Provize (za pobyt) v Reklamách na hotely

Od 30. dubna 2024 už nebude možné v nových kampaních s reklamami na hotely nastavit strategie nabídek Provize (za pobyt) a Provize (za konverzi).

Aktivní kampaně s reklamami na hotely se strategiemi nabídek založenými na provizích budou fungovat až do 20. února 2025. Přečtěte si článek o ukončení podpory strategií nabídek založených na provizi v reklamách na hotely, kde najdete další informace o tom, jak postupovat.

Poznámka: Provize (za pobyt) je nová funkce automatického nabízení cen pro kampaně na hotely. Další informace o aktivaci provizí (za pobyt) vám poskytne tým pro účty Google.

Provize (za pobyt) je strategie nabídek pro kampaně na hotely, která partnerům umožňuje platit pouze v případě, že host svůj pobyt opravdu uskuteční. Provize (za pobyt) partnerům pomáhají získávat pobyty hostů pomocí výkonné Google AI, aniž by nesli riziko jejich zrušení.

Poznámka: U všech strategií chytrých nabídek pro reklamy na hotely musíte nastavit měření konverzí i hodnotu nákupních konverzí (celou částku rezervace). Další informace o měření konverzí u kampaní na hotely

Princip nabídek provize (za pobyt)

Nabídky pro tento typ provize začnou fungovat poté, co partner vytvoří kampaň a v jejím nastavení nabídek zadá výši provize (% hodnoty rezervace). Když pak uživatel pobyt hledá, následuje tento proces:

  1. Google AI podle signálů v době aukce automaticky určí výši nabídky tak, aby na základě výše provize nastavené partnerem dosáhl celkové cílové ROAS (rezervační hodnota / cena).
  2. Uživatel klikne na reklamu a uskuteční konverzi na partnerově webu.
    • Poznámka: Uživatel si může pobyt rezervovat až několik měsíců předem.
  3. Do 45 dnů od odjezdu hosta z ubytování musí partner pobyt potvrdit tak, že jej jako odsouhlasený nahraje do Google Ads (podle toho služba pozná, zda pobyt proběhl, nebo byl zrušen).
  4. Za takto odsouhlasené pobyty hostů naúčtuje Google partnerovi částku ve výši provize nastavené pro danou kampaň vynásobené hodnotou rezervace.
Poznámka: Za rezervace, které uživatel zruší, Google partnerům platby neúčtuje.

Požadavky

  • Ve službě Hotel Center aktivujte fakturaci. Pokud potřebujete pomoc s nastavením fakturace ve službě Hotel Center, obraťte se na tým spravující váš účet Google.
  • Propojte svůj účet Google Ads alespoň s jedním účtem služby Hotel Center.
  • Nastavte si měření konverzí s hodnotami specifickými pro transakci.
  • Kategorii konverzní akce nastavte na Nákup.
  • Pravidelně odesílejte odsouhlasení pro fakturaci.
Poznámka: Zákazníkům se sídlem v Turecku musí být účtováno v tureckých lirách (TRY).

Začínáme

Pokud chcete nastavit nabídky provize (za pobyt), ale nesplňujete požadavky, postupujte podle níže uvedených pokynů – upravte si informace o účtu, začněte s používáním a studujte přehledy.

Nastavení hodnot transakcí pro měření konverzí

Přečtěte si celé pokyny, jak nastavit měření konverzí pro kampaně na hotely. Data o transakcích odesílejte pomocí globální značky webu a uvádějte u nich tyto povinné parametry:

  • 'start_date'
  • 'end_date'
  • 'id' 'value'
  • 'currency'

'value' slouží k výpočtu ceny za jednotlivé konverze. Pokud hodnotu 'value' a související údaj 'currency' neuvedete, použije Google výchozí hodnotu podle nastavení konverzí a podle toho budou upraveny nabídky. Jestliže nejsou parametry 'start_date' a 'end_date' dostupné, budou použity parametry data kliknutí.

Poznámka: Hodnoty konverzních transakcí platí jen pro kampaně na hotely.

Konfigurace adresy vstupní stránky (nepovinné)

Kvůli provizím (za pobyt) byly do reklam na hotely doplněny tyto nové parametry adresy vstupní stránky:

(PAYMENT-ID): Představuje buď předdefinovaný řetězec „commission“, nebo, pokud využíváte služeb provizní agentury, jde o Googlem přiřazené číslo IATA (například „01234567“). Pokud chcete u čísla IATA nebo předdefinovaného řetězce změnit formát, kontaktujte svého technického manažera.

(IF-PAYMENT-ID): U hotelů využívajících strategii nabídek provize (za pobyt) má tento parametr hodnotu „true“, u ostatních „false“. Při hodnotě „true“ se do adresy URL vkládají hodnoty následující po této podmínce. Jinak jsou tam vloženy hodnoty následující po klíčovém slovu ELSE.

Další informace o tvorbě odkazů na vstupní stránky najdete v článku Vytváření dynamických adres URL (pouze v angličtině).

Příklad 1

Tento příklad ukazuje nové parametry v definici adresy vstupní stránky: http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)(IF-PAYMENT-ID)&bookingSource=(PAYMENT-ID)(ELSE)(ENDIF)
U hotelu, který používá provize (za pobyt) to má podobu:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=123456789
U hotelu, který provize (za pobyt) nepoužívá, to má podobu:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3

Příklad 2

<URL>http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)&bookingSource=(IF-PAYMENT-ID)commissions(ELSE)GoogleCPC(ENDIF)</URL>
U hotelu, který používá provize (za pobyt) to má podobu:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=commissions

Nastavení kampaně s provizemi (za pobyt)

Poznámka: Provize (za pobyt) nelze nastavit u existující kampaně. K vytvoření nové kampaně s provizí (za pobyt) musíte mít oprávnění.
  1. V účtu Google Ads klikněte na ikonu Kampaně Ikona kampaní.
  2. V nabídce sekcí klikněte na rozbalovací nabídku Kampaně.
  3. Klikněte opět na Kampaně.
  4. Klikněte na tlačítko plus plus a vyberte možnost Nová kampaň.
  5. Vyberte možnost Vytvořit kampaň bez zvoleného cíle.
  6. Jako typ kampaně nastavte Hotel.
  7. Klikněte na Pokračovat.
  8. Na stránce „Výběr nastavení kampaně“ zvolte nastavení. Další informace o jednotlivých nastaveních
  9. V sekci Nastavení nabídek v rozbalovacím menu Nabídky zvolte Provize.
  10. V sekci Výše provize zadejte hodnotu provize.
  11. V části „Platit za“ vyberte Pobyt hosta.
  12. Klikněte na Uložit a pokračovat.

Pokud máte technické dotazy ohledně rozhraní Google Ads API (například otázky přímo související s používáním rozhraní API nebo sady SDK, chyb vzniklých z rozhraní API nebo sady SDK a podobně), postupujte podle pokynů pro odstraňování problémů uvedených na stránce technické podpory API.

Pokud máte dotazy ohledně rozhraní Google Ads API, které se týkají konkrétně uživatelského rozhraní Google Ads, klikněte na tlačítko Kontaktujte nás v dolní části stránky.

Použití rozhraní Google Ads API

Pokud kampaně raději vytváříte pomocí rozhraní Google Ads API, budete při tvorbě kampaně s provizemi (za pobyt) postupovat podobně jako při vytváření kampaní jiných typů v Google Ads. Další informace najdete na stránce Add hotel ad (Přidání reklamy na hotel).

Parametry PaymentMode, BudgetType a BiddingStrategyType vyžadují specifické nastavení. Podrobnosti najdete v dokumentaci k rozhraní Google Ads API.

Po provedení výše uvedených kroků můžete začít kampaň s provizemi za pobyt používat. Pokud za jeden den nezaznamenáte provoz, zkontrolujte nastavení, zda někde není chyba.

Vytvoření odsouhlasení pro fakturaci

Rezervace je nutné nejpozději do 45 dní od data ukončení příslušného pobytu odsouhlasit. Příklad:

  • K 1. lednu dojde ke konverzi, tedy rezervaci pobytu na dobu od 28. února do 1. března.
  • Po odjezdu hosta musíte pobyt před 15. dubnem (tj. 1. března + 45 dní) odsouhlasit pro fakturaci.
  • K 15. dubnu vám Google naúčtuje částku za realizovaný pobyt hosta, jejíž výše bude založena na vámi určené provizi. Při zrušení rezervace vám nenaúčtuje nic. Jestliže pobyt do 15. dubna nepotvrdíte, bude Google předpokládat, že proběhl, a provizi vyúčtuje.

Velmi doporučujeme, abyste si ze stránky Provize v Google Ads stáhli přehled jednotlivých rezervací a použili jej při potvrzování jako šablonu. Podrobnosti najdete v článku Vytvoření odsouhlasení pro fakturaci.

Nahrání přehledu pro odsouhlasení

Po odsouhlasení pro fakturaci klikněte v Google Ads na kartu Provize a nahrajte soubor. Pokud tuto možnost v levé navigační nabídce nemáte, rozbalte nabídku kliknutím na Další.

Důležité upozornění:

  • Pokud nahrajete řádek bez ID provize nebo ID objednávky, pokusíme se příslušný pobyt přiřadit k rezervační události na základě dalších dostupných informací, jako je ID hotelu a data itineráře.
  • Jestliže byl pobyt zrušen, ale obdrželi jste storno poplatek, uveďte tuto skutečnost v přehledu pro odsouhlasení.
  • Po termínu odsouhlasení pro fakturaci (45 dní po datu odjezdu hosta) už nelze žádnou část rezervace měnit.
  • Soubor s přehledem odsouhlasení zahrnuje celý účet (číslo zákazníka). I když je tabulkové zobrazení na stránce Provize filtrováno podle reklamní sestavy nebo kampaně, bude se nahraný soubor vztahovat na celé číslo zákazníka.
  • Pokud přehled pro odsouhlasení nahráváte v jiném jazyce než v angličtině, použijte místo šablony z centra nápovědy šablonu staženou z Google Ads. Přehled pro odsouhlasení stáhnete tak, že kliknete na Stáhnout v pravém horním rohu přehledu.
    • Jestliže se vámi přeložené názvy sloupců liší od těch, které očekává systém, nemusí být přehled přijat.
      • Příklad: V přehledu pro odsouhlasení z centra nápovědy je sloupec s názvem Provize, partnerův účet je však ve španělštině. Kdyby partner název sloupce ručně přeložil na „La comisión“, ale služba Google Ads očekávala název „Comisión“, nahrávání by se nezdařilo. Šablona přímo z Google Ads (a nikoli z centra nápovědy) bude obsahovat přesné překlady.

Pokud Google nebude s přesností vámi uvedených údajů spokojen, může si od vás (z rozumných důvodů) vyžádat dokumenty nebo záznamy, podle kterých lze správnost údajů a plateb ověřit. Žádost obdržíte nejméně sedm dní předem. Jestliže podklady nedodáte nebo podle Googlu dostatečně neprokáží přesnost poskytnutých údajů, můžeme reklamy na váš hotel zastavit.

Fakturace

Cena za každou rezervaci se počítá vynásobením odsouhlasené hodnoty sazbou provize. Do 45 dnů od odjezdu hosta z ubytování musíte uskutečněné pobyty potvrdit. Rezervace, které nejsou odsouhlaseny ani označeny jako zrušené, se vyfakturují jako pobyty uskutečněné v rozsahu původní rezervace. Odsouhlasení pobytu ještě před uplynutím lhůty nezpůsobí, že vám bude provize naúčtována dříve.

Doporučené postupy

Objem dat: Nejlepších výsledků dosahuje strategie nabídek Provize (za pobyt) tehdy, pokud má každá kampaň alespoň 10 konverzí týdně. Pokud u některých kampaní takový počet konverzí neočekáváte, může být vhodné je sloučit.

Spolehlivé měření konverzí: Měření konverzí musí být implementováno na všech zařízeních a prodejních místech. Jakékoli výpadky v měření konverzí mohou mít výrazný vliv na výkon kampaně. Dokud je kampaň aktivní, neodstraňujte ze svého webu kód měření konverzí ani ho nepřesouvejte. Pokud ho změníte, dejte našemu algoritmu alespoň dva týdny, aby se přizpůsobil. Také zkontrolujte, zda máte v účtu zapnuté automatické značkování.

Nastavení cílového procenta provize: Každý inzerent má jinou přijatelnou hranici návratnosti investic do reklamy (ROAS). Při určování výše nabídky a provize vycházejte z návratnosti, která je pro vás přijatelná. Pak hodnotu upravujte tak, abyste dosáhli optimální rovnováhy mezi návratností investic a objemem návštěvnosti.

  • Řekněme, že vaše cílová návratnost investic do reklamy (ROAS) po započtení storna je 500 % (takže za každých 20 Kč investovaných do reklamy získáte rezervace v hodnotě 100 Kč po zohlednění zrušených rezervací) a máte 20% míru zrušení. Vaše návratnost investic do reklamy před započtením storna bude 500 % / (1–20 %) = 625 %. Pokud používáte provize (za pobyt) nebo provize (za konverzi), doporučená sazba provize bude převrácenou hodnotou ROAS před započtením storna: 1 / 625 % = 16 %.
  • Až určíte ideální sazbu provize nebo CPC, která vám cílovou návratnost investic do reklamy (ROAS) zajistí, sledujte podle metrik výkonu kampaně (počet zobrazení, kliknutí nebo konverzí), zda se vám daří požadovaného objemu návštěvnosti dosahovat. Výkon pravidelně vyhodnocujte a podle potřeby upravujte výši provize, abyste mezi návratností investic do reklamy a návštěvností dosáhli správné rovnováhy.

Důsledné odsouhlasování: Všechny rezervace musí být odsouhlaseny pro fakturaci do 45 dnů od data skončení rezervovaného pobytu. V Google Ads na kartě Provize každý měsíc zkontrolujte, zda jste aktualizovali stav všech rezervací, jejichž datum skončení už uplynulo. Platba vám bude naúčtována až 45 dní po skončení rezervovaného pobytu bez ohledu na to, kdy pobyt odsouhlasíte. Doporučujeme provádět odsouhlasení co nejdříve po potvrzení stavu rezervace. Model určování nabídek tak bude mít včas zpětnou vazbu a vy budete mít dost času na opravu případných chyb ještě před uplynutím lhůty a fakturací.

Úprava hodnoty rezervace: Rezervace se může z nějakého důvodu změnit, což změní i její hodnotu. Pokud se hodnota rezervace v okamžiku konverze liší od její hodnoty na konci pobytu, uveďte v přehledu pro odsouhlasení hodnotu rezervace na konci pobytu. Jedná se o očekávanou reakci v případě, že je hodnota rezervace vyšší nebo nižší než hodnota v okamžiku konverze.

Náběh a výkon kampaně: Než budete vyhodnocovat výkon a provádět změny, ponechte každou kampaň alespoň sedm dní běžet. Dokud je kampaň aktivní, snažte se vyhnout častým a výrazným změnám (například jejich každodennímu spouštění a zastavování). Jinak může dojít k výkyvům výkonu.

Časté dotazy

Jak se provize (za pobyt) liší od provizí (za konverzi)?

Existují dva hlavní rozdíly:
  • V případě strategie Provize (za konverzi) nemusíte pobyty pro fakturaci potvrzovat. Jestliže je pro vás odsouhlasení příliš náročné, může být tato strategie vhodnou volbou.
  • U strategie Provize (za konverzi) je vám účtován poplatek za konverze (tedy rezervace), nikoli za uskutečněné pobyty. Pokud tedy máte obavy z nepředvídatelných nebo častých rušení rezervací, může být vhodnější použít provize (za pobyt).

Je spolu se strategií Provize (za pobyt) možno použít nějaké úpravy nabídek?

V současné době fungují jen úpravy nabídek podle zařízení nastavené na −100 %. Samostatně lze pro kampaň nastavit cílení na úrovni země.

Proč se můj rezervační odkaz v reklamách na hotely nezobrazuje v rámci umístění na vyšším místě?

Stejně jako u všech ostatních strategií nabídek závisí umístění vaší reklamy z části na relativní výši nabídky ve srovnání s konkurenčními nabídkami ve stejné aukci. Pokud se o zobrazení v reklamách na hotely u nějakého oblíbeného podniku uchází mnoho inzerentů, vaši nabídku možná nepřekoná ostatní účastníky aukce. Proto může být váš rezervační odkaz v umístění reklamy níže, případně se nemusí zobrazit vůbec. Pokud chcete hodnocení zvýšit, můžete zkusit zvýšit sazbu provize. Pokud host pobyt neuskuteční, nic nezaplatíte. Další informace o tom, jak Google hodnotí vaše reklamy

Jak jsou kampaně se strategií Provize (za pobyt) účtovány?

U kampaní s provizí (za pobyt) se všechny nahlášené pobyty na kartě Provize vyúčtují 45 dní po jejich skončení. Rezervace, které do 45 dní neoznačíte jako zrušené, vám budou automaticky naúčtovány jako uskutečněné pobyty.

Jak vyhodnotím výkon kampaně?

U kampaní se strategií Provize (za pobyt) je vždy zaručena návratnost investic do reklamy (ROAS) po započtení storna. Pokud sazbu provize nastavíte na 10 %, zaplatíte vždy pouze 10 % z hodnoty uskutečněných pobytů. Návratnost investic do reklamy po započtení storna tedy bude vždy 1 / 10 % = 10 (za každých 20 Kč, které věnujete na reklamu, tedy získáte rezervace v hodnotě 200 Kč). Pokud chcete porovnávat kampaň s provizemi (za pobyt) a kampaň s CPC, dbejte na to, aby měly srovnatelnou návratnost investic do reklamy (ROAS). Příklad:
  • Předpokládejme, že máte kampaň s CPC a kampaň s provizí za pobyt, které mají níže uvedené nastavení a výkon. Průměrná míra zrušení je v obou případech 20 % a průměrná hodnota rezervace 2000 Kč.
    • Kampaň s provizemi (za pobyt):
      • 10% sazba provize
      • Zobrazení za den: 1000 zobrazení
    • Kampaň s CPC:
      • Průměrná CPC: 16 Kč
      • Průměrný konverzní poměr: 5 %
      • Zobrazení za den: 1200 zobrazení
    • Kampaň s provizemi (za pobyt) má ROAS jako před započtením storna (1 / 10 %) / (1–20 %) = 12,5. Jinými slovy, před započtením storna dostáváte 250 Kč za každých 20 Kč, které za kampaň s provizemi (za pobyt) utratíte.
    • Naproti tomu kampaň s CPC má návratnost investic do reklamy (ROAS) před započtením storna ve výši (5 %)*(2000 Kč)/(16 Kč) = 6,25. To znamená, že kampaň s CPC zaznamenává více zobrazení než kampaň s provizí za pobyt, ale má nižší návratnost investic do reklamy (ROAS).
    • Aby bylo srovnání objektivní, měli byste před porovnáváním celkového objemu (zobrazení, kliknutí a konverze) dosáhnout u obou kampaní stejné hodnoty návratnosti investic. V tomto příkladu můžete zvýšit provizi na (1−20 %)/6,25 = 12,8 %. Srovnání pak bude dávat smysl.

Jak bezplatné rezervační odkazy fungují v kampaních s provizí (za pobyt)?

Kampaně na hotely využívají při vytváření přehledů konverzí atribuci poslední kliknutí na reklamu. Pokud uživatel před konverzí projeví zájem o výsledek organického vyhledávání nebo bezplatný rezervační odkaz, nebude konverze do atribuční trasy Google Ads zahrnuta. Když ale uživatel nejprve provede interakci s reklamou na hotel a až pak klikne na organický výsledek vyhledávání nebo bezplatný rezervační odkaz, přičemž ke konverzní akci dojde ještě během doby sledování konverzí, konverze se v přehledu Provize v Google Ads zobrazí.

Jak se provize vykazují při více kliknutích na hotel?

Provize (a konverze) se zaznamenávají v přehledu Provize Google Ads. Pokud např. uživatel klikne na hotel A a v době sledování konverzí si rezervuje hotel B, započítá Google zobrazení nebo kliknutí hotelu A. Konverze pocházející z kliknutí se však připíše hotelu B s provizí hotelu A.

Jak jsou v kampaních s provizí uváděny náklady na konverze mezi zařízeními?

Při prohlížení přehledů na úrovni kampaně nebo reklamní sestavy budou konverze mezi zařízeními zahrnuty do celkové vykazované ceny. Zobrazení podle ID hotelu však nebude zahrnovat náklady na konverze mezi zařízeními. Pokud chcete vypočítat náklady pocházející z konverzí mezi zařízeními, můžete porovnat celkovou cenu kampaně s celkovou cenou podle ID hotelu. Pokud například kampaň A měla včera celkové náklady 20 000 Kč a při prohlížení podle ID hotelu vidíte dohromady 19 000 Kč, zbývajících 1 000 Kč pochází z konverzí mezi zařízeními.

Související odkazy

Pomohly vám tyto informace?

Jak bychom článek mohli vylepšit?
Vyhledávání
Vymazat vyhledávání
Zavřít vyhledávání
Hlavní nabídka
16316551299279280751
true
Prohledat Centrum nápovědy
true
true
true
true
true
73067
false
false
false