Най-добри практики за управление на промените на модела на приписване

Очаквайте известни промени в отчитането си в „Кампании“ след промяна на модела на приписване на действие, водещо до реализация. Освен това трябва да следите и актуализирате офертите и целите си.

Промени, които да очаквате в „Кампании“

След като промените модела си на приписване, може да забележите промени в отчитането в раздела „Кампании“.

  • Частична заслуга: Заслугата за дадена реализация се разпределя между допринасящите взаимодействия с реклами в зависимост от избрания модел на приписване. В резултат на това ще намерите десетични числа в графите „Реализации“ и „Всички реализации“ за първия път, когато превключите към небазиран на последно кликване модел.
  • Изоставане във времето: Google Ads отчита реализации по датата на взаимодействие с рекламата. Тъй като модел на приписване, небазиран на последно кликване, разделя заслугата за реализацията между няколко взаимодействия, всяко от които се е случило в различен момент във времето, изоставането във времето, свързано с отчитането в „Кампании“, може да се увеличи. В резултат на това може да забележите лек, временен спад в реализациите за последните дни, след като промените модела на приписване. За да разберете как това изоставане във времето се отразява на отчитането на бизнеса Ви, разгледайте „Ср. брой дни до реализация“ в отчета за приписването „Показатели за пътя“. Препоръчваме Ви да изчакате с оценяването на ефективността, докато не премине средният брой дни до реализация.
  • Промени на заслугата: Ако промените модела си на приписване, може да забележите промени на заслугата за реализацията в различните кампании, мрежи, рекламни групи и ключови думи, които използват това действие, водещо до реализация.

Актуализиране на офертите и целите

Ако промените модела си на приписване, трябва да актуализирате офертите и целите си за всяка реализация, включена в графата „Реализации“. В противен случай промяната в приписването на реализациите може да доведе до твърде високо или твърде ниско офериране.

Ако използвате само ръчно офериране, върху ефективността няма да има никакво отражение (положително или отрицателно), докато не започнете да оптимизирате въз основа на новите данни. Промяната на целите обаче е особено важна, ако използвате стратегиите за офериране въз основа на целева CPA или целева ROAS, както е показано в следния пример:

Пример 2

Използвате офериране за целева CPA. Преминавате към модела „Управлявано от данни приписване“ за действието си, водещо до реализация. Имате две кампании със следната ефективност от последно кликване в графата „Реализации“ през последните две седмици:

  • Кампания „Налагане на марката“ (долната част на фуния): CPA на стойност 5 лв., 200 реализации
  • „Обща“ кампания (горната част на фуния): CPA на стойност 20 лв., 50 реализации

Тъй като използвате офериране за целева CPA, целите по-горе са и целите, използвани при офериране.

Нека приемем, че преглеждате графата „Реализации (текущ модел)“, която отразява ефективността за минали периоди на управлявано от данни приписване, и наблюдавате следното:

  • Кампания „Налагане на марката“ (долната част на фуния): CPA на стойност 6,67 лв., 150 реализации
  • „Обща“ кампания (горната част на фуния): CPA на стойност 10 лв., 100 реализации

Ако преминете от модел „Последно кликване“ към „Управлявано от данни приписване“, като оставите целевите CPA при първоначалните 5 и 20 лв., промените в реализациите биха означавали набор от промени в офертите, по-ниски от цената на кампанията за налагане на марката и по-високи от общата кампания.

Изчисляване на корекциите на офертите и целите след промяна на моделите

За целева CPA

  1. В раздела „Кампании“ разгледайте ефективността за действията, водещи до реализация, в съответствие с избрания от Вас нов модел на приписване, като добавите графите „Реализации (текущ модел)“ и „Цена/реал. (текущ модел)“ към отчетите си. Научете как да добавяте и премахвате графи в таблицата със статистически данни.
  2. Сравнете тези графи с графите „Реализации“ и „Цена/реал.“, за да прегледате промяната от предишния спрямо текущия модел.
  3. Изчислете процента на промяната в графата „Цена/реал.“.
  4. Задайте новите си целеви CPA, като коригирате предишните целеви CPA със същия процент на промяна на ниво кампания, както е показано в примера по-долу.

Забележка: Когато избирате периода от време за анализа си, добро практическо правило е да се изключат последните няколко седмици, за да се избегне ефекта от изоставането във времето между кликване и реализация.

Пример 3

Променяте модела на приписване за действието, водещо до реализация, на 1 септември. Тъй като трябва да изключите данните от последните 14 дни (от 18 до 31 август) от анализа си, използвате данните от 4 до 17 август, за да изчислите корекциите на целевата си CPA.

Кампания Цена Реализации Цена/реал. Реализации (текущ модел) Цена/реал. (текущ модел) Корекция на tCPA
Обща 1 250 лв. 200 1,25 лв. 280 0,89 лв. –29%
Обща 2 500 лв. 600 0,83 лв. 520 0,96 лв. +16%

За кампанията „Обща 1“ има намаляване на цената на реализация с 0, 36 лв. За да компенсирате това, трябва да намалите целевата CPA с 29% (0,36/1,25=0,29).

За кампанията „Обща 2“ има увеличение на цената на реализация с 0, 13 лв. За да компенсирате това, трябва да увеличите целевата CPA с 16% (0,13/0,83=0,16).

За целева ROAS

Стъпките за изчисляване на новите Ви цели за възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS) са подобни на горните, но с различни графи:

  1. В раздела „Кампании“ разгледайте ефективността за действията, водещи до реализация, в съответствие с избрания от Вас нов модел на приписване, като добавите графите „Стойност на реализация (текущ модел)“ и „Стойност на реал./цена (текущ модел)“ към отчетите си. Научете как да добавяте и премахвате графи в таблицата със статистически данни.
  2. Сравнете тези графи с графите „Стойност на реал.“ И „Стойност на реал./цена“, за да прегледате промяната от предишния спрямо текущия модел.
  3. Изчислете процента на промяната в графата „Стойност на реал./цена“.
  4. Задайте новите си цели за ROAS, като коригирате предишните цели за ROAS със същия процент на промяна на ниво кампания.

Забележка: Когато избирате периода от време за анализа си, добро практическо правило е да се изключат последните няколко седмици, за да се избегне ефекта от изоставането във времето между кликване и реализация.

Сродна връзка

Това полезно ли бе?

Как можем да направим подобрения?
Търсене
Изчистване на търсенето
Затваряне на търсенето
Главно меню
1747078742161693249
true
Търсене в Помощния център
true
true
true
true
true
73067
false
false
false