Konfigurowanie strategii ustalania stawek Docelowy ROAS pod kątem reklam hoteli

Docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) pomaga Ci określić, gdzie chcesz uzyskiwać ROAS na poziomie strategii ustalania stawek. Strategia Docelowy ROAS działa na podstawie kosztu kliknięcia, a optymalizuje stawki pod kątem przewidywanej wartości konwersji zamiast przewidywanego współczynnika konwersji.

Docelowy ROAS to odpowiedni wybór, jeśli chcesz automatycznie optymalizować stawki pod kątem zwrotu z inwestycji (ROI). Strategię tę możesz też wybrać, jeśli już przekazujesz lub chcesz przekazywać wartości konwersji za pomocą piksela śledzenia konwersji Google Ads, zaimportowanych celów GA lub konwersji importowanych offline.

Zalety

Stosowanie strategii Docelowy ROAS w przypadku reklam hoteli przynosi liczne korzyści, które mogą Ci pomóc oszczędzać czas i zwiększać skuteczność kampanii.

  • Skrócenie czasu potrzebnego na zarządzanie stawkami.
  • Optymalizowanie stawek na podstawie zróżnicowanego zestawu sygnałów, m.in. urządzenie, lokalizacja, przeglądarka, data zameldowania i pora dnia.
  • Jedyna platforma na rynku, która określa stawkę w każdej aukcji.
  • Inteligentne określanie stawek bez dodatkowych kosztów.

Docelowy ROAS umożliwia Ci ustalanie wagi każdego działania powodującego konwersję na podstawie łącznej wartości, jaką przynosi ono Twojej firmie. Dzięki temu możesz lepiej dopasowywać swoje cele biznesowe do celów reklamowych.


Jak to działa

Co warto wiedzieć przed skonfigurowaniem strategii Docelowy ROAS:

  • Przed skonfigurowaniem strategii Docelowy ROAS należy wdrożyć śledzenie konwersji. Dowiedz się więcej o konfigurowaniu śledzenia konwersji.
  • Z kampaniami reklam hoteli zgodne są tylko wartości rezerwacji.

Strategia ustalania stawek Docelowy ROAS korzysta ze sztucznej inteligencji Google do zarządzania stawkami w dowolnej kampanii reklam hoteli. W praktyce oznacza to, że jeśli strategia ta ustali, że wyszukiwanie ma duże szanse na uzyskanie konwersji o wysokiej wartości, wyznaczy wysoką stawkę za to wyszukiwanie. Jeśli natomiast uzna, że wyszukiwanie prawdopodobnie nie przyniesie konwersji o wysokiej wartości, zastosuje niską stawkę.

Oprócz korzystania ze strategii Docelowy ROAS reguły wartości konwersji są też zgodne z kampaniami reklam hoteli. Stosując reguły wartości konwersji, np. w kampaniach w sieci wyszukiwania, możesz lepiej określać za pomocą strategii Docelowy ROAS, jakie znaczenie ma dla Twojej firmy wartość konwersji. Możesz też łatwo dostosowywać w czasie rzeczywistym ustalanie stawek w czasie aukcji pod kątem konwersji na podstawie lokalizacji geograficznej, urządzenia i odbiorców. Dowiedz się więcej o regułach wartości konwersji oraz o ich wpływie na inteligentne określanie stawek i skuteczność kampanii.


Instrukcje

Konfigurowanie strategii Docelowy ROAS składa się z 2 etapów: dodania do konta strategii ustalania stawek oraz określenia docelowego zwrotu z nakładów na reklamę.

Krok 1 z 2. Skonfiguruj na koncie strategię ustalania stawek Docelowy ROAS

The animation represents how to set up tROAS (target return on ad spend) bidding for your hotel campaign in Google Ads.

  1. Na koncie Google Ads kliknij ikonę Kampanie Campaigns Icon.
  2. W menu sekcji kliknij menu Kampanie, a potem kliknij Kampanie.
  3. Najedź kursorem na kampanię, którą chcesz edytować, i kliknij ikonę Ustawienia.
  4. W sekcji „Ustawienia określania stawek” kliknij kolejno menu „Określanie stawek” i opcję Zmień strategię ustalania stawek. W menu w sekcji Zmień strategię ustalania stawek kliknij „Maksymalizacja wartości konwersji” i dodaj wartość procentową docelowego ROAS. Aby to zrobić, zaznacz pole wyboru „Ustaw docelowy zwrot z nakładów na reklamę (opcjonalnie)”.
  5. Kliknij Zapisz.

Krok 2 z 2. Wybierz wartość docelową

Twój docelowy ROAS to średnia wartość konwersji (np. przychody), którą chcesz wygenerować za każdą złotówkę wydaną na reklamy. Możesz ustawić docelowy ROAS na podstawie historycznych danych wartości konwersji na koszt dla grup reklam lub kampanii, w których chcesz zastosować tę strategię. Ogólnie zalecamy wzięcie pod uwagę średniej wartości konwersji podzielonej przez koszt z ostatnich 4 tygodni.

Przykład

Załóżmy, że wartość konwersji wynosi 5 zł, a koszt to 1 zł. Zgodnie z obliczeniami według tego wzoru docelowy ROAS wyniesie 500%:

Wartość konw. / koszt * 100% = docelowy ROAS

5 / 1 * 100 = 500%

Pamiętaj, że ustawiony przez Ciebie docelowy ROAS może wpływać na liczbę uzyskiwanych konwersji. Jeśli np. jest za wysoki, może ograniczyć liczbę odwiedzin pochodzących z reklam. Dowiedz się więcej o strategii ustalania stawek Docelowy ROAS.


Monitorowanie skuteczności strategii Docelowy ROAS

Oto kilka wskazówek, jak sprawdzić skuteczność strategii Docelowy ROAS w kampanii:

Analizuj z upływem czasu

  • Najlepiej poczekać z oceną skuteczności strategii co najmniej 15 dni. Ten okres pozwoli jej dopasować się do kampanii.
  • Upewnij się, że masz wystarczająco dużo danych, by ocenić skuteczność strategii. Dane najlepiej sprawdzać co tydzień zamiast każdego dnia, zwłaszcza w przypadku małego ruchu.
  • Pamiętaj, że na Twoje wyniki z danego okresu wpływa kilka czynników. Mogą to być okresy świąteczne, weekendy, specjalne wydarzenia, zmiany danych kampanii oraz konkurencja na aukcji.

Czekaj na zmiany

  • Uwzględnij opóźnienia konwersji. Realizacja niektórych konwersji trwa dłużej niż innych – może to być nawet kilka dni lub tygodni od kliknięcia reklamy. Gdy porównujesz najnowsze dane o skuteczności ze starszymi, te nowsze mogą być zaniżone ze względu na opóźnienie konwersji. Dowiedz się, jak sprawdzić, ile czasu zajmuje klientom dokonanie konwersji.
  • Dostosowuj docelowe stawki ROAS do zmieniających się celów marketingowych. Strategia Docelowy ROAS szybko reaguje na zmiany celu, ale może potrzebować trochę czasu na dostosowanie się do opóźnienia konwersji.

Śledzenie wartości konwersji

  • Najpierw sprawdź wartość konwersji, a potem wartość konwersji podzieloną przez koszt. W ten sposób dowiesz się, czy Twoja sprzedaż jest wystarczająco wysoka oraz czy zbliżasz się do docelowego ROAS.
  • Pamiętaj, że strategia Docelowy ROAS może zmniejszyć liczbę kliknięć. To normalne, ponieważ ta strategia obniża stawki za kliknięcia, które nie osiągają wartości docelowej. Następnie wykorzystuje zaoszczędzoną kwotę do ustalenia wyższej stawki tam, gdzie konwersja jest bardziej prawdopodobna. Z tych samych powodów koszt kliknięcia może rosnąć lub maleć.

Optymalizacja kampanii

Podane niżej wskazówki pomogą Ci zoptymalizować kampanię, w której stosujesz strategię Docelowy ROAS:

Zwiększ wartość konwersji

  • Jeśli chcesz zwiększyć wartość konwersji, zastanów się nad stopniowym zmniejszaniem docelowego ROAS w kampaniach. Dla strategii jest to informacja, że chcesz przeznaczać więcej na każdą konwersję, więc będzie podnosić wydatki, aby zwiększyć sprzedaż i wartość konwersji.
    • Jeśli znasz strategię ustalania stawek Maksymalny CPC, zauważysz, że obniżenie docelowego ROAS jest identyczne ze zwiększeniem stawki.

Sprawdzaj swoją strategię

  • Sprawdzaj swoje strategie ustalania stawek, aby zobaczyć, czy każda strategia Docelowy ROAS uzyskuje co najmniej 50 konwersji tygodniowo na poziomie kampanii i zapewnia maksymalne korzyści. Skuteczność powinna się poprawić przy mniejszej liczbie dużych kampanii i większej liczbie konwersji.
  • Czasem warto zadbać o swoją konkurencyjność, zwłaszcza gdy inni reklamodawcy zwiększają stawki. Stawki mogą np. wzrosnąć w okresie wyprzedaży lub na początku nowego sezonu. Rozważ wtedy obniżenie docelowego ROAS. Strategia dostosuje stawki tak, aby zwiększyć sprzedaż.

Powiązane artykuły

Czy to było pomocne?

Jak możemy ją poprawić?
Szukaj
Wyczyść wyszukiwanie
Zamknij wyszukiwanie
Menu główne
13369870182006255984
true
Wyszukaj w Centrum pomocy
true
true
true
true
true
73067
false
false
false