Всичко за „Комисиони (на престой)“ за реклами на хотели

От 30 април 2024 г. стратегиите за офериране „Комисиони (на престой)“ и „Комисиони (на реализация)“ вече няма да са налични за нови кампании за реклами на хотели.

Активните кампании за реклами на хотели със стратегии за офериране въз основа на комисиони ще продължат да се показват до 31 октомври 2024 г. Прегледайте Стратегии за офериране въз основа на комисиони в реклами на хотели ще бъдат оттеглени, за да научите повече за следващите си стъпки.

Забележка: „Комисиони (на престой)“ е нова функция за автоматично офериране за кампании за хотели. Свържете се с екипа на профила Ви в Google, за да научите повече за това как да активирате стратегията „Комисиони (на престой)“ за профила си.

„Комисиони (на престой)“ е стратегия за офериране за кампании за хотели, която дава възможност на партньорите да плащат само когато престоят на гостите наистина се е състоял. „Комисиони (на престой)“ помага на партньорите да се възползват от мощта на AI на Google, за да бъдат ефективни в осигуряването на престой на гости, без да се притесняват от риска от анулирания.

Забележка: За всички стратегии за „Интелигентно офериране“ се изисква както проследяване на реализациите, така и стойности на реализациите от покупки (пълна сума на резервацията). Научете повече за проследяването на реализациите за кампании за хотели.

Начин на работа на оферирането при „Комисиони (на престой)“

Оферирането с „Комисиони (на престой)“ започва, след като партньор създаде кампания и в настройките ѝ за офериране зададе процента на комисионата (процент от стойността на резервацията). Когато потребител потърси място за настаняване, се изпълняват следните стъпки.

  1. AI на Google изчислява оферта посредством сигнали по време на търга, за да постигне обща целева ROAS (стойност на резервацията/разходи) въз основа на процента на комисионата, зададен от партньора.
  2. Потребителят кликва върху рекламата и извършва реализация на уебсайта на партньора.
    • Забележка: Потребителят може да планира да приключи престоя си в хотела няколко месеца по-късно.
  3. В рамките на 45 дни от датата на напускане на потребителя партньорът ще съгласува данните за престоя (ще съобщи на Google дали резервацията е изпълнена, или анулирана) чрез качване на файл за съгласуване в Google Ads.
  4. След съгласуването Google ще таксува партньора за престоя на госта въз основа на процента на комисионата за кампанията, умножен по стойността на резервацията.
Забележка: Google няма да таксува партньора за резервациите, анулирани от потребителите.

Изисквания

  • Активирайте таксуването в Hotel Center. Можете да се свържете с екипа на профила Ви в Google за помощ при настройването на таксуването в Hotel Center.
  • Свържете профила си в Google Ads с поне един профил в Hotel Center.
  • Настройте проследяване на реализациите със стойности за конкретните транзакции.
  • Като категория на действието, водещо до реализация, задайте „Покупка“.
  • Редовно изпращайте справка за съгласуване.
Забележка: Клиентите, намиращи се в Турция, трябва да бъдат таксувани в турски лири (TRY).

Първи стъпки

Ако искате да настроите офериране с „Комисиони (на престой)“, но не отговаряте на изискванията, изпълнете стъпките по-долу, за да актуализирате информацията за профила си, да започнете работа и да разберете как да интерпретирате отчетите.

Настройване на стойности на транзакциите в проследяването на реализациите

Прегледайте пълните инструкции как да настроите проследяване на реализациите за кампании за хотели. Изпращайте данните за транзакциите си посредством общия маркер на сайта със следните задължителни параметри:

  • 'start_date'
  • 'end_date'
  • 'id' 'value'
  • 'currency'

'value' се използва за изчисляване на цената за всяка реализация. Ако параметрите 'value' и свързаният 'currency' не са посочени, Google ще използва стойността по подразбиране в настройките за реализациите и инструментът за офериране ще коригира офертите по съответния начин. По подразбиране използваме параметри за дата на кликване, когато 'start_date' и 'end_date' не са налични.

Забележка: Стойностите на транзакциите за реализация служат само за кампании за хотели.

Конфигуриране на URL адреса на целевата страница (по избор)

В рекламите на хотели са включени следните нови параметри на URL адреса на целевата страница, за да се поддържат „Комисиони (на престой)“:

(PAYMENT-ID): Преобразува се в предварително зададения низ „commission“ или в зададен от Google номер на IATA (например 01234567), ако използвате агенция за събиране на комисиони. За да промените форматирането на номера си от IATA или предварително зададения низ, свържете се с техническия мениджър на профила си.

(IF-PAYMENT-ID): Има стойност true за хотели, използващи офериране с „Комисиони (на престой)“; в противен случай е false. Ако е true, стойностите след това условие се вмъкват в URL адреса. В противен случай се вмъкват стойностите след директивата ELSE.

За повече информация относно съставянето на връзките към целеви страници вижте Съставяне на динамични URL адреси.

Пример 1

Следният пример показва новите параметри в дефиницията на URL адрес на целевата страница: http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)(IF-PAYMENT-ID)&bookingSource=(PAYMENT-ID)(ELSE)(ENDIF)
При хотели, използващи „Комисиони (на престой)“, това се преобразува във:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=123456789
Когато хотелът не използва „Комисиони (на престой)“, това се преобразува във:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3

Пример 2

<URL>http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)&bookingSource=(IF-PAYMENT-ID)commissions(ELSE)GoogleCPC(ENDIF)</URL>
При хотели, използващи „Комисиони (на престой)“, това се преобразува във:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=commissions

Настройване на кампания с „Комисиони (на престой)“

Забележка: Инструкциите по-долу са част от новия дизайн на практическата работа на потребителите на Google Ads. За да използвате предишния дизайн, кликнете върху иконата „Облик“ и изберете Използване на предишния дизайн. Ако използвате предишната версия на Google Ads, прегледайте картата за бързи справки или използвайте лентата за търсене в горния навигационен панел на Google Ads, за да намерите страницата, която търсите.
Забележка: Не можете да използвате съществуваща кампания, за да работите с „Комисиони (на престой)“. Трябва да сте предварително упълномощени, за да създадете нова кампания „Комисиони (на престой)“.
  1. В профила си в Google Ads кликнете върху иконата Кампании Campaigns Icon.
  2. Кликнете върху падащото меню Кампании в менюто на секцията.
  3. Кликнете върху Кампании.
  4. Кликнете върху бутона със знак плюс plus и изберете Нова кампания.
  5. Изберете целта Създаване на кампания без зададена цел.
  6. Изберете Хотел като тип на кампанията си.
  7. Кликнете върху Напред.
  8. Въведете настройките на кампанията си на страницата „Избиране на настройките на кампанията“. Научете повече за всяка опция.
  9. В „Настройки за офериране“ изберете Комисиона от падащото меню „Офериране“.
  10. Под „Сума на комисионата“ въведете стойност за комисионата.
  11. Под „Плащане за“ изберете Престой на гостите.
  12. Кликнете върху Запазване и продължаване.

Ако имате технически въпроси относно API на Google Ads (например въпроси, пряко свързани с използването на API или SDK, грешки, получени от API или SDK, и т.н.), изпълнете стъпките за отстраняване на неизправности, посочени на страницата за техническа поддръжка на API.

Ако имате въпроси относно API на Google Ads, който се отнася конкретно за потребителския интерфейс на Google Ads, кликнете върху „Свържете се с нас“ в долната част на страницата.

Използване на API на Google Ads

Ако предпочитате да използвате API за създаване на кампании, подготвянето на кампания с „Комисиони (за престой)“ чрез API на Google Ads се прави подобно на създаването на други типове кампании в програмата. За повече информация прегледайте Добавяне на реклама на хотел.

Необходими са конкретни настройки за PaymentMode, BudgetType и BiddingStragetyType. За подробности прегледайте API на Google Ads.

След като изпълните горепосочените стъпки, кампанията Ви с „Комисиони (на престой)“ е готова за използване. Ако до един ден не получите трафик, прегледайте настройките си, за да се уверите, че всичко е наред.

Създаване на справка за съгласуване

Трябва да съгласувате резервациите си в рамките на 45 дни от датата на напускане на госта, направил резервацията. Например:

  • Реализацията (резервация) се случва на 1 януари за престой на гост между 28 февруари и 1 март.
  • След като гостът напусне обекта Ви, трябва да съгласувате резервацията до 15 април (1 март + 45 дни).
  • На 15 април Google ще Ви таксува за извършения престой на госта въз основа на посочения от Вас процент на комисиона. Ако резервацията бъде анулирана, няма да Ви таксуваме. Ако не извършите съгласуването до 15 април, Google ще приеме, че престоят се е състоял, и ще Ви таксува за него.

Силно препоръчваме да изтеглите отчета за резервации от страницата „Комисиона“ в Google Ads и да го използвате като шаблон за съгласуване. За подробности прегледайте Създаване на справка за съгласуване.

Качване на справка за съгласуване

След като създадете справка за съгласуване, кликнете върху раздела „Комисиони“ в Google Ads, за да качите файла си. Ако не виждате раздела, кликнете върху „Още“ в менюто за навигация отляво, за да го разгънете.

Важна информация:

  • Ако качите ред без ID на комисиона или поръчка, ще се опитаме да намерим съответствие между престоя на госта Ви и събитие за резервация въз основа на друга налична информация, като например идентификатор на хотела и дати на маршрута.
  • Ако престоят бъде анулиран и получите такса за анулиране, включете я в съгласуването.
  • След крайния срок на съгласуването (45 дни след датата на напускане на госта) не можете да променяте данните за резервацията.
  • Файлът за съгласуване важи за целия профил (идентификатор на клиента). Дори табличният Ви изглед „Комисиони“ да е филтриран по рекламна група или кампания, каченият файл ще се приложи за целия идентификатор на клиента.
  • Ако справката за съгласуване, която качвате, не е на английски език, използвайте изтегления от Google Ads шаблон вместо шаблона от Помощния център. За да изтеглите справка за съгласуване, кликнете върху „Изтегляне“ в горния десен ъгъл на отчета.
    • Ако сами сте превели имената на колоните и те се различават от това, което очаква системата, справката може да не бъде приета.
      • Пример: Файлът за съгласуване от Помощния център съдържа колона с името „Комисиона“, но езикът на профила на партньора е испански. Ако партньорът сам проведе колоната като „La comisión“, но Google Ads очаква „Comisión“, качването няма да бъде успешно. Когато шаблонът е изтеглен директно от Google Ads вместо от Помощния център, е сигурно, че преводът е точният.

Ако Google не намира за задоволителна точността на справката Ви, възможно е с най-малко 7 дни предизвестие и с разумно основание да поискаме да предоставите необходимите документи или записи, за да може да определим дали справките или плащанията Ви са били точни към съответния момент. Ако не предоставите такива документи или записи или ако не считаме, че те демонстрират точността на справката Ви, може да спрем показването на реклами за хотела Ви.

Таксуване

Цената на всяка резервация се изчислява, като съгласуваната стойност се умножи по процента на комисионата. Разполагате с 45 дни от датата на напускане за всяка резервация, за да съгласувате извършените престои на гостите. Резервациите, които не са маркирани като анулирани или съгласувани, ще бъдат таксувани като изпълнени въз основа на първоначално резервираната стойност. Извършването на съгласуване преди 45-ия ден няма да доведе до по-ранно таксуване на профила Ви.

Най-добри практики

Обем на данните: За да постигнете най-висока ефективност с „Комисиони (на престой)“, всяка кампания трябва да има поне 10 реализации седмично. Помислете дали да не обедините кампании, ако имате такива, за които се очакват по-малко от 10 реализации седмично.

Надеждно проследяване на реализациите: Проследяването на реализациите трябва да се внедри на всички устройства и точки на продажба. Всяко прекъсване на проследяването на реализациите може значително да повлияе върху ефективността на кампанията. Не премахвайте кода за проследяване на реализациите от уебсайта си и не го премествайте другаде, докато кампанията се провежда. Ако промените кода си за проследяване на реализациите, изчакайте поне две седмици, докато алгоритъмът ни се адаптира. Също така се уверете, че автоматичното маркиране винаги е включено за профила Ви.

Настройте целеви стойности за процент на комисиона: Всеки рекламодател има свой приемлив праг на възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS) за инвестицията си. Когато избирате процент за комисиона или оферта, започнете с приемлива за Вас цел за ROAS, след това я коригирайте така, че да постигнете оптимален баланс между ROAS и обема на трафика, които искате.

  • Да приемем, че целта Ви за ROAS след анулиране е 500% (това означава, че получавате по 5 лв. стойност на резервация за всеки 1 лв., похарчен за рекламиране след анулирания) и процентът Ви на анулиранията е 20%. ROAS преди анулиране ще бъде 500% / (1 – 20%) = 625%. Ако използвате „Комисиони (на престой)“ или „Комисиони (на реализация)“, препоръчаният процент на комисионата ще бъде противоположен на ROAS преди анулиране: 1 / 625% = 16%
  • След като определите оптималния процент на комисиона или CPC, при който се постига целевата Ви ROAS, наблюдавайте показателите за ефективността на кампанията си, за да проверите дали постигате целите си за обем на трафика (брой импресии, кликвания или реализации). Редовно оценявайте и актуализирайте процента си на комисиона според нуждите, за да осигурите правилния баланс между ROAS и обема на трафика.

Последователно съгласуване: Всички резервации трябва да бъдат съгласувани в рамките на 45 дни от датата на напускане на госта. Всеки месец преглеждайте раздела „Комисиони“ в Google Ads, за да се уверите, че сте актуализирали състоянието на всяка резервация, чийто гост е напуснал обекта Ви. Таксуването се извършва 45 дни след напускането на госта, без значение кога сте направили съгласуването. Препоръчваме Ви да съгласувате възможно най-скоро, след като състоянието на резервацията бъде потвърдено, защото така моделът за офериране получава своевременни отзиви и разполагате с достатъчно време да коригирате евентуални грешки преди таксуването.

Промяна на стойността на резервацията: Възможно е резервация да бъде променена и това да се отрази на стойността ѝ. Когато стойността на резервацията по време на реализацията е различна от тази по време на напускане на клиента, в справката за съгласуване използвайте стойността при напускането. Това е очакваният отговор, когато стойността на резервацията стане по-висока или по-ниска спрямо стойността по време на реализацията.

Време за събиране на данни и ефективност на кампанията: Оставете всяка кампания да се провежда поне 7 дни, преди да оцените ефективността и да правите промени. Избягвайте чести и драстични промени, докато кампанията се провежда (като например ежедневно стартиране и спиране на кампании), за да предотвратите нестабилност в ефективността.

Често задавани въпроси

Какви са разликите между „Комисиони (на престой)“ и „Комисиони (на реализация)“?

Има две основни разлики:
  • При „Комисиони (на реализация)“ не е необходимо да съгласувате престоя на гостите. Ако смятате, че съгласуването е обременяващо, възможно е „Комисиони (на реализация)“ да е по-подходящата за Вас стратегия за офериране.
  • При „Комисиони (на реализация)“ Ви таксуваме с процента на комисиона за реализациите (резервации), а не за престоя на гостите. Ако имате притеснения относно непредсказуемия или висок процент на анулирания, то тогава е възможно „Комисиони (на престой)“ да е по-подходящият за Вас вариант.

Корекциите на офертите съвместими ли са с „Комисиони (на престой)“?

Понастоящем действат само корекции на офертите на ниво устройство от –100%. За кампанията може да се зададе отделно насочване на ниво държава.

Защо връзката ми за резервация в Реклами на хотели не се показва по-високо при разполагането?

Както при другите стратегии за офериране, разполагането на рекламата Ви отчасти зависи от офертата Ви спрямо конкурентните оферти в същия търг. Ако има много рекламодатели, които оферират за показване в Реклами на хотели за популярна собственост, офертата Ви може да не е достатъчно конкурентна, за да изпревари останалите участници в търга, а връзката Ви за резервация в Hotel Ads може да е по-ниско в разполагането на рекламите или изобщо да не се показва. Ако искате да бъдете по-напред в класирането, можете да увеличите процента на комисионата. Не забравяйте, че не плащате нищо, ако престоят на госта не се състои. Научете повече за това как Google класира рекламите Ви.
.

Как се таксуват разходите при „Комисиони (на престой)“?

Кампаниите с „Комисиони (на престой)“ се таксуват 45 дни след датата на напускане за всеки престой на гост, отчетен в раздела „Комисиони“. След като изминат 45 дни, резервациите, които не са маркирани като анулирани, автоматично ще бъдат таксувани в профила Ви като осъществен престой.

Как да оценя ефективността на кампаниите?

При кампаниите с „Комисиони (на престой)“ Вашата ROAS след анулиране винаги е гарантирана. Ако зададете процент на комисионата в размер на 10%, винаги ще плащате само 10% за завършените престои, независимо от обстоятелствата. Следователно Вашата ROAS след анулиране винаги ще е 1 / 10% = 10 (т.е. 10 лв. стойност на резервация за всеки 1 лв., изразходван за реклама). За да сравните кампания с „Комисиони (на престой)“ и кампания със CPC, трябва да се уверите, че ROAS е сравнима. Например:
  • Да предположим, че имате кампания със CPC и кампания с „Комисиони (на престой)“ със следните настройки и ефективност, среден процент на анулиранията в размер на 20% и средна стойност на резервацията в размер на 100 лв. и при двете кампании:
    • Кампания с „Комисиони (на престой)“:
      • Процент на комисионата: 10%
      • Импресии на ден: 1000 импресии
    • Кампания със CPC:
      • Средна CPC: 0,80 лв.
      • Среден CVR: 5%
      • Импресии на ден: 1200 импресии
    • ROAS преди анулиране на кампанията с „Комисиони (на престой)“ е (1 / 10%) / (1 – 20%) = 12,5. С други думи, получавате 12,50 лв. за всеки 1,00 лв., който похарчите за кампанията си с „Комисиона (на престой)“ преди анулиране.
    • От другата страна, ROAS преди анулиране на кампания със CPC е (5%) * (100 лв.)/(0,80 лв.) = 6,25. Това означава, че кампанията Ви със CPC получава повече импресии от кампанията с „Комисиона (на престой)“, като същевременно осигурява по-ниска ROAS.
    • За да направите обективно сравнение, трябва да се уверите, че ROAS за двете кампании е една и съща, преди да сравните общия обем (импресии, кликвания и реализации). За да направите значимо сравнение в този пример, можете да увеличите процента на комисионата до (1 – 20%)/6,25 = 12,8%.

Как връзките за резервация без парично заплащане взаимодействат с кампании с „Комисиони (на престой)“?

Кампаниите за хотели използват приписване въз основа на последното кликване върху рекламата за отчитане на реализациите. Ако потребител взаимодейства с органичен резултат от търсенето или безплатна връзка за резервация, преди да осъществи реализация, това не се включва в пътя на приписването в Google Ads. Освен това, ако потребител взаимодейства с реклама на хотел, след което с резултат от органично търсене или безплатна връзка за резервация, и извърши реализация в рамките на прозореца на реализациите, реализацията ще се покаже в отчета за комисионите в Google Ads.

Как се отчитат комисионите за няколко кликвания върху хотели?

Комисионите (и реализациите) се отчитат чрез отчета за комисионите в Google Ads. Ако например потребител кликне върху хотел А и извърши реализация в рамките на прозореца на реализациите спрямо хотел Б, Google ще кредитира импресията или кликването за хотел А. Реализацията от кликване на потребител обаче ще бъде кредитирана и отчетена в хотел Б с процента на комисиона на хотел А.

Как се отчитат разходите за реализации от кръстосване на устройства за кампании с комисиони?

Когато преглеждате отчети на ниво кампания или рекламна група, реализациите от кръстосване на устройства ще бъдат част от общите отчетени разходи. Въпреки това преглеждането по идентификатор на хотела няма да включва разходи за реализации от кръстосване на устройства. За да изчислите разходите, произтичащи от реализации от кръстосване на устройства, можете да сравните общите разходи за кампаниите спрямо сбора на разходите по идентификатор на хотела. Например ако кампания А има общи разходи от 1000 лв. за вчера, а при преглед по идентификатор на хотел забележите комбинирана обща сума от 950 лв., то останалите 50 лв. са от реализации от кръстосване на устройства.

Сродни връзки

Това полезно ли бе?

Как можем да направим подобрения?
true
Постигнете маркетинговите си цели с Google Ads

С Google Ads можете да се възползвате максимално от онлайн маркетинга си чрез инструменти, които ще Ви помогнат да постигнете успех. Научете повече от примерите за успешна работа, за да видите какво са постигнали други бизнеси с помощта на подходящи за целите им кампании.

Започнете сега

или се обадете на 1-855-500-2754, за да започнете

Търсене
Изчистване на търсенето
Затваряне на търсенето
Главно меню
182401770287083406
true
Търсене в Помощния център
true
true
true
true
true
73067
false
false
false