Doel-ROAS-biedingen instellen voor hoteladvertenties

Met doelrendement op advertentie-uitgaven (ROAS) kunt u aangeven welke ROAS u wilt op biedstrategieniveau. Doel-ROAS is gebaseerd op de kosten per klik en optimaliseert biedingen op basis van de voorspelde conversiewaarde in plaats van het voorspelde conversiepercentage.

Doel-ROAS is geschikt als u biedingen automatisch wilt optimaliseren om uw ROI (rendement op investering) te maximaliseren. U kunt ook Doel-ROAS kiezen als u conversiewaarden al heeft doorgegeven of wilt doorgeven via de Google Ads-pixel voor het bijhouden van conversies, geïmporteerde GA-doelen of offline geïmporteerde conversies.

Voordelen

Doel-ROAS voor hoteladvertenties biedt verschillende voordelen waarmee u tijd kunt besparen en de prestaties kunt verbeteren.

  • Besteed minder tijd met biedingen beheren
  • Gebruik verschillende signalen voor uw bodoptimalisaties, waaronder apparaat, locatie, browser, incheckdatum en tijdstip van de dag
  • Het enige platform op de markt dat voor elke veiling een bod instelt.
  • Slim bieden zonder extra kosten

Met doel-ROAS weegt u elke afzonderlijke conversieactie af op basis van de totale waarde die deze uw bedrijf oplevert. Daardoor zijn uw bedrijfs- en advertentiedoelen beter op elkaar afgestemd.


Hoe het werkt

Houd rekening met het volgende voordat u doel-ROAS instelt:

  • Implementeer Conversies bijhouden voordat u Doel-ROAS instelt. Vind meer informatie over hoe u Conversies bijhouden instelt.
  • Alleen boekingswaarden zijn geschikt voor campagnes met hoteladvertenties

De biedstrategie Doel-ROAS gebruikt AI van Google om uw biedingen te beheren in elke campagne met hoteladvertenties. In de praktijk betekent dit dat doel-ROAS een hoog bod uitbrengt voor een zoekopdracht van een gebruiker als de kans groot is dat die zoekopdracht een conversie met een hoge waarde oplevert. Als het niet waarschijnlijk is dat de zoekopdracht een conversie met een hoge waarde oplevert, wordt een laag bod uitgebracht.

Conversiewaarderegels werken niet alleen met doel-ROAS, maar ook voor campagnes met hoteladvertenties. Als u conversiewaarderegels gebruikt, zoals bij campagnes in het zoeknetwerk, kunt u met doel-ROAS beter aangeven wat de waarde van conversies is voor uw bedrijf. Bovendien kunt u dit makkelijk en in realtime aanpassen voor conversies op basis van geografische locatie, apparaat en doelgroepen bij het bieden tijdens de veiling. Vind meer informatie over conversiewaarderegels en de impact van conversieregels op Slim bieden en prestaties.


Instructies

Doel-ROAS instellen bestaat uit 2 delen: de biedstrategie toevoegen aan uw account en aangeven welk rendement op advertentie-uitgaven de biedstrategie moet targeten.

Stap 1 van 2: Stel de biedstrategie Doel-ROAS in uw account in

The animation represents how to set up tROAS (target return on ad spend) bidding for your hotel campaign in Google Ads.

  1. Klik in uw Google Ads-account op het icoon Campagnes Campaigns Icon.
  2. Klik in het submenu op het dropdownmenu Campagnes en daarna op Campagnes.
  3. Plaats de cursor op de campagne die u wilt bewerken en selecteer het icoon Instellingen.
  4. Klik onder Biedingsinstellingen op het dropdownmenu Bieden en dan op Biedstrategie wijzigen. Selecteer in het dropdownmenu onder Biedstrategie wijzigen de optie Conversiewaarde maximaliseren en voeg het doel-ROAS-percentage toe door het selectievakje 'Een doelrendement op advertentie-uitgaven instellen (optioneel)' aan te vinken.
  5. Klik op Opslaan.

Stap 2 van 2: Selecteer uw doel

De doel-ROAS is de gemiddelde conversiewaarde die u wilt krijgen voor elke euro die u aan advertenties besteedt. Stel een doel-ROAS in op basis van gegevens over de historische conversiewaarde per kosten van de advertentiegroepen of campagnes waarop u deze strategie wilt toepassen. Als vuistregel deelt u de gemiddelde conversiewaarde door de kosten over de afgelopen 4 weken.

Voorbeeld

Stel dat u de conversiewaarde heeft ingesteld op € 5 en de kosten € 1 zijn. Uw doel-ROAS is 500% op basis van deze formule en berekening:

Conv. waarde / kosten * 100% = doel-ROAS

5 / 1 * 100 = 500%

Goed om te weten: de doel-ROAS die u heeft ingesteld, heeft mogelijk invloed op het conversievolume. Als u bijvoorbeeld een doel instelt dat te hoog is, kan dat de hoeveelheid verkeer voor uw advertenties beperken. Meer informatie over Doel-ROAS-biedingen


Prestaties van Doel-ROAS bijhouden

Hier volgen enkele tips om te zien hoe Doel-ROAS presteert voor uw campagne:

Analyseer niet te snel

  • Laat de biedstrategie minstens 15 dagen lopen voordat u de prestaties beoordeelt. De strategie krijgt hierdoor de kans zich aan te passen.
  • Zorg dat u voldoende gegevens heeft om de prestaties van de strategie te beoordelen. Het is beter om de gegevens eenmaal per week te beoordelen dan dat elke dag te doen, vooral als er weinig verkeer is.
  • Allerlei factoren kunnen de resultaten gedurende een periode beïnvloeden. Hieronder vallen factoren als feestdagen, weekends, speciale evenementen, wijzigingen in uw campagnegegevens en de concurrentie bij veilingen.

Wacht op wijzigingen

  • Houd rekening met conversievertragingen. Niet alle conversies vinden even snel plaats. Er gaan in sommige gevallen dagen of zelfs weken overheen. Als u recente prestaties vergelijkt met prestaties in het verleden, lijken de recente prestaties door conversievertraging mogelijk minder goed. Vind meer informatie over hoelang het duurt voordat uw klanten converteren.
  • Pas uw ROAS-doelen aan uw veranderende marketingdoelen aan. Doel-ROAS reageert snel op doelwijzigingen, maar het kan even duren voordat de biedstrategie is gekalibreerd op basis van de conversievertraging.

Houd de conversiewaarde bij

  • Kijk naar de conversiewaarde en daarna naar de conversiewaarde gedeeld door de kosten. Daarmee controleert u of u voldoende verkopen haalt en of u in de buurt van uw doel-ROAS komt.
  • Doel-ROAS kan zorgen dat het aantal klikken lager wordt. Dit is geen reden tot zorg, want de biedstrategie biedt lager voor klikken die niet aan uw doel voldoen. Omdat hierdoor besparingen worden gerealiseerd, kan de biedstrategie hoger bieden wanneer de kans groter is dat een conversie voldoet aan uw doel. Dit is ook de reden dat de kosten per klik kunnen stijgen of dalen.

Campagnes optimaliseren

Hier volgen enkele tips voor optimalisatie van een campagne die gebruikmaakt van Doel-ROAS:

Verhoog de conversiewaarde

  • Als u de conversiewaarde wilt verhogen, verlaagt u de doel-ROAS van uw campagnes geleidelijk. Zo laat u de biedstrategie weten dat u meer wilt uitgeven voor elke conversie. De strategie geeft dan meer uit om uw omzet en conversiewaarde te verhogen.
    • Als u bekend bent met maximum CPC-biedingen, merkt u dat doel-ROAS verlagen hetzelfde is als een uw bod verhogen.

Controleer uw strategie

  • Controleer uw biedstrategieën en bepaal of elke Doel-ROAS-biedstrategie ten minste 50 conversies per week op campagneniveau realiseert en Doel-ROAS optimaal benut. De prestaties kunnen verbeteren met minder, grotere campagnes en meer conversies.
  • Denk na over manieren waarop u altijd concurrerend blijft, zelfs als andere adverteerders hun biedingen verhogen. Bijvoorbeeld tijdens een uitverkoop of bij de start van een nieuw seizoen. In deze gevallen kan het verstandig zijn de doel-ROAS te verlagen. De strategie gaat dan hoger bieden, waardoor het volume toeneemt.

Gerelateerde links

Was dit nuttig?

Hoe kunnen we dit verbeteren?
Zoeken
Zoekopdracht wissen
Zoekfunctie sluiten
Hoofdmenu
15256777189438353088
true
Zoeken in het Helpcentrum
true
true
true
true
true
73067
false
false
false