Целевата възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS) Ви помага да посочите желаната възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS) на ниво стратегия за офериране. Целевата ROAS се основава на цената на кликване и оптимизира офертите спрямо прогнозната стойност на реализациите, а не прогнозния процент на реализация.
Целевата ROAS е подходяща за Вас, ако искате автоматично да оптимизирате офертите за постигане на максимална възвръщаемост на инвестициите (ROI). Можете също да изберете „Целева ROAS“, ако вече предавате или искате да предавате стойности на реализациите чрез пиксел за проследяване на реализациите в Google Ads, импортирани цели от Google Анализ или офлайн импортирани реализации.
Предимства
С „Целева ROAS“ за Реклами на хотели получавате няколко предимства, които могат да Ви помогнат да спестите време и да подобрите ефективността.
- Прекарвате по-малко време в управление на офертите.
- Използвате разнообразен набор от сигнали в оптимизациите на офертите си, включително: устройство, местоположение, браузър, дата на регистриране и час от денонощието.
- Единствената платформа на пазара, която задава оферта за всеки търг.
- Интелигентно офериране без допълнителни разходи.
Целевата ROAS Ви дава възможност да претегляте всяко отделно действие, водещо до реализация, въз основа на общата стойност, която предоставя на бизнеса Ви. Това Ви осигурява по-голямо съответствие между бизнес целите Ви и рекламните Ви цели.
Начин на работа
Важна информация преди настройване на „Целева ROAS”:
- Преди да настроите „Целева ROAS“, трябва да внедрите проследяване на реализациите. Научете повече за това как да настроите проследяване на реализациите.
- С кампаниите в Реклами на хотели са съвместими само стойностите на резервацията.
- Категорията на реализацията трябва да бъде зададена на „Покупка“, за да се използва за кампании за „Интелигентно офериране“ за реклами на хотели (ECPC, целева ROAS).
Стратегията за офериране за целева ROAS използва AI на Google, за да управлява офертите Ви във всяка кампания в Реклами на хотели. На практика това означава, че ако целевата ROAS установи, че търсенето на потребител вероятно ще генерира реализация с голяма стойност, целевата ROAS ще зададе висока оферта за това търсене. Ако установи, че търсенето вероятно няма да генерира реализация с голяма стойност, ще зададе ниска оферта.
В допълнение към използването на „Целева ROAS” правилата за стойност на реализациите са съвместими и с кампаниите в Реклами на хотели. Като използвате правила за стойност на реализациите, например в кампаниите в мрежата за търсене, можете по-добре да отразите стойността на реализациите с „Целева ROAS“ по отношение на бизнеса Ви и лесно да направите корекции за реализации въз основа на географското местоположение, устройството и аудиториите при офериране по време на търга в реално време. Научете повече за правилата за стойност на реализациите и въздействието на правилата за реализациите върху „Интелигентно офериране“ и ефективността.
Инструкции
Настройването на целевата ROAS се състои от две части: добавете стратегията за офериране в профила си и задайте целевата възвръщаемост на разходите за реклама.
Стъпка 1 от 2: Настройте стратегия за офериране за целева ROAS в профила си
- В профила си в Google Ads кликнете върху иконата Кампании .
- Кликнете върху падащото меню Кампании в менюто на секцията и след това – върху Кампании.
- Задръжте курсора на мишката върху кампанията, която искате да редактирате, и изберете иконата Настройки.
- В „Настройки за офериране“ кликнете върху падащото меню „Офериране“, след което върху Промяна на стратегията за офериране. В падащото меню под „Промяна на стратегията за офериране“ изберете „Постигане на максимална стойност на реализациите“ и добавете процента на целева ROAS, като поставите отметка в квадратчето „Задаване на целева възвръщаемост на разходите за реклама (по избор)“.
- Кликнете върху Запазване.
Стъпка 2 от 2: Изберете целта си
Целевата ROAS е средната стойност на реализациите (например приходите), която искате да получите за всеки изразходван от Вас лев за реклами. Опитайте да зададете целева ROAS въз основа на данни за минали периоди за стойността на реализациите спрямо разходите за рекламните групи или кампаниите, за които искате да приложите стратегията. Като основно правило винаги преглеждайте внимателно средната стойност на реализациите, разделена на разходите за последните 4 седмици.
Пример
Да приемем, че сте задали стойността на реализацията на 5 лв. и цената е 1 лв. Целевата Ви ROAS ще е 500% по следната формула и изчисление:
Реал. стойност / разходи * 100% = целева ROAS
5 / 1 * 100 = 500%
Имайте предвид, че зададената от Вас целева ROAS може да окаже влияние върху обема на получените реализации. Възможно е например задаването на твърде висока цел да ограничи обема на трафика, който получават рекламите Ви. Научете повече за оферирането за целева ROAS.
Наблюдение на ефективността на целевата ROAS
Ето няколко съвета как да следите ефективността на целевата ROAS за кампаниите си:
Анализирайте с течение на времето
- Оставете стратегията за офериране да работи в продължение на поне 15 дни, преди да оцените ефективността ѝ. Този срок дава време на стратегията да се приспособи.
- Уверете се, че разполагате с достатъчно данни, чрез които да оцените ефективността на стратегията. Може да преглеждате данните веднъж седмично, а не всеки ден, особено ако трафикът е малък.
- Имайте предвид, че с течение на времето резултатите Ви могат да се повлияят от редица фактори. Решаващи фактори са например празници, почивни дни, специални събития, промени в данните за кампаниите Ви, както и конкурентите Ви в търга.
Изчакайте промените
- Имайте предвид забавянията на реализациите. За някои реализации е нужно повече време, отколкото за други – понякога дни и дори седмици след кликване. Ако сравнявате скорошна ефективност с минала, скорошната може да не изглежда толкова добра поради забавянето на реализациите. Научете как да разберете колко време отнема на клиентите Ви да извършат реализация.
- Променете целите си за възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS), за да постигнете маркетинговите си цели. Целевата ROAS реагира бързо на промените в целите Ви, но в зависимост от забавянето на реализациите може да е нужно известно време, докато се калибрира.
Проследявайте стойността на реализациите
- Разгледайте стойността на реализациите, след това – стойността на реализациите, разделена на разходите. Това може да Ви помогне да проверите дали получавате достатъчно продажби и дали сте близо до целевата си ROAS.
- Не забравяйте, че целевата ROAS може да намали кликванията Ви. Не се притеснявайте – това е очаквано, тъй като стратегията за офериране понижава офертите за кликвания, които не отговарят на целта Ви. След това стратегията използва икономисаните средства, за да задава по-високи оферти в случаите, когато има голяма вероятност дадена реализация да достигне целевата Ви възвръщаемост. По същите причини цената Ви за кликване може да се увеличи или да намалее.
Оптимизиране на кампаниите
Следват няколко съвета за оптимизиране на кампании с целева ROAS:
Увеличете стойността на реализациите
- Ако искате да увеличите стойността на реализациите, можете постепенно да намалявате целевата ROAS за кампаниите си. Така казвате на стратегията за офериране, че искате да харчите повече за всяка реализация, след което тя ще харчи повече, за да повиши продажбите и стойността на реализациите.
- Ако сте запознати с оферирането за максимална CPC, можете да забележите, че намаляването на целевата ROAS е същото като увеличаването на офертата Ви.
Прегледайте стратегията си
- Прегледайте стратегиите си за офериране и определете дали всяка стратегия за офериране за целева ROAS получава най-малко 50 реализации седмично на ниво кампания и дали напълно се възползва от целевата ROAS. Ефективността може да се подобри при по-малко, но по-големи кампании и при повече реализации.
- Добре е да обмислите начини да останете конкурентоспособни, когато другите рекламодатели повишават офертите си. Например офертите Ви биха могли да се повишават при период на разпродажби или смяна на сезона. В тези случаи помислете дали да не намалите целевата ROAS. Стратегията ще коригира офертите Ви, което ще доведе до по-голям обем.