Informacje o strategii Prowizje (płatność za pobyt) w kampaniach reklam hoteli

Od 30 kwietnia 2024 r. strategie ustalania stawek „prowizje (płatność za pobyt)” i „prowizje (płatność za konwersję)” przestaną być dostępne w nowych kampaniach reklam hoteli.

Aktywne kampanie reklam hoteli korzystające ze strategii ustalania stawek opartych na prowizji będą wyświetlać reklamy do 31 października 2024 r. Więcej informacji o kolejnych krokach znajdziesz w artykule Wycofanie w przypadku reklam hoteli strategii ustalania stawek opartych na prowizji.

Uwaga: Prowizje (płatność za pobyt) to nowa funkcja automatycznego określania stawek w kampaniach reklam hoteli. Skontaktuj się z zespołem kont Google, aby dowiedzieć się więcej na temat włączania tej strategii na koncie.

Prowizje (płatność za pobyt) to strategia ustalania stawek w kampaniach reklam hoteli, dzięki której partnerzy płacą tylko wtedy, gdy pobyt w hotelu faktycznie miał miejsce. Strategia Prowizje (płatność za pobyt) wykorzystuje możliwości sztucznej inteligencji Google, aby pomagać partnerom w skutecznym pozyskiwaniu rezerwacji pobytu bez obaw o ryzyko związane z anulowaniem rezerwacji.

Uwaga: w przypadku wszystkich strategii inteligentnego określania stawek w reklamach hoteli jest wymagane skonfigurowanie śledzenia konwersji i podanie wartości konwersji polegających na zakupie (pełnej kwoty rezerwacji). Dowiedz się więcej o śledzeniu konwersji w kampaniach reklam hoteli.

Jak działa ustalanie stawek z wykorzystaniem strategii Prowizje (płatność za pobyt)

Ustalanie stawek w strategii Prowizje (płatność za pobyt) rozpoczyna się, gdy partner utworzy kampanię i ustawi w strategii ustalania stawek stawki prowizji (procent wartości rezerwacji). Gdy użytkownik szuka miejsca zakwaterowania, są wykonywane podane niżej działania.

  1. Sztuczna inteligencja Google oblicza stawkę na podstawie sygnałów w czasie aukcji, aby osiągnąć ogólny docelowy ROAS (wartość rezerwacji / koszt) na podstawie stawki prowizji ustawionej przez partnera.
  2. Użytkownik klika reklamę i dokonuje konwersji w witrynie partnera.
    • Uwaga: użytkownik może zaplanować pobyt w hotelu z wyprzedzeniem nawet kilku miesięcy.
  3. W ciągu 45 dni od daty wymeldowania się użytkownika partner uzgadnia pobyt (informuje Google, czy rezerwacja została wykorzystana czy anulowana). W tym celu przesyła uzgodnienie na konto Google Ads.
  4. Po uzgodnieniu partner zostanie obciążony opłatą za pobyt gościa na podstawie stawki prowizji w kampanii pomnożonej przez wartość rezerwacji.
Uwaga: Google nie obciąża partnera za rezerwacje anulowane przez użytkownika.

Wymagania

  • Włącz płatności Hotel Center. Jeśli potrzebujesz pomocy przy konfigurowaniu płatności Hotel Center, możesz skontaktować się z zespołem ds. kont Google.
  • Połącz konto Google Ads z co najmniej jednym kontem Hotel Center.
  • Ustaw śledzenie konwersji na podstawie wartości związanych z transakcją.
  • Ustaw kategorię działań powodujących konwersję na „Zakup”.
  • Regularnie przesyłaj raport uzgodnień.
Uwaga: klienci z Turcji muszą być rozliczani w lirach tureckich (TRY).

Pierwsze kroki

Jeśli chcesz skonfigurować strategię ustalania stawek Prowizje (płatność za pobyt), ale nie spełniasz wymagań, wykonaj opisane poniżej czynności, aby zaktualizować informacje o koncie, zacząć korzystać z tej funkcji i dowiedzieć się, jak interpretować raporty.

Konfigurowanie wartości transakcji na potrzeby śledzenia konwersji

Zapoznaj się z pełną instrukcją konfigurowania śledzenia konwersji w kampaniach reklam hoteli. Przesyłaj dane transakcji za pomocą globalnego tagu witryny z tymi wymaganymi parametrami:

  • 'start_date'
  • 'end_date'
  • 'id' 'value'
  • 'currency'

Parametr 'value' służy do obliczania kosztu każdej konwersji. Jeśli nie podasz wartości parametru 'value' ani powiązanego z nim parametru 'currency', Google użyje w ustawieniach konwersji wartości domyślnej, a system licytujący odpowiednio dostosuje stawki. Jeśli parametry 'start_date' i 'end_date' będą niedostępne, użyjemy domyślnie parametrów daty kliknięcia.

Uwaga: wartości transakcji konwersji dotyczą tylko kampanii reklam hoteli.

Konfigurowanie adresu URL strony docelowej (opcjonalnie)

Reklamy hoteli zawierają następujące nowe parametry adresu URL strony docelowej niezbędne do obsługi strategii Prowizje (płatność za pobyt):

(PAYMENT-ID): zawiera wstępnie zdefiniowany ciąg „commission” (prowizja) lub przypisany przez Google numer IATA (np. „01234567”), jeśli korzystasz z usług agencji pośredniczącej. Aby zmienić formatowanie numeru IATA lub wstępnie zdefiniowanego ciągu znaków, skontaktuj się ze swoim technicznym menedżerem konta.

(IF-PAYMENT-ID): ma wartość „true” w przypadku hoteli korzystających ze strategii ustalania stawek Prowizje (płatność za pobyt); w przeciwnym razie ma wartość „false”. Jeśli pole ma wartość „true”, do adresu URL są wstawiane wartości spełniające ten warunek. W przeciwnym razie wstawiane są wartości zgodne z instrukcją ELSE.

Więcej informacji o tworzeniu linków do stron docelowych znajdziesz w artykule o tworzeniu dynamicznych adresów URL.

Przykład 1

Podany niżej przykład przedstawia zastosowanie nowych parametrów w definicji adresu URL strony docelowej: http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)(IF-PAYMENT-ID)&bookingSource=(PAYMENT-ID)(ELSE)(ENDIF)
W przypadku hotelu korzystającego ze strategii Prowizje (płatność za pobyt) adres URL wygląda tak:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=123456789
W przypadku hoteli, które nie korzystają ze strategii ustalania stawek Prowizje (płatność za pobyt), adres URL wygląda tak:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3

Przykład 2

<URL>http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)&bookingSource=(IF-PAYMENT-ID)commissions(ELSE)GoogleCPC(ENDIF)</URL>
W przypadku hotelu korzystającego ze strategii Prowizje (płatność za pobyt) adres URL wygląda tak:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=commissions

Konfigurowanie kampanii używającej strategii Prowizje (płatność za pobyt)

Uwaga: podane niżej instrukcje dotyczą układu z nowej wersji Google Ads. Aby używać poprzedniego interfejsu, kliknij ikonę „Wygląd” i wybierz Użyj poprzedniego układu. Jeśli używasz poprzedniej wersji Google Ads, skorzystaj ze schematu konta lub z paska wyszukiwania w górnym panelu użytkownika na koncie Google Ads, aby znaleźć potrzebną stronę.
Uwaga: strategii Prowizje (płatność za pobyt) nie możesz zastosować w utworzonej wcześniej kampanii. Aby utworzyć nową strategię Prowizje (płatność za pobyt), musisz mieć autoryzację.
  1. Na koncie Google Ads kliknij ikonę Kampanie Campaigns Icon.
  2. W menu sekcji kliknij menu Kampanie.
  3. Kliknij Kampanie.
  4. Kliknij kolejno przycisk plusa plus i Nowa kampania.
  5. Wybierz opcję Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu.
  6. Jako typ kampanii wybierz Reklamy hoteli.
  7. Kliknij Dalej.
  8. Podaj ustawienia kampanii na stronie „Wybierz ustawienia kampanii”. Dowiedz się więcej o poszczególnych ustawieniach.
  9. W sekcji „Ustawienia określania stawek” wybierz Prowizje z menu „Określanie stawek”.
  10. W sekcji „Kwota prowizji” wpisz wartość prowizji.
  11. W sekcji „Płać za” wybierz opcję Pobyt gościa.
  12. Kliknij Zapisz i kontynuuj.

W przypadku pytań technicznych dotyczących interfejsu Google Ads API (np. bezpośrednio związanych z korzystaniem z interfejsu API lub pakietu SDK bądź dotyczących wyświetlonych w nich błędów) postępuj zgodnie ze wskazówkami, jak rozwiązywać problemy, podanymi na stronie pomocy technicznej dotyczącej interfejsów API.

Jeśli masz pytania o interfejs Google Ads API, które dotyczą w szczególności interfejsu użytkownika Google Ads, u dołu strony kliknij „Skontaktuj się z nami”.

Korzystanie z interfejsu Google Ads API

Jeśli wolisz tworzyć kampanię w interfejsie API, konfigurowanie kampanii korzystającej ze strategii Prowizje (płatność za pobyt) w interfejsie Google Ads API przypomina tworzenie innych typów kampanii w Google Ads. Więcej informacji znajdziesz w artykule o dodawaniu reklam hoteli.

W polach PaymentMode, BudgetType i BiddingStrategyType potrzebne są określone ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w artykule o interfejsie Google Ads API.

Gdy wykonasz czynności wymienione powyżej, kampania korzystająca ze strategii Prowizje (płatność za pobyt) będzie gotowa do użycia. Jeśli w ciągu 1 dnia nie zacznie uzyskiwać ruchu, sprawdź ustawienia, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku.

Tworzenie raportu uzgodnień

Wartość rezerwacji musisz uzgodnić w ciągu 45 dni od daty wymeldowania. Przykład:

  • Konwersja (rezerwacja) ma miejsce 1 stycznia i obejmuje pobyt od 28 lutego do 1 marca.
  • Kiedy gość wymelduje się po zakończonym pobycie, musisz uzgodnić tę rezerwację przed 15 kwietnia (1 marca + 45 dni).
  • 15 kwietnia Google obciąży Cię opłatą za zrealizowany pobyt gościa na podstawie określonej przez Ciebie stawki prowizji. Jeśli pobyt zostanie anulowany, nie naliczymy Ci opłaty. Jeśli do 15 kwietnia nie prześlesz uzgodnienia pobytu, założymy, że gość wykorzystał rezerwację, i naliczymy odpowiednią opłatę.

Zdecydowanie zalecamy pobranie raportu dotyczącego rezerwacji ze strony „Prowizje” na koncie Google Ads i użycie go jako szablonu uzgodnienia. Więcej informacji znajdziesz w artykule o tworzeniu raportu uzgodnień.

Przesyłanie raportu uzgodnień

Po utworzeniu raportu uzgodnień kliknij na koncie Google Ads kartę „Prowizje”, aby przesłać plik. Jeśli nie widzisz tej opcji w menu nawigacyjnym po lewej stronie, kliknij „Więcej”, aby je rozwinąć.

Ważne:

  • Jeśli prześlesz wiersz bez identyfikatora prowizji lub identyfikatora zamówienia, spróbujemy dopasować pobyt gościa do zdarzenia rezerwacji na podstawie innych dostępnych informacji, np. identyfikatora hotelu i dat w planie podróży.
  • Jeśli pobyt został anulowany, ale została naliczona opłata za anulowanie, podaj ją w uzgodnieniu.
  • Po upływie terminu uzgodnienia (45 dni od daty wymeldowania) nie możesz modyfikować żadnej części rezerwacji.
  • Plik uzgodnień dotyczy całego konta (identyfikatora klienta). Nawet wtedy, gdy przefiltrujesz widok tabeli „Prowizje” pod kątem grupy reklam lub kampanii, przesłany plik dotyczy wszystkich elementów powiązanych z Twoim identyfikatorem klienta.
  • Jeśli przesyłasz raport uzgodnień w języku innym niż angielski, zamiast szablonu z Centrum pomocy użyj szablonu pobranego z Google Ads. Aby pobrać raport uzgodnień, w prawym górnym rogu raportu kliknij „Pobierz”.
    • Jeśli nazwy przetłumaczonych przez Ciebie kolumn będą się różnić od nazw oczekiwanych przez system, raport nie zostanie zaakceptowany.
      • Przykład: raport uzgodnień dostępny w Centrum pomocy zawiera nazwę kolumny „Commission” („Prowizja”), ale język konta partnera to hiszpański. Jeśli partner samodzielnie przetłumaczy nazwę kolumny na „La comisión”, a Google Ads spodziewa się nazwy „Comisión”, przesyłanie się nie powiedzie. Aby uzyskać wymagane tłumaczenia, pobierz szablon bezpośrednio z konta Google Ads, a nie z Centrum pomocy.

Jeśli Google uzna, że Twój raport nie jest w pełni prawidłowy, możemy z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem (w uzasadnionych przypadkach) poprosić o dostarczenie dokumentów lub danych niezbędnych do potwierdzenia, że raporty dotyczące otrzymanych płatności są zgodne z prawdą. Jeśli nie dostarczysz takich dokumentów lub danych albo Google uzna, że nie potwierdzają one wystarczająco informacji z Twoich raportów, możemy przestać wyświetlać reklamy Twojego hotelu.

Płatności

Koszt każdej rezerwacji jest obliczany przez pomnożenie uzgodnionej wartości przez stawkę prowizji. W przypadku każdej rezerwacji masz 45 dni od daty wymeldowania gościa na uzgodnienie jego pobytu. Rezerwacje, które nie zostały oznaczone jako anulowane ani uzgodnione, będą rozliczane jako zrealizowany pobyt na podstawie pierwotnej wartości rezerwacji. Uzgodnienie płatności przed upływem 45 dni nie spowoduje wcześniejszego naliczenia należności na Twoim koncie.

Sprawdzone metody

Ilość danych: strategia Prowizje (za pobyt) zapewnia największą skuteczność w przypadku kampanii, które mają co najmniej 10 konwersji tygodniowo. Jeśli masz kampanie, które z założenia przynoszą mniej niż 10 konwersji tygodniowo, rozważ ich połączenie.

Wiarygodne śledzenie konwersji: śledzenie konwersji musi być zaimplementowane na wszystkich urządzeniach i we wszystkich punktach sprzedaży. Wszelkie przerwy w śledzeniu konwersji mogą znacznie wpływać na skuteczność kampanii. Nie usuwaj ze swojej strony kodu śledzenia konwersji ani nie przenoś go w inne miejsce podczas działania kampanii. Jeśli zmienisz kod śledzenia konwersji, nasz algorytm będzie potrzebować co najmniej 2 tygodni na dostosowanie się do tych modyfikacji. Zawsze miej na koncie włączone automatyczne tagowanie.

Ustalanie wartości procentowych prowizji: każdy reklamodawca ma inny próg zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS). Wybierając prowizję lub stawkę, zacznij od akceptowanego docelowego ROAS, a potem zmniejsz go lub zwiększ, aby uzyskać optymalną równowagę między ROAS a natężeniem ruchu.

  • Załóżmy, że Twój docelowy ROAS po odliczeniu anulowanych rezerwacji wynosi 500% (czyli, po odliczeniu anulowanych rezerwacji, za każdą złotówkę wydaną na reklamę uzyskujesz rezerwację o wartości 5 zł), a współczynnik anulowania wynosi 20%. ROAS przed odliczeniem anulowanych rezerwacji wynosi 500% / (1–20%) = 625%. Jeśli korzystasz ze strategii Prowizje (płatność za pobyt) lub Prowizje (płatność za konwersję), zalecana prowizja powinna być odwrotnością wartości ROAS przed odliczeniem anulowanych rezerwacji: 1 / 625% = 16%.
  • Po ustaleniu idealnej stawki prowizji lub CPC zapewniającej osiągnięcie docelowego ROAS analizuj dane o skuteczności kampanii i sprawdzaj, czy osiągasz cele związane z natężeniem ruchu (liczba wyświetleń, kliknięć lub konwersji). Sprawdzaj je regularnie i w razie potrzeby aktualizuj prowizję, aby zachować właściwą równowagę między ROAS a natężeniem ruchu.

Spójne uzgodnienia: wszystkie rezerwacje muszą zostać uzgodnione w ciągu 45 dni od daty wymeldowania gościa. Co miesiąc sprawdzaj w Google Ads kartę „Prowizja”, aby mieć pewność, że stan każdej rezerwacji, której data wymeldowania już minęła, został zaktualizowany. Niezależnie od daty uzgodnienia naliczymy opłaty dopiero po 45 dniach od daty wymeldowania gościa. Zachęcamy do jak najszybszego uzgadniania rezerwacji po potwierdzeniu ich stanu. Dzięki temu model ustalania stawek będzie otrzymywać aktualne informacje, a Ty będziesz mieć czas na usunięcie ewentualnych błędów przed sfinalizowaniem płatności.

Zmiana wartości rezerwacji: w niektórych przypadkach rezerwacja może zostać zmodyfikowana, co spowoduje zmianę jej wartości. Jeśli wartość rezerwacji w chwili dokonania konwersji różni się od wartości w dniu wymeldowania gościa, podaj w raporcie uzgodnienia wartość rezerwacji w dniu wymeldowania. Należy tak zrobić, jeśli ostateczna wartość rezerwacji różni się od wartości rezerwacji w chwili konwersji.

Optymalizowanie i sprawdzanie skuteczności kampanii: zanim ocenisz skuteczność kampanii i wprowadzisz w niej jakieś zmiany, odczekaj co najmniej 7 dni. Staraj się unikać częstych i gwałtownych zmian w czasie trwania kampanii (np. codziennego rozpoczynania i zatrzymywania kampanii), aby uniknąć wahań skuteczności.

Najczęstsze pytania

Czym różnią się strategie Prowizje (płatność za pobyt) i Prowizje (płatność za konwersję)?

Są między nimi 2 główne różnice:
  • W przypadku strategii Prowizje (płatność za konwersję) nie musisz uzgadniać pobytów gości. Jeśli uznasz, że uzgadnianie pobytu jest zbyt czasochłonne, strategia Prowizje (płatność za konwersję) może być dla Ciebie lepszym wyborem.
  • W strategii Prowizje (płatność za konwersję) prowizja jest naliczana za dokonane konwersje (rezerwacje), a nie za pobyty gości. Jeśli obawiasz się, że odsetek anulowanych rezerwacji może być nieprzewidywalny lub zbyt wysoki, lepszym rozwiązaniem będzie wybór strategii Prowizje (płatność za pobyt).

Czy w strategii Prowizje (płatność za pobyt) mogą być używane dostosowania stawek?

Obecnie działają tylko dostosowania stawek według urządzenia ustawione na –100%. Kierowanie na poziomie kraju można ustawić osobno w każdej kampanii.

Dlaczego mój link do rezerwacji w reklamach hoteli nie wyświetla się wyżej w miejscu docelowym?

Podobnie jak w przypadku każdej innej strategii ustalania stawek miejsce docelowe reklamy zależy częściowo od stawki w porównaniu z konkurencyjnymi stawkami w tej samej aukcji. Jeśli w aukcji bierze udział wielu reklamodawców chcących wyświetlać reklamy hoteli w popularnej usłudze, stawka może nie być wystarczająco konkurencyjna, aby przebić innych uczestników aukcji, a link do rezerwacji w reklamach hoteli może się znaleźć niżej w miejscu docelowym reklamy albo w ogóle się nie wyświetlić. Aby poprawić pozycję w rankingu, możesz podnieść prowizję. Pamiętaj, że jeśli gość nie wykorzysta rezerwacji, nic nie zapłacisz. Dowiedz się więcej o tym, jak Google ustala pozycję Twoich reklam
.

Jak są naliczane opłaty za kampanie korzystające ze strategii Prowizje (płatność za pobyt)?

Kampanie korzystające ze strategii Prowizje (płatność za pobyt) są rozliczane 45 dni po dacie wymeldowania poszczególnych gości, których rezerwacje zostały zarejestrowane na karcie „Prowizje”. Rezerwacje, które po upływie 45 dni nie zostaną oznaczone jako anulowane, rozliczymy automatycznie jako zrealizowane.

Jak mogę ocenić skuteczność kampanii?

W przypadku kampanii ze strategią Prowizje (płatność za pobyt) zwrot z nakładów na reklamę po odliczeniu anulowanych rezerwacji jest zawsze gwarantowany. Jeśli ustawisz stawkę prowizji 10%, niezależnie od sytuacji zapłacisz 10% tylko za wykorzystane rezerwacje. Dlatego ROAS po odliczeniu anulowanych rezerwacji będzie zawsze wynosić 1 / 10% = 10 (czyli za każdą złotówkę wydaną na reklamę uzyskasz wartość rezerwacji w wysokości 10 zł). Aby porównać kampanię ze strategią Prowizje (płatność za pobyt) z kampanią korzystającą ze strategii określania stawek CPC, upewnij się, że ich ROAS jest porównywalny. Przykład:
  • Załóżmy, że masz kampanię korzystającą ze strategii określania stawek CPC i kampanię ze strategią Prowizje (płatność za pobyt) z konfiguracją i skutecznością jak poniżej. W obu przypadkach średni współczynnik anulowanych rezerwacji wynosi 20%, a średnia wartość rezerwacji to 100 zł:
    • Kampania ze strategią Prowizje (płatność za pobyt):
      • Stawka prowizji 10%
      • Wyświetlenia na dzień: 1000 wyświetleń
    • Kampania z określaniem stawek CPC:
      • Średni CPC: 0,80 zł
      • Średni CVR: 5%
      • Wyświetlenia na dzień: 1200 wyświetleń
    • Faktyczny ROAS przed odliczeniem anulowanych rezerwacji w kampanii korzystającej ze strategii Prowizje (płatność za pobyt) wynosi (1 / 10%) / (1–20%) = 12,5. Oznacza to, że przed odliczeniem anulowanych rezerwacji za każdą złotówkę wydaną na kampanię korzystającą ze strategii Prowizje (płatność za pobyt) uzyskujesz 12,50 zł.
    • Natomiast w przypadku kampanii korzystającej ze strategii określania stawek CPC ROAS przed odliczeniem anulowanych rezerwacji ma wysokość (5%) * (100 zł) ÷ (0,80 zł) = 6,25 zł. Oznacza to, że kampania z określaniem stawek CPC uzyskuje więcej wyświetleń niż kampania ze strategią Prowizje (płatność za pobyt), ale jednocześnie ma niższy ROAS.
    • Aby oszacowanie było rzetelne, przed porównaniem łącznych danych o natężeniu ruchu (liczba wyświetleń, kliknięć i konwersji) upewnij się, że ROAS w obu kampaniach jest taki sam. Aby uzyskać wiarygodne porównanie w tym przykładzie, możesz zwiększyć prowizję do (1–20%) ÷ 6,25 = 12,8%.

Jak bezpłatne linki do rezerwacji współdziałają z kampaniami korzystającymi ze strategii Prowizje (płatność za pobyt)?

Kampanie reklam hoteli korzystają w raportach konwersji z atrybucji ostatniego kliknięcia reklamy. Jeśli przed konwersją użytkownik wejdzie w interakcję z bezpłatnym wynikiem wyszukiwania lub z bezpłatnym linkiem do rezerwacji, ani ten wynik, ani ten link nie zostanie uwzględniony w ścieżce atrybucji Google Ads. Jeśli użytkownik wejdzie w interakcję z reklamą hotelu, a potem z bezpłatnym wynikiem wyszukiwania lub z bezpłatnym linkiem do rezerwacji i dokona konwersji w ramach okna konwersji, konwersja pojawi się w raportach Google Ads dotyczących prowizji.

W jaki sposób prowizje są rejestrowane w przypadku kilku kliknięć reklamy hotelu?

Prowizje (i konwersje) są podawane w raportach Prowizje na koncie Google Ads. Jeśli np. użytkownik kliknie reklamę A i dokona konwersji w ramach okna konwersji w hotelu B, Google przypisze udział w wyświetleniach lub kliknięciach do reklamy hotelu A. Jednak konwersja po kliknięciu przez użytkownika zostanie przypisana do hotelu B i uwzględniona w jego raporcie z naliczoną stawką prowizji z reklamy hotelu A.

W jaki sposób koszty konwersji na różnych urządzeniach są raportowane w kampaniach korzystających ze strategii Prowizje?

W raportach na poziomie kampanii lub grupy reklam konwersje na różnych urządzeniach będą stanowiły część łącznego kosztu. Koszty konwersji na różnych urządzeniach nie będą jednak uwzględniane w danych wyświetlanych według identyfikatora hotelu. Aby obliczyć koszty konwersji na różnych urządzeniach, możesz więc porównać całkowity koszt kampanii z sumą kosztów według identyfikatora hotelu. Jeśli np. wczoraj kampania A wygenerowała łączne koszty w wysokości 1000 zł, a łączne koszty wyświetlane według identyfikatora hotelu wynoszą 950 zł, pozostałe 50 zł pochodziło z konwersji na różnych urządzeniach.

Powiązane artykuły

Czy to było pomocne?

Jak możemy ją poprawić?
Szukaj
Wyczyść wyszukiwanie
Zamknij wyszukiwanie
Menu główne
7639718025270685374
true
Wyszukaj w Centrum pomocy
true
true
true
true
true
73067
false
false
false