Om provisioner (pr. ophold) for hotelannoncer

Fra og med den 30. april 2024 er budstrategierne "Provisioner (pr. ophold)" og "Provisioner (pr. konvertering)" ikke længere tilgængelige til nye hotelannoncekampagner.

Annoncer i aktive hotelannoncekampagner, for hvilke der er valgt provisionsbaserede budstrategier, bliver vist frem til og med den 31. oktober 2024. Gennemgå provisionsbaserede budstrategier i hotelannoncer, som udfases, for at få flere oplysninger om de næste trin.

Bemærk! Provisioner (pr. ophold) er en ny funktion til automatisk budgivning for hotelkampagner. Kontakt Google Konti-teamet for at få flere oplysninger om, hvordan du aktiverer provisioner (pr. ophold) for din konto.

Provisioner (pr. ophold) er en budstrategi for hotelkampagner, der gør det muligt for partnere kun at betale, når gæsteophold har fundet sted. Provisioner (pr. ophold) giver partnere mulighed for at udnytte fordelene ved Googles AI til at opnå flere ophold på en effektiv måde, uden at de behøver at bekymre sig om risikoen for afbestillinger.

Bemærk! Værdier for konverteringssporing og købskonvertering (det fulde bookingbeløb) er påkrævet for alle Smart Bidding-budstrategier i Hotelannoncer. Få flere oplysninger om konverteringssporing for Hotelkampagner.

Sådan fungerer budgivning baseret på provisioner (pr. ophold)

Budgivning baseret på provisioner (pr. ophold) begynder, når en partner har oprettet en kampagne og angivet en provisionssats (% of af bookingværdien) i kampagnens budindstillinger. Følgende trin forekommer, når en bruger søger efter et overnatningssted.

  1. Googles AI beregner automatisk et bud ved hjælp af signaler på auktionstidspunktet for at opnå et overordnet mål-ROAS (bookingværdi/pris) baseret på den provisionssats, som partneren har angivet.
  2. Brugeren klikker på annoncen og konverterer på partnerens website.
    • Bemærk! Brugeren kan planlægge at gennemføre sit hotelophold op til flere måneder senere.
  3. Inden for 45 dage fra brugeren udtjekningsdato skal partneren afstemme opholdet (fortælle Google, om bookingen blev gennemført eller afbestilt) via en afstemningsupload i Google Ads.
  4. Når afstemningen er fuldført, fakturerer Google partneren for opholdet baseret på kampagnens provisionssats ganget med bookingværdien.
Bemærk! Google fakturerer ikke partneren for bookinger, som en bruger afbestiller.

Krav

  • Aktivér fakturering via Hotel Center. Du kan kontakte dit Google-kontoteam for at få hjælp til at konfigurere fakturering i Hotel Center.
  • Forbind din Google Ads-konto med mindst én Hotel Center-konto.
  • Konfigurer konverteringssporing med transaktionsspecifikke værdier.
  • Indstil din konverteringshandlingskategori til "Køb".
  • Indsend en afstemningsopgørelse med jævne mellemrum.
Bemærk! Kunder i Tyrkiet skal faktureres i tyrkiske lira (TRY).

Kom godt i gang

Hvis du vil konfigurere budgivning baseret på provisioner (pr. ophold), men du ikke opfylder kravene, skal du følge nedenstående vejledning for at opdatere dine kontooplysninger, komme i gang og forstå dine rapporter.

Konfigurer transaktionsværdier til konverteringssporing

Læs den komplette vejledning om, hvordan du konfigurerer konverteringssporing for hotelkampagner. Sørg for indsende dine transaktionsdata via det globale websitetag med følgende obligatoriske parametre:

  • 'start_date'
  • 'end_date'
  • 'id' 'value'
  • 'currency'

'value' bruges til at beregne prisen for hver konvertering. Hvis 'value' og den tilknyttede 'currency' ikke er angivet, bruger Google standardværdien fra konverteringsindstillingerne, og budgivningsværktøjet justerer buddene i henhold hertil. Vi bruger som standard klikdatoparametre, når 'start_date' og 'end_date' ikke er tilgængelige.

Bemærk! Konverteringstransaktionsværdierne gælder kun for hotelkampagner.

Konfigurer webadressen for din landingsside (valgfrit)

Hotelannoncer omfatter følgende nye webadresseparametre for landingssider, der understøtter provisioner (pr. ophold):

(PAYMENT-ID): Registreres som en foruddefineret streng, "commission" (provision), eller det Google-tildelte IATA-nummer (f.eks. "01234567"), hvis du benytter et provisionsindsamlingsbureau. Kontakt din TAM, hvis du vil ændre formateringen af dit IATA-nummer eller den foruddefinerede streng.

(IF-PAYMENT-ID): Registreres som "sand" for hoteller, hvor der bruges budgivning baseret på provisioner (pr. ophold), og ellers som "falsk". Hvis den boolske værdi er "sand", indsættes der værdier, som opfylder denne betingelse, i webadressen. Ellers indsættes værdier, som opfylder ELSE-betingelsen.

Få flere oplysninger om oprettelse af links til landingssider i Opbygning af dynamiske webadresser.

Eksempel 1

Følgende eksempel viser de nye parametre i en definition af en webadresse for landingsside: http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)(IF-PAYMENT-ID)&bookingSource=(PAYMENT-ID)(ELSE)(ENDIF)
For et hotel, hvor der bruges provisioner (pr. ophold), registreres dette som følger:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=123456789
For et hotel, hvor der ikke bruges provisioner (pr. ophold), registreres dette som følger:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3

Eksempel 2

<URL>http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)&bookingSource=(IF-PAYMENT-ID)commissions(ELSE)GoogleCPC(ENDIF)</URL>
For et hotel, hvor der bruges provisioner (pr. ophold), registreres dette som følger:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=commissions

Opret en kampagne for provisioner (pr. ophold)

Bemærk! Nedenstående vejledning er en del af den nydesignede Google Ads-brugeroplevelse. Hvis du vil bruge det forrige design, skal du klikke på ikonet "Udseende" og vælge Brug det forrige design. Hvis du bruger den forrige version af Google Ads, kan du gennemgå oplysningerne på oversigtskortet eller bruge søgefeltet i det øverste navigationspanel i Google Ads for at finde den side, du søger efter.
Bemærk! Du kan ikke bruge en eksisterende kampagne til provisioner (pr. ophold). Du skal være godkendt på forhånd for at oprette en ny kampagne for provisioner (pr. ophold).
  1. Klik på ikonet Kampagner Campaigns Icon på din Google Ads-konto.
  2. Klik på rullemenuen Kampagner i sektionsmenuen.
  3. Klik på Kampagner.
  4. Klik på plusknappen plus, og vælg Ny kampagne.
  5. Vælg målet Opret en kampagne uden vejledning ved hjælp af mål.
  6. Vælg Hotel som kampagnetype.
  7. Klik på Fortsæt.
  8. Angiv dine kampagneindstillinger på siden "Vælg kampagneindstillinger". Få flere oplysninger om hver indstilling.
  9. Under "Budindstillinger" skal du vælge Provision i rullemenuen "Budgivning".
  10. Angiv en provisionsværdi under "Provisionsbeløb".
  11. Vælg Gæsteophold under "Betal for".
  12. Klik på Gem og fortsæt.

Hvis du har tekniske spørgsmål vedrørende Google Ads API (f.eks. spørgsmål direkte vedrørende brugen af API eller SDK, fejl modtaget fra API'en eller SDK'en osv.), kan du bruge fejlfindingstrinnene på siden Teknisk support til API

Hvis du har spørgsmål angående Google Ads API, der specifikt har relation til Google Ads-brugerfladen, bedes du klikke på "Kontakt os" nederst på siden.

Brug Google Ads API

Hvis du foretrækker at bruge API'en til oprettelse af kampagner, svarer oprettelse af en kampagne for provisioner (pr. ophold) ved hjælp af Google Ads API til at oprette andre kampagnetyper i Google Ads. Få flere oplysninger i Tilføj hotelannonce.

Der kræves specifikke indstillinger for PaymentMode, BudgetType og BiddingStrategyType. Se Google Ads API for at få flere oplysninger.

Når du har fuldført trinnene ovenfor, er din kampagne baseret på provisioner (pr. ophold) klar til brug. Hvis du ikke kan finde trafik inden for en dag, skal du gennemgå dine indstillinger for at sikre, at der ikke er noget galt.

Opret en afstemningsopgørelse

Du skal afstemme dine bookinger inden for 45 dage fra en bookings udtjekningsdato. Eksempel:

  • Der sker en konvertering (booking) den 1. januar for et gæsteophold, der varer fra 28. februar til 1. marts.
  • Når gæsten har tjekket ud, skal du afstemme denne booking inden 15. april (1. marts + 45 dage).
  • Den 15. april fakturerer Google dig for det gennemførte ophold baseret på din angivne provisionssats. Hvis bookingen afbestilles, bliver du ikke faktureret. Hvis du ikke afstemmer inden den 15. april, antager Google, at opholdet blev gennemført, og du faktureres for opholdet.

Vi anbefaler på det kraftigste, at du downloader rapporten for hver booking fra siden "Provisioner" i Google Ads og bruger downloaden som afstemningsskabelon. Se Opret en afstemningsopgørelse for at få flere oplysninger.

Upload en afstemningsopgørelse

Når du har oprettet en afstemningsopgørelse, skal du klikke på fanen "Provisioner" i Google Ads for at uploade din fil. Hvis du ikke kan se den på navigationsmenuen til venstre, skal du klikke på Mere for at udvide.

Vigtig viden:

  • Hvis du uploader en række uden et provisions-id eller et ordre-id, forsøger vi at matche dit ophold med en bookinghændelse baseret på andre tilgængelige oplysninger, som f.eks. hotel-id og rejsedatoer.
  • Hvis dit ophold blev afbestilt, men du modtog et afbestillingsgebyr, skal du inkludere dette i afstemningen.
  • Du kan ikke redigere nogen del af en booking efter tidsfristen for afstemningen (45 dage efter udtjekningsdatoen).
  • Din afstemningsfil er for hele kontoen (kunde-id). Selvom din visning af tabellen "Provisioner" er filtreret til en annoncegruppe eller kampagne, gælder din upload for hele kunde-id'et.
  • Hvis du uploader en afstemningsopgørelse på et andet sprog end engelsk, skal du bruge den downloadede skabelon fra Google Ads i stedet for skabelonen i Hjælp til Google Ads. Du kan downloade en afstemningsopgørelse ved at klikke på "Download" øverst til højre i rapporten.
    • Hvis de kolonnenavne, du selv har oversat, er anderledes end de navne, systemet forventer, accepteres rapporten muligvis ikke.
      • Eksempel: Afstemning i Hjælp indeholder kolonnenavnet "Commission", men partnerens kontosprog er spansk. Hvis partneren oversætter kolonnenavnet manuelt til "La comisión", men Google Ads forventer "Comisión", vil uploadet mislykkes. Hvis du downloader skabelonen direkte fra Google Ads i stedet for fra Hjælp, er du sikker på at få den nøjagtige oversættelse, som skal bruges.

Hvis din rapportering ikke lever op til Googles krav, forbeholder vi os retten til at anmode dig om at stille de påkrævede dokumenter eller poster til rådighed med mindst 7 dages varsel og rimelig begrundelse, så Google er i stand til at vurdere, om dine rapporter eller de gennemførte betalinger var korrekte på det pågældende tidspunkt. Hvis du ikke stiller disse dokumenter eller poster til rådighed, eller hvis Google ikke mener, at de dokumenterer, at din rapportering er korrekt, indstiller vi muligvis annoncevisningen for dit hotel.

Fakturering

Prisen for hver booking beregnes ved at gange den afstemte værdi med provisionssatsen. Du har 45 dage fra udtjekningsdatoen for den enkelte booking til at afstemme gennemførte ophold. Bookinger, der ikke er markeret som afbestilt eller afstemt, faktureres som gennemførte ophold baseret på den oprindelige bookingværdi. Selvom du afstemmer, før der er gået 45 dage fra udtjekningsdatoen, bliver din konto ikke faktureret tidligt.

Optimale løsninger

Datavolumen: For at opnå størst mulig effektivitet med budstrategien provisioner (pr. ophold) skal hver kampagne generere mindst 10 konverteringer pr. uge. Du kan overveje at flette kampagner, hvis nogle af dine kampagner forventes at generere under 10 konverteringer pr. uge.

Pålidelig konverteringssporing: Konverteringssporing skal implementeres på alle enheder og i alle kassesystemer. Eventuelle afbrydelser af konverteringssporingen kan have stor betydning for kampagneeffektiviteten. Du må derfor ikke fjerne konverteringssporingskoden fra dit website eller flytte den til en anden placering, mens kampagnen kører. Hvis du ændrer konverteringssporingskoden, skal vores algoritme bruge mindst 2 uger på at tilpasse sig ændringen. Sørg desuden for, at automatisk tagging er aktiveret altid for din konto.

Konfigurer dine provisionsprocentmål: Hver enkelt annoncør har sin egen grænse for acceptabelt annonceafkast (ROAS) for sin investering. Når du vælger en provisionssats eller et bud, bør du starte med dit acceptable ROAS-mål og derefter justere op eller ned for at opnå den optimale balance mellem ROAS og trafikmængde, som du ønsker.

  • Lad os sige, at dit ROAS-mål efter afbestilling er 500 % (dvs., at du får en bookingværdi på 50 DKK for hver 10 DKK, du bruger på annoncering efter afbestillinger), og din opsigelsesrate er på 20 %. Dit ROAS-mål inden afbestilling vil være 500 %/(1-20 %) = 625 %. Hvis du bruger provisioner (pr. ophold) eller provisioner (pr. konvertering), vil din anbefalede provisionssats være det omvendte af dit ROAS inden afbestilling: 1/625 % = 16 %
  • Når du har fastsat den ideelle provisionssats eller det ideelle CPC, der betyder, at du opnår dit mål-ROAS, skal du overvåge dine metrics for kampagneeffektivitet for at se, om du opnår dine mål for trafikmængde (antal eksponeringer, klik eller konverteringer). Vurder dette med jævne mellemrum, og opdater din provisionssats efter behov for at sikre den rette balance mellem ROAS og trafikmængde.

Konsekvent afstemning: Alle bookinger skal afstemmes senest 45 dage efter udtjekningsdatoen. Tjek fanen "Provisioner" i Google Ads hver måned for at sikre, at du har opdateret status for hver booking, hvis udtjekningsdato er passeret. Du bliver ikke faktureret før 45 dage efter udtjekningen, uanset hvornår du foretager afstemningen. Vi anbefaler, at du afstemmer så hurtigt som muligt efter, at bookingstatus er bekræftet, for at sikre, at budmodellen hurtigt får feedback, og for at give dig selv tid nok til at rette eventuelle fejl, inden faktureringen er fuldført.

Ændring af bookingværdien: Der kan være tilfælde, hvor en booking ændres, hvilket medfører en ændret bookingværdi. Når bookingværdien på konverteringstidspunktet er en anden end værdien på udtjekningstidspunktet, skal du bruge bookingværdien fra udtjekningstidspunktet i din afstemningsopgørelse. Dette er den forventede reaktion, hvis bookingværdien enten er højere eller lavere end bookingværdien på konverteringstidspunktet.

Tålmodighed sikrer størst mulig kampagneeffektivitet: Lad hver kampagne køre i mindst 7 dage, inden du vurderer effektiviteten og foretager eventuelle ændringer. Forsøg så vidt muligt at undgå hyppige og drastiske ændringer, mens kampagnen kører (f.eks. at starte og stoppe kampagner dagligt) for at forhindre udsving i effektiviteten.

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan adskiller provisioner (pr. ophold) sig fra provisioner (pr. konvertering)?

Der er 2 primære forskelle.
  • Med provisioner (pr. konvertering) behøver du ikke at afstemme gæsteophold. Hvis du synes, at det er for besværligt at foretage afstemning, er provisioner (pr. konvertering) muligvis en bedre budstrategi for dig.
  • Med provisioner (pr. konvertering) debiteres du en provisionssats for konverteringer (bookinger) og ikke for gæsteophold. Hvis du er bekymret for uforudsigelige eller høje opsigelsesrater, er det muligvis bedre for dig at anvende provisioner (pr. ophold).

Er der budjusteringer, som er kompatible med provisioner (pr. ophold)?

I øjeblikket er det kun muligt at bruge budjusteringer for enhed, der er angivet til -100 %. Målretning på landeniveau kan angives separat for kampagnen.

Hvorfor bliver mit bookinglink i hotelannoncer ikke vist på en højere placering?

Ligesom det er tilfældet med enhver anden budstrategi, er din annonceplacering til dels baseret på dit bud i forhold til konkurrerende bud på samme auktion. Hvis der er mange annoncører, som byder på at få et populært overnatningssted vist i hotelannoncer, er dit bud muligvis ikke konkurrencedygtigt nok til at udkonkurrere andre auktionsdeltagere, og det kan medføre, at dit bookinglink bliver vist på en lavere annonceplacering i hotelannoncer, eller at det slet ikke bliver vist. Du kan forsøge at øge din provisionssats for at forbedre din rangering. Husk! Du betaler ikke noget, medmindre et ophold gennemføres. Få flere oplysninger om, hvordan Google rangerer dine annoncer
.

Hvordan faktureres kampagne-typen provisioner (pr. ophold)?

Kampagne-typen provisioner (pr. ophold) faktureres 45 dage efter udtjekningsdatoen for hvert rapporterede gæsteophold på fanen "Provisioner". Bookinger, der ikke er markeret som afbestilt efter 45 dage, vil automatisk blive faktureret på din konto som gennemførte ophold.

Hvordan vurderer jeg kampagnens effektivitet?

Med kampagne-typen provisioner (pr. ophold) er dit ROAS efter afbestilling altid garanteret. Hvis du angiver en provisionssats på 10 %, vil du altid kun komme til at betale 10 % af de gennemførte gæsteophold uanset hvad. Det betyder, at dit ROAS efter afbestilling altid vil være 1/10 % = 10 (dvs., du får 100 DKK i bookingværdi for hver 10 DKK, du betaler for annonceudgifter). Hvis du vil sammenligne din kampagne-type provisioner (pr. ophold) med din CPC-kampagne, skal du sørge for, at dit ROAS er sammenligneligt. Eksempel:
  • Lad os sige, at du har en CPC-kampagner og en kampagne-type provisioner (pr. ophold), der kører med følgende konfiguration og effektivitet samt en gennemsnitlig opsigelsesrate på 20 % og en gennemsnitlig bookingværdi på 1.000 DKK for begge kampagner:
    • Kampagne-type provisioner (pr. ophold):
      • Provisionssats på 10 %
      • Daglige eksponeringer: 1.000 eksponeringer
    • CPC-kampagne:
      • Gennemsnitlig CPC: 8 DKK
      • Gennemsnitlig CVR: 5 %
      • Daglige eksponeringer: 1.200 eksponeringer
    • Din kampagne-type provisioner (pr. ophold) har effektivt et ROAS inden afbestilling på (1/10 %)/(1-20 %) = 12,5. Med andre ord får du 125 DKK for hver 10 DKK, du bruger på din kampagne-type provisioner (pr. ophold) inden afbestillinger.
    • I modsætning til dette har din CPC-kampagne et ROAS inden afbestilling på (5 %)*(1.000 DKK)/(8 DKK) = 6,25 DKK. Det betyder, at din CPC-kampagne får flere eksponeringer end dine kampagne-type provisioner (pr. ophold), men den giver et lavere ROAS.
    • Hvis du vil foretage en retfærdig sammenligning, skal du sørge for, at ROAS er det samme for begge kampagner, inden du sammenligner det samlede antal (eksponeringer, klik og konverteringer). I dette eksempel kan du øge din provisionssats til (1-20 %)/6,25 = 12,8 % for at foretage en meningsfuld sammenligning.

Hvordan interagerer gratis bookinglinks med kampagner for provisioner (pr. ophold)?

Hotelkampagner bruger tilskrivning for sidste annonceklik til konverteringsrapportering. Hvis en bruger interagerer med et organisk søgeresultat eller et gratis bookinglink, inden vedkommende foretager en konvertering, er det ikke inkluderet i Google Ads-tilskrivningsstien. Hvis en bruger interagerer med en hotelannonce og derefter et organisk søgeresultat eller et gratis bookinglink og foretager en konvertering inden for konverteringsperioden, vises konverteringen desuden i Google Ads-provisionsrapporterne.

Hvordan rapporteres provisioner for flere hotelklik?

Provisioner (og konverteringer) rapporteres via Google Ads-provisionsrapporterne. Hvis en bruger f.eks. klikker på Hotel A og konverterer for Hotel B i konverteringsperioden, krediterer Google eksponeringen eller klikket til Hotel A. Konverteringen fra brugerklikket krediteres og rapporteres dog til Hotel B med provisionssatsen for Hotel A.

Hvordan rapporteres omkostninger for konvertering på tværs af enheder for kampagne-typen provisioner?

Når du får vist rapporter på kampagne- eller annoncegruppeniveau, vil konverteringer via anden enhed være en del af den samlede rapporterede pris. Visning af hotel-id omfatter dog ikke konverteringsomkostninger på tværs af enheder. Du kan beregne omkostningerne ved konverteringer på tværs af enheder ved at sammenligne kampagnens samlede pris med den samlede pris efter hotel-id. Hvis kampagne A f.eks. havde 1.000 USD i går på omkostninger, og når du ser på hotel-id'et, ser du en samlet værdi på 950 USD, så er de resterende 50 USD fra konverteringer på tværs af enheder.

Relaterede links

Var disse oplysninger nyttige?

Hvordan kan vi forbedre siden?
true
Brug Google Ads til at nå dine marketingmål

Google Ads kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af din onlinemarketing via værktøjer, der kan hjælpe dig med at få succes. Læs succeshistorierne for at se, hvad andre har opnået ved hjælp af skræddersyede kampagner for deres mål.

Start

eller ring på 1-855-500-2754 for at komme i gang

Søgning
Ryd søgning
Luk søgning
Hovedmenu
5473594442313837260
true
Søg i Hjælp
true
true
true
true
true
73067
false
false
false