Intelligens célok

Optimalizálhatja a Google Ads teljesítményét a webhely legjobb munkameneteit konverzióként használva.

Az explicit konverziók – a Google Ads konverziókövetés vagy az importált Analytics e-kereskedelmi tranzakciók segítségével végzett – mérése az ajánlatok, a hirdetések és a webhely optimalizálásának legjobb módja. Ha azonban még nem méri a konverziókat, az Intelligens célok egyszerű módot kínál a legjobb munkamenetek konverzióként való használatára. Ezután az Intelligens célok használatával optimalizálhatja a Google Ads teljesítményét.

A jelen cikkben leírt feladatok elvégzéséhez vagy funkciók használatához szerkesztési jogosultságra van szükség a nézet szintjén.

A cikk tartalma:

Az Intelligens célok működése

Az Intelligens célokat a nézet szintjén kell konfigurálni. Az Intelligens célok gépi tanulás használatával elemeznek a webhely munkameneteivel kapcsolatos több tucat jelzést annak meghatározása érdekében, hogy ezek közül melyek esetén a legvalószínűbb a konverzió. A rendszer mindegyik munkamenethez hozzárendel egy pontszámot, majd a „legjobb” munkameneteket intelligens célokká alakítja. Az Intelligens célok modellben elemzett jelek például a munkamenet időtartama, a munkamenetenkénti oldalszám, a hely, az eszköz és a böngésző. (Az intelligens remarketinglisták hasonló gépi tanulási modell használatával azonosítják a legjobb felhasználókat.)

A legjobb munkamenetek meghatározásához az Intelligens célok kiválasztja a webhelyre a Google Ads szolgáltatásból érkező forgalom felső kb. 5%-át. Az így kapott küszöbértéket az Intelligens célok az összes munkamenetre alkalmazza, beleértve a Google Ads szolgáltatástól eltérő csatornákból érkező forgalmat is. Az Intelligens célok Analytics szolgáltatásban történő aktiválása után a célok importálhatók a Google Ads szolgáltatásba.

Az Intelligens célok használatának előfeltételei

Az Intelligens célok használatához meg kell felelnie bizonyos előfeltételeknek, valamint el kell végeznie a következő műveleteket:

  1. Az Analytics-fiók és a Google Ads-fiók(ok) összekapcsolása
  2. Az összekapcsolt Google Ads-fiókoknak elegendő forgalmat kell a webhelyre irányítani: az Intelligens célok beállítása előtti 30 napban a Google Ads-kattintásoknak legalább 500 Analytics-munkamenetet kell eredményezniük.

    Ha az összekapcsolt fiók esetén a rendszer az elmúlt 30 nap során kevesebb mint 250 munkamenetet észlel a kiválasztott nézetre vonatkozóan, kikapcsolja az Intelligens célok szolgáltatást addig, amíg a munkamenetek száma ismét el nem éri az 500-at.

  3. A jelentések nézete 30 nap alatt nem kaphat 10 milliónál több munkamenetet.
  4. A Google-termékek és szolgáltatások adatmegosztási beállítását be kell kapcsolni az Analytics-fiókhoz. Az ezzel kapcsolatos utasításokat alább olvashatja:
Az adatmegosztás bekapcsolása
Fiókbeállítások > Adatmegosztási beállítások
Az Adatmegosztási beállítások aktiválása

1. lépés: Az Intelligens célok engedélyezése

Amennyiben a nézet jogosult rá, az Intelligens célokat az Intelligens cél céltípust választva aktiválhatja a normál célbeállítási folyamat során:

Az Intelligens célok beállítása
  1. Jelentkezzen be a Google Analytics szolgáltatásba.
  2. Kattintson az Adminisztrálás lapra, és lépjen a kívánt nézethez.
  3. A NÉZET oszlopban kattintson a Célok elemre.
  4. Kattintson az + ÚJ CÉL lehetőségre.
  5. Válassza az Intelligens cél lehetőséget (ha rendelkezésre áll).
  6. Adjon nevet az Intelligens célnak, és kattintson a Mentés gombra.

Nincs szükség további konfigurációra vagy testreszabásra. (Ezért is nevezzük ezeket „Intelligens céloknak”.)

Célok beállítása párbeszédpanel
Az Intelligens célok beállítása
Amennyiben Iparági besorolást választott a tulajdon számára, a Cél leírása lépés az itt megjelenítettől némileg el fog térni. Hagyja figyelmen kívül a különbségeket, és válassza az Intelligens célok lehetőséget.

2. lépés: Az intelligens célok importálása a Google Ads szolgáltatásba

Ahhoz, hogy az Intelligens célokkal optimalizálni lehessen az Google Ads-teljesítményt, a célokat először az Google Ads szolgáltatásba kell importálni.

Utasítások az Analytics-célok és -tranzakciók Google Ads szolgáltatásba importálásához
  1. Miután aktiválta az Intelligens célokat az Analytics szolgáltatásban, jelentkezzen be a Google Ads-fiókba, kattintson az Eszközök elemre, majd a Mérés területen kattintson a Konverziók lehetőségre.
  2. A Konverziós műveletek területen kattintson a + jelre.
  3. Kattintson az Importálás lehetőségre, majd válassza ki a Google Analytics lehetőséget.
  4. Kattintson a Folytatás gombra.
  5. Válassza ki az importálni kívánt elemeket, majd kattintson az Importálás és folytatás lehetőségre.

A Google Ads ezután elkezdi importálni az Analytics-fiók adatait. Az importálás előtti előzményadatokat a rendszer figyelmen kívül hagyja.

További információ az Analytics-célok és -tranzakciók Google Ads szolgáltatásba importálásáról.

3. lépés: A Google Ads teljesítményének optimalizálása az Intelligens célok használatával

A Google Ads teljesítményének Intelligens célok használatával végzett optimalizálásához a cél-CPA-ajánlattétel nevű rugalmas automatikus ajánlattételi stratégiát ajánlott használni. Ha az ajánlatokat saját kezűleg szeretné kezelni, használhat kézi CPC-ajánlattételt is.

Az Intelligens célok Google Ads szolgáltatásba való importálása után hagyjon néhány hetet az Intelligens célok számára a megfelelő mennyiségű adat összegyűjtéséhez. Ezután a Google Ads-teljesítmény Intelligens célokkal történő optimalizálásához ossza el a hirdetések költségét a teljesült intelligens célok számával. Az így kapott érték az ügyfélszerzésenkénti költség (CPA). A cél-CPA ennek megfelelően adható meg a Google Ads rendszerben.

Példa:

Az elmúlt két hétben 600 000 forintot költött a Google Ads szolgáltatásban, és 80 konverziót ért el az Intelligens célok szerint. Így ebben az időszakban az Intelligens célok munkameneteinek átlagos CPA-ja 7500 Ft (600 000 / 80 = 7500). Az Intelligens célok modell alapján ez az átlagos költsége a nagy valószínűséggel konverziót végző munkamenetek megszerzésének.
A példánál maradva a Google Ads szolgáltatásban tehát 7500 Ft-os cél-CPA-t kell beállítani.

Az Intelligens célok jelentés

Az Intelligens célok teljesítményéről a Konverziók > Célok > Intelligens célok jelentésből kaphat képet. A jelentésből kiderül, miben különbözik az Intelligens célok forgalma az egyéb forgalomtól. Az intelligens célt teljesítette dimenziót is szerepeltetheti az egyéni jelentésekben.

Az Intelligens célok jelentés már azelőtt megmutatja, hogyan teljesítenének az Intelligens célok, mielőtt aktiválná őket a nézetben (feltéve, hogy Ön jogosult az Intelligens célok használatára). Így még a fenti lépések elvégzése előtt meghatározhatja, hogy az intelligens célok hasznosak lesznek-e.

Az Intelligens célok jelentés és Az intelligens célt teljesítette dimenzió csak azokban a nézetekben áll rendelkezésre, amelyek jogosultak az Intelligens célok használatára.

Az Intelligens célok korlátai

Az Intelligens célokra az alábbi korlátok és megkötések vonatkoznak.

  • Az Intelligens célokat nem lehet konfigurálni és testreszabni.
  • Nézetenként csak egy Intelligens cél használható.
  • Az Intelligens célok – más célokhoz hasonlóan – a 20 rendelkezésre álló célhely közül egyet elfoglalnak.
  • Az Intelligens célok jelenleg csak a webhelynézetekhez használhatók. Az Intelligens célok mobilalkalmazás-nézetekhez nem használhatók.
  • Az Intelligens célok csak olyan nézetekhez állnak rendelkezésre, amelyek napi 1 milliónál kevesebb lekérést kapnak.
  • Az Intelligens célok nem támogatják a Kattintás nélküli konverziókat és az eszközökön keresztüli konverziókat a Google Ads rendszerben

Miért változnak hirtelen az Intelligens Célok?

Az Intelligens cél modell rendszeresen módosulhat a webhely konfigurációjának vagy forgalmának változásai miatt. Ha például egy magas konverziós aránnyal rendelkező új konverziót vesz fel, vagy egy meglévő, korábban magas konverziós arányt elérő konverzió konverziós aránya lecsökken, akkor a modell ehhez alkalmazkodva jelentősen módosíthatja az Intelligens célokat.

Kapcsolódó források

Hasznosnak találta?
Hogyan fejleszthetnénk?