

Goals setup dialog
Az Intelligens célok beállítása
Amennyiben Iparági besorolást választott a tulajdon számára, a Cél leírása lépés az itt megjelenítettől némileg el fog térni. Hagyja figyelmen kívül ezeket a különbségeket, és válassza az Intelligens célok lehetőséget.

2. lépés: Az Intelligens célok importálása a Google Ads szolgáltatásba

Ahhoz, hogy az Intelligens célokkal optimalizálni lehessen az Google Ads-teljesítményt, a célokat először az Google Ads szolgáltatásba kell importálni. Az ehhez szükséges alapvető lépéseket alább láthatja:

Utasítások az Analytics-célok és -tranzakciók Google Ads szolgáltatásba importálásához
  1. Miután aktiválta az Intelligens célokat az Analytics szolgáltatásban, jelentkezzen be a Google Ads-fiókjába, kattintson az Eszközök elemre, majd a Mérés alatt kattintson a Konverziók elemre.
  2. A Konverziós műveletek alatt kattintson a + jelre.
  3. Kattintson az Importálás gombra, majd válassza a Google Analytics lehetőséget.
  4. Kattintson a Folytatás gombra.
  5. Válassza ki az importálni kívánt elemeket, majd kattintson az Importálás és folytatás lehetőségre.

A Google Ads ezután elkezdi importálni az Analytics-fiók adatait. Az importálás előtti előzményadatokat a rendszer figyelmen kívül hagyja.

 

További információk az Analytics-célok és tranzakciók Google Ads szolgáltatásba importálásáról.

3. lépés: Az Google Ads-teljesítmény optimalizálása az Intelligens célok használatával

Az Google Ads-teljesítmény Intelligens célok használatával végzett optimalizálásához a cél-CPA-ajánlattétel nevű rugalmas automatikus ajánlattételi stratégiát ajánlott használni. Ha az ajánlatokat saját kezűleg szeretné kezelni, használhat kézi CPC-ajánlattételt is.

Az Intelligens célok Google Ads szolgáltatásba importálása után hagyjon néhány hetet az Intelligens célok számára a megfelelő mennyiségű adat gyűjtéséhez. Ezután az Google Ads-teljesítmény Intelligens célokkal történ optimalizálásához ossza el a hirdetések költségét a teljesült Intelligens célok számával. Az így kapott érték az ügyfél-szerzésenkénti költség (CPA). A cél-CPA ennek megfelelően adható meg a Google Ads rendszerben.

Példa:

Az elmúlt két hétben 600 000 forintot költött a Google Ads szolgáltatásban, és 80 konverziót ért el az Intelligens célok szerint. Így ebben az időszakban az Intelligens célok-munkamenetek átlagos CPA-ja 7500 Ft (600 000 / 80 = 7500). Az Intelligens célok modell alapján ez az átlagos költsége a nagy valószínűséggel konverziót végző munkamenetek megszerzésének.
A példánál maradva a Google Ads szolgáltatásban tehát 7500 Ft értéket kell beállítani cél-CPA-ként.

Az Intelligens célok jelentés

Az Intelligens célok teljesítményéről a Konverziók > Célok > Intelligens célok jelentésből kaphat képet. A jelentésből kiderül, miben különbözik az Intelligens célok forgalma az egyéb forgalomtól. A Teljesült Intelligens célok dimenziót is szerepeltetheti az egyéni jelentésekben.

Az Intelligens célok jelentés már azelőtt megmutatja, hogyan teljesítenének az Intelligens célok, mielőtt azokat aktiválná a nézetben (feltéve, hogy Ön jogosult az Intelligens célok használatára). Ez még a fenti lépések elvégzése előtt lehetővé teszi annak meghatározását, hogy az Intelligens célok hasznosak lesznek-e.

Az Intelligens célok jelentés és a Teljesült intelligens célok dimenzió csak azokban a nézetekben áll rendelkezésre, amelyek jogosultak az Intelligens célok használatára.

Az Intelligens célok korlátai

Az Intelligens célokra az alábbi korlátok és megkötések vonatkoznak.

  • Az Intelligens célokat nem lehet konfigurálni és testreszabni.
  • Nézetenként csak egy Intelligens cél használható.
  • Az Intelligens célok – más célokhoz hasonlóan – a 20 rendelkezésre álló célhely közül egyet elfoglalnak.
  • Az Intelligens célok jelenleg csak a webhelynézetekhez használhatók. Az Intelligens célok mobilalkalmazás-nézetekhez nem használhatók.
  • Az Intelligens célok csak olyan nézetekhez állnak rendelkezésre, amelyek napi 1 milliónál kevesebb lekérést kapnak.
  • Az Intelligens célok nem támogatják a Kattintás nélküli konverziókat és az eszközökön keresztüli konverziókat a Google Ads rendszerben.

Kapcsolódó források

 

Hasznosnak találta?
Hogyan fejleszthetnénk?