Melding

Ontvang gepersonaliseerde optimalisatietips, krijg inzicht in uw accountstatus en stel voltooiing in op de verbeterde Mijn AdMob-pagina.

Rapporten

Inzicht in lifetime value

Lifetime value (LTV) is een belangrijke statistiek die u kan helpen bij uw strategie voor gebruikersacquisitie en het genereren van inkomsten.

Wat is LTV?

LTV is de cumulatieve opbrengst die een gebruiker verdient vanaf het moment dat diegene uw app heeft geïnstalleerd. Dit omvat opbrengst uit in-app-aankopen en advertenties. De advertentieopbrengst is de totale opbrengst van het AdMob-netwerk, uw advertentiebronnen voor Bieden en uw geschatte opbrengst via derden.

Er zijn 3 typen LTV in AdMob:

  • LTV: De totale LTV voor een gebruikerscohort, inclusief opbrengst uit in-app-aankopen, advertenties en abonnementen.
  • LTV - IAA: De LTV van in-app aankopen voor een gebruikerscohort.
    Opmerking: De opbrengst van in-app aankopen (IAA) wordt berekend na berekening van het opbrengstenaandeel van de Google Play Store en de Apple App Store.
  • LTV advertenties: De LTV van advertentieopbrengst voor een gebruikerscohort. De advertentieopbrengst is de totale opbrengst van het AdMob-netwerk, uw advertentiebronnen voor Bieden en uw geschatte opbrengst via derden.

Hoe wordt de LTV van afzonderlijke gebruikers berekend?

LTV is de totale cumulatieve opbrengst per gebruiker vanaf het moment dat diegene uw app heeft geïnstalleerd. Hier volgt een voorbeeldberekening voor de LTV van gebruiker A:

Gebruiker A   01-07-2023
(installatiedag D0)
02-07-2023 (D1) 03-07-2023 (D2) 04-07-2023 (D3)
Advertentieopbrengst € 0,10 € 0,50 € 1,50 € 0,75
IAA € 0 € 1,00 € 1,00 € 1,00
Totale opbrengst per dag € 0,10 € 1,50 € 2,50 € 1,75
LTV € 0,10 € 1,60 € 4,10 € 5,85

In dit voorbeeld is de D3 LTV van gebruiker A € 5,85 (de cumulatieve opbrengst van gebruiker A sinds D0).

Opmerking: Het Cohort-rapport van AdMob bevat geen LTV's voor afzonderlijke gebruikers, maar alleen die van de hele cohort.

Hoe wordt de LTV van een cohort berekend?

De gemiddelde LTV van een cohort wordt berekend door de cumulatieve opbrengst voor elke dag sinds de installatie op te tellen en deze te delen door het aantal gebruikers in die cohort:

Dx LTV = (totale opbrengst van D0 tot Dx / het aantal gebruikers dat de app op D0 heeft geïnstalleerd)

Opmerking: X is de dag waarvoor u de LTV berekent. Voorbeeld:

D3 LTV = (totale opbrengst van D0 + D1 + D2 + D3) / het aantal gebruikers dat de app op D0 heeft geïnstalleerd

Voorbeeldberekening voor de LTV van de cohort

Stel dat gebruiker A en B de enige gebruikers zijn die uw app op 01-07-2023 (D0) hebben geïnstalleerd. Dit betekent dat ze de enige gebruikers in deze cohort zijn.
Gebruiker A   01-07-2023
(installatiedag D0)
02-07-2023 (D1) 03-07-2023 (D2) 04-07-2023 (D3)
Advertentieopbrengst € 0,10 € 0,50 € 1,50 € 0,75
IAA € 0 € 1,00 € 1,00 € 1,00
Totale opbrengst per dag € 0,10 € 1,50 € 2,50 € 1,75
LTV € 0,10 € 1,60 € 4,10 € 5,85

De D3 LTV van gebruiker A is € 5,85 (de cumulatieve opbrengst van gebruiker A sinds D0). 

Gebruiker B   01-07-2023
(installatiedag D0)
02-07-2023 (D1) 03-07-2023 (D2) 04-07-2023 (D3)
Advertentieopbrengst € 0,20 € 0,25 € 0,50 € 0,75
IAA € 0 € 0,75 € 1,00 € 1,00
Totale opbrengst per dag € 0,20 € 1,00 € 1,50 € 1,75
LTV € 0,20 € 1,00 € 2,50 € 4,45

De D3 LTV van gebruiker B is € 4,45 (de cumulatieve opbrengst van gebruiker B sinds D0). 

Om de D3 LTV van de cohort van 01-07-2023 te vinden, gebruiken we de volgende berekening:

D3 LTV van de cohort van 01-07-2023 = (D3 LTV van gebruiker A + D3 LTV van gebruiker B) / het aantal installaties = (€ 5,85 + € 4,45) / 2 = € 5,15

De D3 LTV voor de cohort van 01-07-2023 is dus € 5,15.

Hoe wordt de LTV van advertenties berekend?

De LTV van advertenties is de totale opbrengst van het AdMob-netwerk, uw advertentiebronnen voor Bieden en uw geschatte opbrengst via derden.

De LTV voor het AdMob-netwerk en Bieden wordt berekend met exacte eCPM-waarden, terwijl de LTV voor advertenties van derden wordt berekend door de eCPM te schatten op basis van de advertentiebron, het land, het advertentieblok en de dag.

Was dit nuttig?

Hoe kunnen we dit verbeteren?
true
Show your support to promote DEI in Gaming by turning intentions into action!

Check out the newly launched Diversity in Gaming website, where you can find video stories and written pledges from global gaming developers. This campaign centers on 3 pillars: diverse teams, diverse games and diverse audiences showing how diversity is not just good for gamers, but for business as well. Show your support by taking the pledge to promote DEI in Gaming and share it on social!

Learn More

Zoeken
Zoekopdracht wissen
Zoekfunctie sluiten
Hoofdmenu
1927794235062723321
true
Zoeken in het Helpcentrum
true
true
true
true
true
73175
false
false