От 30 април 2024 г. стратегиите за офериране „Комисиони (на престой)“ и „Комисиони (на реализация)“ вече няма да са налични за нови кампании за реклами на хотели.
Активните кампании за реклами на хотели със стратегии за офериране въз основа на комисиони ще продължат да се показват до 20 февруари 2025 г. Прегледайте Стратегии за офериране въз основа на комисиони в реклами на хотели ще бъдат оттеглени, за да научите повече за следващите си стъпки.
„Комисиони (на престой)“ е стратегия за офериране за кампании за хотели, която дава възможност на партньорите да плащат само когато престоят на гостите наистина се е състоял. „Комисиони (на престой)“ помага на партньорите да се възползват от мощта на AI на Google, за да бъдат ефективни в осигуряването на престой на гости, без да се притесняват от риска от анулирания.
Начин на работа на оферирането при „Комисиони (на престой)“
Оферирането с „Комисиони (на престой)“ започва, след като партньор създаде кампания и в настройките ѝ за офериране зададе процента на комисионата (процент от стойността на резервацията). Когато потребител потърси място за настаняване, се изпълняват следните стъпки.
- AI на Google изчислява оферта посредством сигнали по време на търга, за да постигне обща целева ROAS (стойност на резервацията/разходи) въз основа на процента на комисионата, зададен от партньора.
- Потребителят кликва върху рекламата и извършва реализация на уебсайта на партньора.
- Забележка: Потребителят може да планира да приключи престоя си в хотела няколко месеца по-късно.
- В рамките на 45 дни от датата на напускане на потребителя партньорът ще съгласува данните за престоя (ще съобщи на Google дали резервацията е изпълнена, или анулирана) чрез качване на файл за съгласуване в Google Ads.
- След съгласуването Google ще таксува партньора за престоя на госта въз основа на процента на комисионата за кампанията, умножен по стойността на резервацията.
Изисквания
- Активирайте таксуването в Hotel Center. Можете да се свържете с екипа на профила Ви в Google за помощ при настройването на таксуването в Hotel Center.
- Свържете профила си в Google Ads с поне един профил в Hotel Center.
- Настройте проследяване на реализациите със стойности за конкретните транзакции.
- Като категория на действието, водещо до реализация, задайте „Покупка“.
- Редовно изпращайте справка за съгласуване.
Първи стъпки
Ако искате да настроите офериране с „Комисиони (на престой)“, но не отговаряте на изискванията, изпълнете стъпките по-долу, за да актуализирате информацията за профила си, да започнете работа и да разберете как да интерпретирате отчетите.
Настройване на стойности на транзакциите в проследяването на реализациите
Прегледайте пълните инструкции как да настроите проследяване на реализациите за кампании за хотели. Изпращайте данните за транзакциите си посредством общия маркер на сайта със следните задължителни параметри:
'start_date'
'end_date'
'id' 'value'
'currency'
'value'
се използва за изчисляване на цената за всяка реализация. Ако параметрите 'value'
и свързаният 'currency'
не са посочени, Google ще използва стойността по подразбиране в настройките за реализациите и инструментът за офериране ще коригира офертите по съответния начин. По подразбиране използваме параметри за дата на кликване, когато 'start_date'
и 'end_date'
не са налични.
Конфигуриране на URL адреса на целевата страница (по избор)
В рекламите на хотели са включени следните нови параметри на URL адреса на целевата страница, за да се поддържат „Комисиони (на престой)“:
(PAYMENT-ID
): Преобразува се в предварително зададения низ „commission“ или в зададен от Google номер на IATA (например 01234567), ако използвате агенция за събиране на комисиони. За да промените форматирането на номера си от IATA или предварително зададения низ, свържете се с техническия мениджър на профила си.
(IF-PAYMENT-ID
): Има стойност true за хотели, използващи офериране с „Комисиони (на престой)“; в противен случай е false. Ако е true, стойностите след това условие се вмъкват в URL адреса. В противен случай се вмъкват стойностите след директивата ELSE
.
За повече информация относно съставянето на връзките към целеви страници вижте Съставяне на динамични URL адреси.
Пример 1
http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)(IF-PAYMENT-ID)&bookingSource=(PAYMENT-ID)(ELSE)(ENDIF)
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=123456789
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3
Пример 2
<URL>http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)&bookingSource=(IF-PAYMENT-ID)commissions(ELSE)GoogleCPC(ENDIF)</URL>
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=commissions
Настройване на кампания с „Комисиони (на престой)“
- В профила си в Google Ads кликнете върху иконата Кампании .
- Кликнете върху падащото меню Кампании в менюто на секцията.
- Кликнете върху Кампании.
- Кликнете върху бутона със знак плюс и изберете Нова кампания.
- Изберете целта Създаване на кампания без зададена цел.
- Изберете Хотел като тип на кампанията си.
- Кликнете върху Напред.
- Въведете настройките на кампанията си на страницата „Избиране на настройките на кампанията“. Научете повече за всяка опция.
- В „Настройки за офериране“ изберете Комисиона от падащото меню „Офериране“.
- Под „Сума на комисионата“ въведете стойност за комисионата.
- Под „Плащане за“ изберете Престой на гостите.
- Кликнете върху Запазване и продължаване.
Ако имате технически въпроси относно API на Google Ads (например въпроси, пряко свързани с използването на API или SDK, грешки, получени от API или SDK, и т.н.), изпълнете стъпките за отстраняване на неизправности, посочени на страницата за техническа поддръжка на API.
Ако имате въпроси относно API на Google Ads, който се отнася конкретно за потребителския интерфейс на Google Ads, кликнете върху „Свържете се с нас“ в долната част на страницата.
Използване на API на Google Ads
Ако предпочитате да използвате API за създаване на кампании, подготвянето на кампания с „Комисиони (за престой)“ чрез API на Google Ads се прави подобно на създаването на други типове кампании в програмата. За повече информация прегледайте Добавяне на реклама на хотел.
Необходими са конкретни настройки за PaymentMode
, BudgetType
и BiddingStragetyType
. За подробности прегледайте API на Google Ads.
След като изпълните горепосочените стъпки, кампанията Ви с „Комисиони (на престой)“ е готова за използване. Ако до един ден не получите трафик, прегледайте настройките си, за да се уверите, че всичко е наред.
Създаване на справка за съгласуване
Трябва да съгласувате резервациите си в рамките на 45 дни от датата на напускане на госта, направил резервацията. Например:
- Реализацията (резервация) се случва на 1 януари за престой на гост между 28 февруари и 1 март.
- След като гостът напусне обекта Ви, трябва да съгласувате резервацията до 15 април (1 март + 45 дни).
- На 15 април Google ще Ви таксува за извършения престой на госта въз основа на посочения от Вас процент на комисиона. Ако резервацията бъде анулирана, няма да Ви таксуваме. Ако не извършите съгласуването до 15 април, Google ще приеме, че престоят се е състоял, и ще Ви таксува за него.
Силно препоръчваме да изтеглите отчета за резервации от страницата „Комисиона“ в Google Ads и да го използвате като шаблон за съгласуване. За подробности прегледайте Създаване на справка за съгласуване.
Качване на справка за съгласуване
След като създадете справка за съгласуване, кликнете върху раздела „Комисиони“ в Google Ads, за да качите файла си. Ако не виждате раздела, кликнете върху „Още“ в менюто за навигация отляво, за да го разгънете.
Важна информация:
- Ако качите ред без ID на комисиона или поръчка, ще се опитаме да намерим съответствие между престоя на госта Ви и събитие за резервация въз основа на друга налична информация, като например идентификатор на хотела и дати на маршрута.
- Ако престоят бъде анулиран и получите такса за анулиране, включете я в съгласуването.
- След крайния срок на съгласуването (45 дни след датата на напускане на госта) не можете да променяте данните за резервацията.
- Файлът за съгласуване важи за целия профил (идентификатор на клиента). Дори табличният Ви изглед „Комисиони“ да е филтриран по рекламна група или кампания, каченият файл ще се приложи за целия идентификатор на клиента.
- Ако справката за съгласуване, която качвате, не е на английски език, използвайте изтегления от Google Ads шаблон вместо шаблона от Помощния център. За да изтеглите справка за съгласуване, кликнете върху „Изтегляне“ в горния десен ъгъл на отчета.
- Ако сами сте превели имената на колоните и те се различават от това, което очаква системата, справката може да не бъде приета.
- Пример: Файлът за съгласуване от Помощния център съдържа колона с името „Комисиона“, но езикът на профила на партньора е испански. Ако партньорът сам проведе колоната като „La comisión“, но Google Ads очаква „Comisión“, качването няма да бъде успешно. Когато шаблонът е изтеглен директно от Google Ads вместо от Помощния център, е сигурно, че преводът е точният.
- Ако сами сте превели имената на колоните и те се различават от това, което очаква системата, справката може да не бъде приета.
Ако Google не намира за задоволителна точността на справката Ви, възможно е с най-малко 7 дни предизвестие и с разумно основание да поискаме да предоставите необходимите документи или записи, за да може да определим дали справките или плащанията Ви са били точни към съответния момент. Ако не предоставите такива документи или записи или ако не считаме, че те демонстрират точността на справката Ви, може да спрем показването на реклами за хотела Ви.
Таксуване
Цената на всяка резервация се изчислява, като съгласуваната стойност се умножи по процента на комисионата. Разполагате с 45 дни от датата на напускане за всяка резервация, за да съгласувате извършените престои на гостите. Резервациите, които не са маркирани като анулирани или съгласувани, ще бъдат таксувани като изпълнени въз основа на първоначално резервираната стойност. Извършването на съгласуване преди 45-ия ден няма да доведе до по-ранно таксуване на профила Ви.
Най-добри практики
Обем на данните: За да постигнете най-висока ефективност с „Комисиони (на престой)“, всяка кампания трябва да има поне 10 реализации седмично. Помислете дали да не обедините кампании, ако имате такива, за които се очакват по-малко от 10 реализации седмично.
Надеждно проследяване на реализациите: Проследяването на реализациите трябва да се внедри на всички устройства и точки на продажба. Всяко прекъсване на проследяването на реализациите може значително да повлияе върху ефективността на кампанията. Не премахвайте кода за проследяване на реализациите от уебсайта си и не го премествайте другаде, докато кампанията се провежда. Ако промените кода си за проследяване на реализациите, изчакайте поне две седмици, докато алгоритъмът ни се адаптира. Също така се уверете, че автоматичното маркиране винаги е включено за профила Ви.
Настройте целеви стойности за процент на комисиона: Всеки рекламодател има свой приемлив праг на възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS) за инвестицията си. Когато избирате процент за комисиона или оферта, започнете с приемлива за Вас цел за ROAS, след това я коригирайте така, че да постигнете оптимален баланс между ROAS и обема на трафика, които искате.
- Да приемем, че целта Ви за ROAS след анулиране е 500% (това означава, че получавате по 5 лв. стойност на резервация за всеки 1 лв., похарчен за рекламиране след анулирания) и процентът Ви на анулиранията е 20%. ROAS преди анулиране ще бъде 500% / (1 – 20%) = 625%. Ако използвате „Комисиони (на престой)“ или „Комисиони (на реализация)“, препоръчаният процент на комисионата ще бъде противоположен на ROAS преди анулиране: 1 / 625% = 16%
- След като определите оптималния процент на комисиона или CPC, при който се постига целевата Ви ROAS, наблюдавайте показателите за ефективността на кампанията си, за да проверите дали постигате целите си за обем на трафика (брой импресии, кликвания или реализации). Редовно оценявайте и актуализирайте процента си на комисиона според нуждите, за да осигурите правилния баланс между ROAS и обема на трафика.
Последователно съгласуване: Всички резервации трябва да бъдат съгласувани в рамките на 45 дни от датата на напускане на госта. Всеки месец преглеждайте раздела „Комисиони“ в Google Ads, за да се уверите, че сте актуализирали състоянието на всяка резервация, чийто гост е напуснал обекта Ви. Таксуването се извършва 45 дни след напускането на госта, без значение кога сте направили съгласуването. Препоръчваме Ви да съгласувате възможно най-скоро, след като състоянието на резервацията бъде потвърдено, защото така моделът за офериране получава своевременни отзиви и разполагате с достатъчно време да коригирате евентуални грешки преди таксуването.
Промяна на стойността на резервацията: Възможно е резервация да бъде променена и това да се отрази на стойността ѝ. Когато стойността на резервацията по време на реализацията е различна от тази по време на напускане на клиента, в справката за съгласуване използвайте стойността при напускането. Това е очакваният отговор, когато стойността на резервацията стане по-висока или по-ниска спрямо стойността по време на реализацията.
Време за събиране на данни и ефективност на кампанията: Оставете всяка кампания да се провежда поне 7 дни, преди да оцените ефективността и да правите промени. Избягвайте чести и драстични промени, докато кампанията се провежда (като например ежедневно стартиране и спиране на кампании), за да предотвратите нестабилност в ефективността.
Често задавани въпроси
Какви са разликите между „Комисиони (на престой)“ и „Комисиони (на реализация)“?
- При „Комисиони (на реализация)“ не е необходимо да съгласувате престоя на гостите. Ако смятате, че съгласуването е обременяващо, възможно е „Комисиони (на реализация)“ да е по-подходящата за Вас стратегия за офериране.
- При „Комисиони (на реализация)“ Ви таксуваме с процента на комисиона за реализациите (резервации), а не за престоя на гостите. Ако имате притеснения относно непредсказуемия или висок процент на анулирания, то тогава е възможно „Комисиони (на престой)“ да е по-подходящият за Вас вариант.
Корекциите на офертите съвместими ли са с „Комисиони (на престой)“?
Защо връзката ми за резервация в Реклами на хотели не се показва по-високо при разполагането?
Как се таксуват разходите при „Комисиони (на престой)“?
Как да оценя ефективността на кампаниите?
- Да предположим, че имате кампания със CPC и кампания с „Комисиони (на престой)“ със следните настройки и ефективност, среден процент на анулиранията в размер на 20% и средна стойност на резервацията в размер на 100 лв. и при двете кампании:
- Кампания с „Комисиони (на престой)“:
- Процент на комисионата: 10%
- Импресии на ден: 1000 импресии
- Кампания със CPC:
- Средна CPC: 0,80 лв.
- Среден CVR: 5%
- Импресии на ден: 1200 импресии
- ROAS преди анулиране на кампанията с „Комисиони (на престой)“ е (1 / 10%) / (1 – 20%) = 12,5. С други думи, получавате 12,50 лв. за всеки 1,00 лв., който похарчите за кампанията си с „Комисиона (на престой)“ преди анулиране.
- От другата страна, ROAS преди анулиране на кампания със CPC е (5%) * (100 лв.)/(0,80 лв.) = 6,25. Това означава, че кампанията Ви със CPC получава повече импресии от кампанията с „Комисиона (на престой)“, като същевременно осигурява по-ниска ROAS.
- За да направите обективно сравнение, трябва да се уверите, че ROAS за двете кампании е една и съща, преди да сравните общия обем (импресии, кликвания и реализации). За да направите значимо сравнение в този пример, можете да увеличите процента на комисионата до (1 – 20%)/6,25 = 12,8%.
- Кампания с „Комисиони (на престой)“:
Как връзките за резервация без парично заплащане взаимодействат с кампании с „Комисиони (на престой)“?
Как се отчитат комисионите за няколко кликвания върху хотели?
Как се отчитат разходите за реализации от кръстосване на устройства за кампании с комисиони?
Сродни връзки
- Стратегии за офериране въз основа на комисиони в реклами на хотели ще бъдат оттеглени
- Настройване на офериране за целева ROAS за Реклами на хотели
- Съгласуване на резервациите Ви в Google Ads
- Управление и актуализиране на целевите страници
- Настройване на проследяване на реализациите за кампании за хотели