ROAS-tavoitehintatarjousten käyttöönotto Hotellikampanjoissa

Tavoitellun mainostuoton (ROAS) avulla voit määritellä hintatarjousstrategiatasolla, millaisen mainostuoton haluat saavuttaa. ROAS-tavoite perustuu klikkauskohtaiseen hintaan, ja se optimoi hintatarjoukset arvioidun konversioprosentin sijaan arvioidun konversioarvon perusteella.

ROAS-tavoite sopii sinulle, jos haluat, että hintatarjoukset optimoidaan automaattisesti sijoitetun pääoman tuottoprosentin (ROI) maksimoimiseksi. Voit valita ROAS-tavoitteen myös siinä tapauksessa, että olet jo välittänyt tai haluat välittää konversioarvoja Google Adsin konversioseurantapikselin, tuotujen Google Analytics ‐tavoitteiden tai tuotujen offline-konversioiden kautta.

Hyödyt

Käyttämällä Hotellikampanjoissa ROAS-tavoitetta voit säästää aikaa ja parantaa tuloksia:

  • Hintatarjousten ylläpitämiseen kuluu vähemmän aikaa
  • Hintatarjousoptimoinnissa käytetään monipuolisia signaaleja, kuten laitetta, sijaintia, selainta, saapumispäivää ja kellonaikaa
  • Markkinoiden ainoa alusta, joka asettaa hintatarjouksen jokaisessa huutokaupassa
  • Smart Bidding ilman lisäkuluja

ROAS-tavoitteen avulla voit arvioida kunkin yksittäisen konversiotapahtuman sen perusteella, kuinka paljon arvoa se kokonaisuudessaan tuottaa yrityksellesi. Tämä auttaa yhtenäistämään liiketoiminta- ja mainontatavoitteesi.


Näin se toimii

Huomioi nämä asiat, ennen kuin otat ROAS-tavoitteen käyttöön:

  • Konversioseuranta on otettava käyttöön ennen ROAS-tavoitteen asettamista. Lue lisää konversioseurannan käyttöönotosta.
  • Vain varausarvot ovat yhteensopivia Hotellikampanjoiden kanssa.

ROAS-tavoitteen hintatarjousstrategia ylläpitää kaikkien Hotellikampanjoidesi hintatarjouksia Googlen tekoälyn avulla. Käytännössä tämä tarkoittaa, että jos haku johtaa todennäköisesti arvokkaaseen konversioon, ROAS-tavoitteen strategia tekee haulle korkean hintatarjouksen. Jos taas arvokas konversio on epätodennäköinen, hintatarjous on pieni.

ROAS-tavoitteen lisäksi myös konversioarvosäännöt ovat yhteensopivia myös Hotellikampanjoiden kanssa. Käyttämällä konversioarvosääntöjä (samaan tapaan kuin Hakukampanjoissa) voit määritellä yritystoimintaasi liittyvien konversioiden arvon ROAS-tavoitteen yhteydessä tarkemmin ja muokata arvoja helposti reaaliajassa maantieteellisen sijainnin, laitteen ja yleisön mukaan Auction-time-hintatarjouksia varten. Lue lisää konversioarvosäännöistä ja konversiosääntöjen vaikutuksesta Smart Biddingiin ja tuloksiin.


Ohjeet

ROAS-tavoitteen käyttöönotossa on kaksi vaihetta: sinun tulee ensin lisätä hintatarjousstrategia tilillesi ja sen jälkeen valita tavoiteltava mainostuotto.

Vaihe 1/2: Ota ROAS-tavoitteen hintatarjousstrategia käyttöön tililläsi

The animation represents how to set up tROAS (target return on ad spend) bidding for your hotel campaign in Google Ads.

  1. Klikkaa Google Ads ‑tililtä Kampanjat-kuvaketta Campaigns Icon.
  2. Klikkaa osiovalikosta avattavaa Kampanjat-valikkoa ja valitse Kampanjat.
  3. Vie hiiri muokattavan kampanjan päälle ja klikkaa Asetukset-kuvaketta.
  4. Klikkaa Hintatarjousasetukset-kohdasta avattavaa Hintatarjous-valikkoa ja valitse Muuta hintatarjousstrategiaa. Valitse Muuta hintatarjousstrategiaa ‐kohdan avattavasta valikosta "Konversioarvon maksimointi" ja lisää prosenttimuotoinen ROAS-tavoite merkitsemällä "Aseta tavoiteltu mainostuotto (valinnainen)" ‐ruutu valituksi.
  5. Klikkaa Tallenna.

Vaihe 2/2: Valitse tavoite

ROAS-tavoite on keskimääräinen konversioarvo (esim. myyntitulo), jonka haluat saada jokaisesta mainontaan käyttämästäsi eurosta. Aseta ROAS-tavoite sellaisten mainosryhmien tai kampanjoiden aiemman konversioarvo/hinta-datan mukaan, joissa haluat käyttää tätä strategiaa. Yleensä kannattaa katsoa keskimääräistä konversioarvoa hinnalla jaettuna neljän viime viikon ajalta.

Esimerkki

Oletetaan, että olet asettanut konversioarvoksi 5 $ ja hinta on 1 $. Tällöin ROAS-tavoite on 500 % seuraavan kaavan ja laskelman mukaisesti:

Konv.arvo / hinta * 100 % = ROAS-tavoite

5 / 1 * 100 = 500 %

Muista, että asettamasi ROAS-tavoite voi vaikuttaa saamiesi konversioiden määrään. Esimerkiksi liian korkea tavoite voi vähentää mainosten saamaa liikennettä. Lue lisää ROAS-tavoitehintatarjouksista.


ROAS-tavoitteen tulosten seuraaminen

Alla on muutamia vinkkejä, joiden avulla voit tarkistaa ROAS-tavoitteen tulokset kampanjassasi.

Analysoi ajan mittaan

  • Odota, että hintatarjousstrategia on ollut käytössä vähintään 15 päivän ajan, ennen kuin arvioit sen tuloksia. Tässä ajassa strategia ehtii mukautua olosuhteisiin.
  • Varmista, että käytettävissä on tarpeeksi dataa strategian toimivuuden arviointiin. Data kannattaa tarkistaa viikoittain eikä päivittäin, etenkin jos liikennettä on vähän.
  • Ota huomioon, että ajan kuluessa tuloksiin saattavat vaikuttaa monet tekijät. Näitä ovat esimerkiksi juhlapyhät, viikonloput, erikoistapahtumat, kampanjadatan muutokset ja huutokauppaan osallistuvat kilpailijat.

Odota, ennen kuin teet muutoksia

  • Ota konversioviive huomioon. Jotkin konversiot vievät enemmän aikaa – joissakin tapauksissa konvertoituminen voi tapahtua päiviä tai jopa viikkoja klikkauksen jälkeen. Jos vertaat viimeaikaisia tuloksia aiempiin, viimeaikaiset tulokset voivat vaikuttaa heikommilta konversioviiveen vuoksi. Lue, kuinka voit selvittää, miten kauan asiakkailta menee konvertoitumiseen.
  • Muuta ROAS-tavoitteita muuttuvien markkinointitavoitteidesi mukaisesti. ROAS-tavoitteen hintatarjousstrategia reagoi nopeasti tavoitteen muutoksiin, mutta konversioviiveen vuoksi tilanteen tasaantumiseen voi mennä jonkin aikaa.

Seuraa konversioarvoa

  • Tutki konversioarvoa ja sen jälkeen konversioarvoa jaettuna hinnalla. Näin voit varmistaa, että saat tarpeeksi myyntiä ja olet lähellä ROAS-tavoitettasi.
  • Muista, että ROAS-tavoitteen käyttö saattaa vähentää saamiesi klikkausten määrää. Tämä on kuitenkin täysin normaalia, koska hintatarjousstrategia pienentää niiden klikkausten hintatarjouksia, jotka eivät vastaa tavoitettasi. Strategia käyttää säästyneet varat korkeampien hintatarjousten tekemiseen silloin, kun konversio todennäköisemmin vastaa tavoitettasi. Samoista syistä myös klikkauskohtainen hinta saattaa nousta ja laskea.

Kampanjoiden optimointi

Alla on muutamia vinkkejä, joiden avulla voit optimoida ROAS-tavoitetta käyttävän kampanjan.

Kasvata konversioarvoa

  • Jos haluat parantaa konversioarvoa, harkitse kampanjoiden ROAS-tavoitteen pienentämistä vähitellen. Näin hintatarjousstrategia voi käyttää suuremman summan kutakin konversiota kohti, eli strategia käyttää enemmän rahaa myynnin lisäämiseksi ja konversioarvon parantamiseksi.
    • Jos korkeimpien klikkauskohtaisten hintatarjousten käyttäminen on sinulle tuttua, voit huomata, että ROAS-tavoitteen pienentäminen vastaa hintatarjouksen korottamista.

Tarkista strategiasi

  • Tarkista hintatarjousstrategiasi ja selvitä, saako jokainen ROAS-tavoitteen hintatarjousstrategia vähintään 50 konversiota viikossa kampanjatasolla, jolloin saat ROAS-tavoitteesta mahdollisimman suuren hyödyn. Tulokset voivat parantua, kun kampanjat ovat suuria ja niitä on vähän ja konversioita on enemmän.
  • Kannattaa varmistaa, että kilpailukyky säilyy, kun muut mainostajat korottavat hintatarjouksiaan. Hintatarjoukset saattavat nousta esimerkiksi alennusmyyntien aikana tai kauden vaihtuessa. Harkitse näissä tapauksissa ROAS-tavoitteen pienentämistä. Tällöin strategia nostaa hintatarjouksia, mikä johtaa myynnin kasvuun.

Aiheeseen liittyviä linkkejä

Oliko tästä apua?

Miten sivua voisi parantaa?
Haku
Tyhjennä haku
Sulje haku
Päävalikko
16734701809753701722
true
Ohjekeskushaku
true
true
true
true
true
73067
false
false
false