2024. április 30-tól kezdődően az új szállodahirdetési kampányok esetében már nem állnak rendelkezésre a következő ajánlattételi stratégiák: jutalék (tartózkodásonként) és jutalék (konverziónként).
A jutalékalapú ajánlattételi stratégiával rendelkező aktív szállodahirdetési kampányok 2025. február 20-ig folytathatják a megjelenítést. A következő lépésekről a Szállodahirdetésekben lévő jutalékalapú ajánlattételi stratégiák visszavonultatása című cikkben talál további információt.
A jutalék (tartózkodásonként) olyan, a szállodai kampányokhoz használható ajánlattételi stratégia, amely lehetővé teszi a partnerek számára, hogy csak akkor fizessenek, ha a vendég valóban megszállt náluk. A (tartzkod£sonk←nti) jutal←kok megknny■tik a partnerek sz£m£ra a Google mesters←ges intelligenci£ja hat←konys£g£nak kihaszn£l£s£t a tartzkod£sok hat←kony el←r←s←ben, an←lkl, hogy aggdniuk kellene a lemond£sok kock£zata miatt.
Hogyan működik a (tartózkodásonkénti) jutalékokra vonatkozó ajánlattétel?
A (tartózkodásonkénti) jutalékokra vonatkozó ajánlattétel akkor kezdődik, amikor a partner létrehoz egy kampányt, és a kampány Ajánlatbeállításaiban beállítja a jutalékarányt (a foglalási érték bizonyos %-ában megadva). A következő lépések várhatók, amikor a felhasználó egy szálláshelyet keres.
- A Google mesterséges intelligenciája automatikusan kiszámítja az ajánlatot az aukciós idejű jelek alapján, hogy a partner által beállított jutalék mértéke alapján elérje a teljes cél-ROAS-t (foglalási érték/költség).
- A felhasználó rákattint a hirdetésre, és a partner webhelyén konverziót végez.
- Megjegyzés: Előfordulhat, hogy a felhasználó által tervezett szállodai tartózkodás akár hónapokkal későbbi időpontban van.
- A felhasználó kijelentkezési dátumától számított 45 napon belül a partner egyezteti a tartózkodást (megadja a Google-nak, hogy a foglalás teljesült-e vagy esetleg törölték) az egyeztetés Google Ads szolgáltatásba való feltöltése révén.
- Az egyeztetést követően a Google a kampány jutalékának és a foglalási értéknek a szorzata alapján számláz a partnernek a vendég tartózkodásáért.
Követelmények
- A Hotel Center számlázásának engedélyezése. A Hotel Center számlázásának beállításával kapcsolatban forduljon a Google-fiókját kezelő csapathoz.
- Kapcsolja össze a Google Ads-fiókot legalább egy Hotel Center-fiókkal.
- Állítson be konverziókövetést tranzakcióspecifikus értékekkel.
- Állítsa be a konverziós művelet kategóriáját „Vásárlás” értékre.
- Rendszeres időközönként küldjön be egyeztető kimutatást.
Első lépések
Ha (tartózkodásonkénti) jutalékokra vonatkozó ajánlattételt szeretne beállítani, de nem felel meg a követelményeknek, az alábbi lépéseket követve frissítse a fiókadatokat, kezdjen hozzá, és ismerje meg a jelentéseket.
A konverziókövetési tranzakciók értékeinek beállítása
Olvassa el a konverziókövetés szállodai kampányoknál való beállításáról szóló teljes útmutatást. Ügyeljen arra, hogy a tranzakciós adatokat a globális webhelycímkével küldje be, amely tartalmazza a következő kötelező paramétereket:
'start_date'
'end_date'
'id' 'value'
'currency'
A 'value'
érték szolgál az egyes konverziók költségeinek kiszámítására. Ha nem adja meg a 'value'
és a hozzá kapcsolódó 'currency'
értéket, akkor a Google az alapértelmezett értéket használja a konverziós beállításokban, és az ajánlattevő ennek megfelelően korrigálja az ajánlatokat. Alapértelmezés szerint a kattintási dátum paramétereit használjuk, ha a 'start_date'
és az 'end_date'
nem állnak rendelkezésre.
A céloldal URL-jének konfigurálása (nem kötelező)
A szállodahirdetések a következő új céloldal-URL-paramétereket tartalmazzák a (megszállásonkénti) jutalékok támogatásához:
(PAYMENT-ID
): Megjeleníti az előre meghatározott „jutalék” karakterláncot vagy a Google által hozzárendelt IATA-számot (például: „01234567”), ha Ön valamilyen jutalékbeszedő ügynökség szolgáltatásait veszi igénybe. Ha meg szeretné változtatni az IATA-szám vagy az előre meghatározott karakterlánc formázását, vegye fel a kapcsolatot a technikai fiókkezelővel.
(IF-PAYMENT-ID
): A jutalék (tartózkodásonként) típusú ajánlattételt használó szállodák esetében az „igaz” karakterláncot, más esetben a „hamis” karakterláncot jeleníti meg. Ha az érték „igaz”, akkor az ezt a feltételt követő értékek bekerülnek az URL-be. Ellenkező esetben az ELSE
utasítás szerinti értékek kerülnek be az URL-be.
A céloldal linkjeinek létrehozásával kapcsolatos további információért lásd a Dinamikus URL-ek készítése című cikket.
1. példa
http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)(IF-PAYMENT-ID)&bookingSource=(PAYMENT-ID)(ELSE)(ENDIF)
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=123456789
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3
2. példa
<URL>http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)&bookingSource=(IF-PAYMENT-ID)commissions(ELSE)GoogleCPC(ENDIF)</URL>
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=commissions
(Tartózkodásonkénti) jutalékokon alapuló kampány beállítása
- A Google Ads-fiókban kattintson a Kampányok ikonra
.
- A szakasz menüjében kattintson a Kampányok legördülő listára.
- Kattintson a Kampányok lehetőségre.
- Kattintson a pluszjelgombra
, és válassza az Új kampány lehetőséget.
- Válassza a Kampány létrehozása célútmutató nélkül célt.
- Kampánytípusként adja meg a Szálloda lehetőséget.
- Kattintson a Folytatás gombra.
- Adja meg kampánybeállításait a „Kampánybeállítások kiválasztása” oldalon. További információ az egyes beállításokról
- Az „Ajánlatbeállítások” részben válassza a Jutalék lehetőséget az „Ajánlattétel” legördülő menüből.
- A „Jutalék összege” alatt adja meg a jutalék értékét.
- A „Fizetés ezért” részben válassza a Vendégéjszakák lehetőséget.
- Kattintson a Mentés és folytatás gombra.
Ha technikai kérdései vannak a Google Ads API-val kapcsolatban (például közvetlenül az API- vagy SDK-használatra vonatkozóan, az API-ból vagy az SDK-ból kapott hibák stb.), kérjük, kövesse az API-terméktámogatás oldalon található problémamegoldási lépéseket.).
Ha olyan kérdése van a Google Ads API-val kapcsolatban, amely kifejezetten a Google Ads kezelőfelületével kapcsolatos, kattintson az oldal alján található „Kapcsolatfelvétel” lehetőségre.
A Google Ads API használata
Ha az API használatával szeretné létrehozni a kampányt, a (tartózkodásonkénti) jutalékokon alapuló kampányok Google Ads API-val történő létrehozása hasonló a Google Ads szolgáltatásban használt többi kampányéhoz. További információt a Szállodahirdetés hozzáadása című cikkben talál.
A PaymentMode
, a BudgetType
és a BiddingStrategyType
használatához meg kell adni bizonyos beállításokat. Részletekért tekintse meg a Google Ads API-t.
A fenti lépések végrehajtását követően a (tartózkodásonkénti) jutalékokra vonatkozó kampány használatra kész. Ha egy napon belül nem lát forgalmat, ellenőrizze a beállításokat, és győződjön meg róla, hogy minden rendben van.
Egyeztető kimutatás létrehozása
A foglalás kijelentkezésétől számított 45 napon belül egyeztetnie kell a foglalásokat. Például:
- Február 28-tól március 1-jéig tartó tartózkodásra vonatkozó konverzió (foglalás) történik január 1-jén.
- A vendég kijelentkezése után egyeztetnie kell a foglalást április 15-e előtt (március 1. + 45 nap).
- Április 15-én a Google számlát állít ki a megtörtént tartózkodásról a megadott jutalék mértéke alapján. Lemondás esetén nem állítunk ki számlát. Ha április 15-ig nem egyeztet a Google-lal, a Google feltételezi, hogy a tartózkodás megtörtént, és az érte járó díjat kiszámlázza Önnek.
Javasoljuk, hogy töltse le a foglalásonkénti jelentést a Google Ads „Jutalék” oldaláról, és használja ezt a letöltött anyagot egyeztetési sablonként. A részleteket az Egyeztető kimutatás létrehozása című részben találja.
Egyeztető kimutatás feltöltése
Az egyeztető kimutatás létrehozását követően a fájl feltöltéséhez kattintson a Google Ads „Jutalékok” lapjára. Ha ezt nem látja a bal oldali navigációs menüben, a kibontáshoz kattintson a „Továbbiak” lehetőségre.
Fontos tudnivalók:
- Ha jutalékazonosító vagy rendelési azonosító nélkül tölt fel egy sort, megpróbáljuk az egyéb rendelkezésre álló információk, például a szállodaazonosító és az útiterv dátuma alapján egyeztetni a vendég tartózkodását egy foglalási eseménnyel.
- Ha a tartózkodást a vendég lemondta, de Ön lemondási díjat kapott, tüntesse fel ezt az egyeztetésben.
- A foglalás semmilyen része nem módosítható az egyeztetés határideje után (45 nappal a kijelentkezés dátuma után).
- Az egyeztetési fájl a teljes fiókra (ügyfél-azonosítóra) vonatkozik. A feltöltés akkor is a teljes ügyfél-azonosítóra vonatkozik, ha a „Jutalék” táblázatnézet egy hirdetéscsoportra vagy kampányra van szűrve.
- Ha angoltól eltérő nyelvű egyeztető kimutatást tölt fel, akkor a Súgó sablonja helyett használja a Google Ads szolgáltatásból letöltött sablont. Az egyeztetési jelentés letöltéséhez kattintson a jelentés jobb felső sarkában található „Letöltés” lehetőségre.
- Ha a saját maga által lefordított oszlopnevek eltérnek a rendszer által vártaktól, akkor előfordulhat, hogy a jelentést nem fogadjuk el.
- Példa: A súgóban az egyeztetés egyik oszlopneve „Jutalék”, de a partner fiókjának nyelve spanyol. Ha a partner kézileg lefordítja az oszlop nevét „La comisión”-ra, de a Google Ads „Comisión”-ra számít, a feltöltés sikertelen lesz. Ha a sablont közvetlenül a Google Ads rendszerből tölti le, és nem a Súgóból, akkor biztosan pontosan a szükséges fordításokat kapja meg.
- Ha a saját maga által lefordított oszlopnevek eltérnek a rendszer által vártaktól, akkor előfordulhat, hogy a jelentést nem fogadjuk el.
Ha a Google nem találja elég pontosnak a kimutatásokat, előfordulhat, hogy – ha észszerű okunk van rá – bekérjük azokat a dokumentumokat vagy nyilvántartásokat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy meg tudjuk állapítani, hogy a kimutatások és a kifizetések pontosak voltak-e az adott időpontban. Minderről legalább 7 nappal előre értesítjük. Ha nem kldi be ezeket a dokumentumokat vagy nyilv£ntart£sokat, vagy ha a Google szerint ezek nem bizony■tj£k a kimutat£s pontoss£g£t, akkor leállíthatjuk a szálloda hirdetéseinek megjelenítését.
Számlázás
Az egyes foglalások költségét a jutalék mértéke és az egyeztetett érték szorzata adja. Önnek a foglalástól számított 45 napon belül kell egyeztetnie a tartózkodásokat. A nem lemondottként jelölt, illetve nem egyeztetett foglalások esetében a számlázás megtörtént tartózkodásként, az eredetileg lefoglalt érték alapján történik. 45 napnál korábbi egyeztetés esetén sem számlázunk korábban a fióknak.
Bevált módszerek
Adatmennyiség: Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhassa ki a (tartózkodásonkénti) jutalékokból, a kampányoknak legalább heti 10 konverzióval kell rendelkezniük. Ha olyan kampányokat használ, amelyek várhatóan kevesebb mint heti 10 konverziót érnek el, fontolja meg bizonyos kampányok összevonását.
Megbízható konverziókövetés: A konverziókövetést minden eszközön és értékesítési ponton be kell állítani. A konverziókövetés leállása jelentősen befolyásolhatja a kampány teljesítményét. Ne távolítsa el a konverziókövetési kódot a webhelyről, illetve ne helyezze át egy másik helyre az ajánlattételi stratégia futtatása közben. Ha módosítja a konverziókövetési kódot, várjon legalább két hetet az algoritmusunk átállására. Arról is győződjön meg, hogy a fiókban mindig be van kapcsolva az automatikus címkézés.
A jutalék százalékos céljainak beállítása: Minden hirdetőnél eltérő a hirdetési kiadások megtérülésének (ROAS) elfogadható küszöbértéke. A jutalék vagy ajánlat kiválasztásakor érdemes az elfogadható ROAS-célból kiindulnia, majd felfelé vagy lefelé kell korrigálni a ROAS és a kívánt forgalmi mennyiség optimális egyensúlyának eléréséhez.
- Tegyük fel, hogy a lemondás utáni ROAS-cél 500% (azaz a lemondást követően minden hirdetésre költött 200 Ft után 1000 Ft foglalási értéket kap), a lemondási arány pedig 20%. A lemondás előtti ROAS ekkor 500% / (1–20%) = 625%. Ha a (tartózkodásonkénti) vagy a (konverziónkénti) jutalékokat használja, az ajánlott jutalék a lemondás előtti ROAS reciproka lesz: 1 / 625% = 16%
- Miután megállapította a cél-ROAS-t elérő ideális jutalékot vagy CPC-t, figyelje meg a kampány teljesítménymutatóit, hogy lássa, eléri-e a forgalmi mennyiségre vonatkozó célokat (megjelenítések, kattintások vagy konverziók száma). Ezt rendszeresen értékelje ki, és szükség esetén frissítse a jutalékot a ROAS és a forgalmi mennyiség megfelelő egyensúlyának biztosítása érdekében.
Konzisztens egyeztetés: Minden foglalást a fizetési dátumtól számított 45 napon belül egyeztetni kell. A Google Ads „Jutalék” lapján minden hónapban ellenőrizze, hogy frissítette-e az összes olyan foglalás állapotát, amelynél már elmúlt a kijelentkezési dátum. A számlázásra csak a kijelentkezést követő 45 nap elteltével kerül sor, függetlenül az egyeztetés időpontjától. Javasoljuk, hogy a foglalás állapotának megerősítése után mihamarabb végezze el az egyeztetést annak érdekében, hogy az ajánlattételi modell időben visszajelzést kapjon, és Önnek elegendő ideje legyen a hibák kijavítására a számlázás véglegesítése előtt.
A foglalási érték módosítása: Előfordulhatnak olyan esetek, amikor a foglalás módosul, és emiatt módosul a foglalási érték is. Ha a konverzió időpontjában érvényes foglalási érték eltér a kijelentkezés időpontjában érvényes értéktől, használja az egyeztetési jelentésben a kijelentkezéskor érvényes foglalási értéket. Ez a várható reakció, ha a foglalási érték magasabb vagy alacsonyabb, mint a konverzió időpontjában.
Felfutási idő és kampányteljesítmény: A teljesítmény értékelése és a módosítások elvégzése előtt legalább 7 napot adjon a kampánynak. A szélsőséges ingadozások elkerülése érdekében kampány futtatása során lehetőleg ne végezzen gyakori vagy jelentős módosításokat (például kampányok indítását és leállítását).
Gyakran ismételt kérdések
Miben különböznek a (tartózkodásonkénti) jutalékok a (konverziónkénti) jutalékoktól?
- A (konverziónkénti) jutalékoknál nem kell egyeztetni a vendégek tartózkodásait. Ha túl nehézkesnek találja az egyeztetést, akkor a jutalék (konverziónként) jobb ajánlattételi stratégia lehet az Ön számára.
- A (konverziónkénti) jutalékok esetében nem a tartózkodásokért, hanem a konverziókért (foglalásokért) kell jutalékot fizetnie. Ha előre nem látható vagy magas lemondási arány miatt vannak aggályai, akkor a jutalék (tartózkodásonként) jobb választás lehet.
Vannak a (tartózkodásonkénti) jutalékokkal összeegyeztethető ajánlatkorrekciók?
Miért nem előrébb jelenik meg a foglalási linkem a szállodahirdetésekben?
Hogyan történik a (tartózkodásonkénti) jutalékokra vonatkozó kampány számlázása?
Hogyan értékelhetem a kampány teljesítményét?
- Tegyük fel, hogy van egy CPC-kampánya és egy jutalék (tartózkodásonként) típusú kampánya a következő beállításokkal és teljesítménnyel, amelyekhez átlagosan 20%-os lemondási arány és átlagosan 20 000 Ft-os foglalási érték kapcsolódik mindkét kampányban:
- (Tartózkodásonkénti) jutalékokon alapuló kampány:
- 10%-os jutalék
- Napi megjelenítések: 1000 megjelenítés
- CPC-kampány:
- Átlagos CPC: 160 Ft
- Átlagos CVR: 5%
- Napi megjelenítések: 1200 megjelenítés
- A jutalék (tartózkodásonként) típusú kampány esetében a lemondás előtti ROAS értéke (1/10%)/(1–20%) = 12,5. Más szóval minden 200 Ft után, amelyet (tartózkodásonkénti) jutalékokon alapuló kampányban elkölt, a lemondás előtt 2500 Ft-ot kap.
- Ezzel szemben a CPC-kampány lemondás előtti ROAS-értéke (5%)*(20 000 Ft)/(160 Ft) = 6,25. Ez azt jelenti, hogy a CPC-kampány több megjelenítést ér el, mint a jutalék (tartózkodásonként) típusú kampány, miközben alacsonyabb ROAS-t kínál.
- A méltányos összehasonlítás érdekében a teljes mennyiség (megjelenítések, kattintások és konverziók) összehasonlítása előtt győződjön meg arról, hogy a ROAS azonos a két kampány esetén. Ebben a példában a jutalékot (1–20%)/6,25 = 12,8%-ra emelheti az érdemi összehasonlítás érdekében.
- (Tartózkodásonkénti) jutalékokon alapuló kampány: