Over Commissie (per verblijf) voor hoteladvertenties

Vanaf 30 april 2024 zijn de biedstrategieën Commissie (per verblijf) en Commissie (per conversie) niet meer beschikbaar voor nieuwe hoteladvertentiecampagnes.

Actieve hoteladvertentiecampagnes met biedstrategieën op basis van commissie worden tot en met 31 oktober 2024 weergegeven. Neem Op commissie gebaseerde biedstrategieën in hoteladvertenties worden beëindigd door voor meer informatie over de volgende stappen.

Opmerking: Commissie (per verblijf) is een nieuwe functie voor automatisch bieden voor hotelcampagnes. Neem contact op met Team Google Accounts voor meer informatie over hoe u Commissie (per verblijf) kunt aanzetten voor uw account.

Commissie (per verblijf) is een biedstrategie voor hotelcampagnes waarmee partners alleen betalen als het gastverblijf daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Met Commissie (per verblijf) kunnen partners AI van Google inzetten om te zorgen dat gasten in hun hotel verblijven, zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over eventuele annuleringen.

Opmerking: Conversies bijhouden en aankoopconversiewaarden (hele boekingsbedrag) zijn beide vereist voor alle biedstrategieën voor Slim bieden in hoteladvertenties. Ontdek meer informatie over Conversies bijhouden voor hotelcampagnes.

Hoe bieden op basis van Commissie (per verblijf) werkt

De biedstrategie Commissie (per verblijf) start nadat een partner een campagne heeft gemaakt en het commissietarief (% van de boekingswaarde) heeft ingesteld in de biedingsinstellingen van de campagne. Als een gebruiker naar een accommodatie zoekt, gebeurt er het volgende:

  1. AI van Google berekent automatisch een bod met signalen tijdens de veiling om een algemene doel-ROAS (boekingswaarde/kosten) te behalen op basis van het commissietarief dat de partner heeft ingesteld.
  2. De gebruiker klikt op de advertentie en converteert op de website van de partner.
    • Opmerking: De gebruiker kan ervoor kiezen het hotelverblijf enkele maanden later af te ronden.
  3. Binnen 45 dagen na de uitcheckdatum van de gebruiker stemt de partner het verblijf af (Google laten weten of de boeking is afgerond of geannuleerd) via een afstemmingsupload in Google Ads.
  4. Na afstemming brengt Google het gastverblijf in rekening bij de partner op basis van het commissietarief van de campagne vermenigvuldigd met de boekingswaarde.
Opmerking: Google brengt de partner geen kosten in rekening voor boekingen die een gebruiker annuleert.

Vereisten

  • Zet facturering voor Hotel Center aan. U kunt contact opnemen met Team Google Accounts als u hulp nodig heeft om facturering voor Hotel Center in te stellen.
  • Koppel uw Google Ads-account aan ten minste 1 Hotel Center-account.
  • Stel Conversies bijhouden in met transactiespecifieke waarden.
  • Stel de categorie voor conversieacties in op Aankoop.
  • Dien regelmatig een controlerapport in.
Opmerking: Klanten in Turkije moeten worden gefactureerd in Turkse lira (TRY).

Aan de slag

Als u bieden op basis van Commissie (per verblijf) wilt instellen, maar niet aan de vereisten voldoet, volgt u de onderstaande stappen om uw accountgegevens te updaten, aan de slag te gaan en inzicht te krijgen in uw rapporten.

Transactiewaarden instellen voor Conversies bijhouden

Bekijk de volledige instructies om Conversies bijhouden in te stellen voor hotelcampagnes. Zorg ervoor dat u uw transactiegegevens indient met de algemene sitetag met de volgende vereiste parameters:

  • 'start_date'
  • 'end_date'
  • 'id' 'value'
  • 'currency'

De parameter 'value' wordt gebruikt om de kosten voor elke conversie te berekenen. Als 'value' en de bijbehorende 'currency' niet worden opgegeven, gebruikt Google de standaardwaarde in de conversie-instellingen en past de bieder de biedingen op basis daarvan aan. We gebruiken standaardparameters voor klikdatums als 'start_date' en 'end_date' niet beschikbaar zijn.

Opmerking: De waarden van de conversietransacties gelden alleen voor hotelcampagnes.

De URL van uw landingspagina configureren (optioneel)

Hoteladvertenties bevatten de volgende nieuwe URL-parameters voor de landingspagina ter ondersteuning van Commissie (per verblijf):

(PAYMENT-ID): Wordt in een vooraf gedefinieerde tekenreeks 'commissie' omgezet of in het aan Google toegewezen IATA-nummer (bijvoorbeeld '01234567') als u gebruikmaakt van een incassobureau om commissies te innen. Neem contact op met uw TAM als u de indeling van uw IATA-nummer of vooraf gedefinieerde tekenreeks wilt wijzigen.

(IF-PAYMENT-ID): Hiermee wordt 'waar' ingesteld voor hotels die gebruikmaken van biedingen op basis van Commissie (per verblijf) en anders 'onwaar'. Als deze parameter 'waar' is, worden waarden die aan deze voorwaarde voldoen, ingevoegd in de URL. Anders worden de waarden die volgen op de ELSE-instructie ingevoegd.

Zie Dynamische URL's maken voor meer informatie over hoe u links kunt maken naar landingspagina's.

Voorbeeld 1

In dit voorbeeld ziet u de nieuwe parameters in de definitie van een URL van de landingspagina: http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)(IF-PAYMENT-ID)&bookingSource=(PAYMENT-ID)(ELSE)(ENDIF)
Voor hotels die commissie (per verblijf) gebruiken, wordt dat omgezet in:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=123456789
Voor hotels die geen commissie (per verblijf) gebruiken, wordt dat omgezet in:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3

Voorbeeld 2

<URL>http://www.partnerdomain.com?hotelID=(PARTNER-HOTEL-ID)&checkinDay=(CHECKINDAY)&checkinMonth=(CHECKINMONTH)&checkinYear=(CHECKINYEAR)&nights=(LENGTH)&bookingSource=(IF-PAYMENT-ID)commissions(ELSE)GoogleCPC(ENDIF)</URL>
Voor hotels die commissie (per verblijf) gebruiken, wordt dat omgezet in:
http://www.partnerdomain.com?hotelID=ABCDEF&checkinDay=15&checkinMonth=07&checkinYear=2015&nights=3&bookingSource=commissions

Een Commissie (per verblijf)-campagne instellen

Opmerking: De instructies hieronder maken deel uit van het nieuwe ontwerp van de Google Ads-gebruikerservaring. Als u het vorige ontwerp wilt gebruiken, klikt u op het icoon Weergave en selecteert u Vorig ontwerp gebruiken. Als u nog steeds de vorige versie van Google Ads gebruikt, kunt u met de snelle referentiekaart of de zoekbalk in het navigatievenster bovenaan Google Ads de pagina vinden die u zoekt.
Opmerking: U kunt geen bestaande campagne gebruiken voor Commissie (per verblijf). U moet vooraf toestemming hebben om een nieuwe campagne van het type Commissie (per verblijf) te maken.
  1. Klik in uw Google Ads-account op het icoon Campagnes Campaigns Icon.
  2. Klik in het submenu op het dropdownmenu Campagnes.
  3. Klik op Campagnes.
  4. Klik op de plusknop plus en selecteer Nieuwe campagne.
  5. Kies het doel Campagne maken zonder vooraf ingesteld doel.
  6. Selecteer Hotel als campagnetype.
  7. Klik op Doorgaan.
  8. Voer uw campagne-instellingen in op de pagina Campagne-instellingen selecteren. Ontdek meer informatie over elke instelling.
  9. Selecteer de optie Commissie onder Biedingsinstellingen in het dropdownmenu Bieden.
  10. Geef onder Commissiebedrag een commissiewaarde op.
  11. Selecteer onder Betalen voor de optie Gastverblijf.
  12. Klik op Opslaan en doorgaan.

Als u technische vragen over de Google Ads API heeft (bijvoorbeeld vragen over het gebruik van de API of SDK, of fouten die u krijgt via de API of SDK), volgt u de stappen voor probleemoplossing op de pagina Technische support voor API's.

Als u vragen over de Google Ads API heeft die over de UI van Google Ads gaan, klikt u onderaan de pagina op Contact.

De Google Ads API gebruiken

Net als voor andere campagnetypen in Google Ads, kunt u de Google Ads API ook gebruiken om een Commissie (per verblijf)-campagne te maken. Vink Hoteladvertentie toevoegen aan voor meer informatie.

Er zijn specifieke instellingen nodig voor PaymentMode, BudgetType en BiddingStrategyType. Zie de Google Ads API voor meer informatie.

Nadat u de bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, is uw Commissie (per verblijf)-campagne klaar voor gebruik. Als u binnen een dag geen verkeer ziet, controleer dan uw instellingen.

Een controlerapport maken

U moet uw boekingen binnen 45 dagen na de uitcheckdatum van een boeking afstemmen. Voorbeeld:

  • Een conversie (boeking) vindt plaats op 1 januari voor een gastverblijf van 28 februari tot en met 1 maart.
  • Nadat de gast heeft uitgecheckt, moet u deze boeking vóór 15 april (1 maart + 45 dagen) afstemmen.
  • Op 15 april brengt Google de kosten voor het afgeronde gastverblijf in rekening op basis van het door u opgegeven commissietarief. Als de gast de boeking annuleert, worden er geen kosten in rekening gebracht. Als u de boeking niet op 15 april heeft afgestemd, gaat Google ervan uit dat het gastverblijf is afgerond en betaalt u de kosten voor het gastverblijf.

We raden u ten zeerste aan het rapport per boeking te downloaden van de pagina Commissie in Google Ads en de download te gebruiken als afstemmingstemplate. Zie Een controlerapport maken voor meer informatie.

Een controlerapport uploaden

Nadat u een controlerapport heeft gemaakt, klikt u op het tabblad Commissie in Google Ads om het bestand te uploaden. Als u deze optie niet ziet in het navigatiemenu aan de linkerkant, klikt u op Meer om het uit te vouwen.

Belangrijk om te weten:

  • Als u een rij zonder commissie-ID of bestellings-ID uploadt, proberen we uw gastverblijf te koppelen aan een boekingsgebeurtenis op basis van andere beschikbare informatie, zoals de hotel-ID en de reisdatum.
  • Als uw verblijf is geannuleerd, maar u annuleringskosten heeft gekregen, neemt u dat op in de afstemming.
  • Na de afstemmingsperiode (45 dagen na de uitcheckdatum) kunt u geen enkel deel van een boeking meer wijzigen.
  • Uw afstemmingsbestand is voor het hele account (klant-ID). Zelfs als de tabel Commissie is gefilterd op een advertentiegroep of campagne, is de upload van toepassing op de hele klant-ID.
  • Als u een controlerapport uploadt in een andere taal dan het Engels, gebruikt u de gedownloade template van Google Ads in plaats van de template in het Helpcentrum. Als u een controlerapport wilt downloaden, klikt u rechtsboven in het rapport op Downloaden.
    • Als de door u zelf vertaalde kolomnamen anders zijn dan het systeem verwacht, wordt het rapport mogelijk niet geaccepteerd.
      • Voorbeeld: Het controlerapport in het Helpcentrum heeft de kolomnaam Commissie, maar de taal van het account van de partner is Spaans. Als de partner de kolomnaam zelf vertaalt naar 'La comisión', maar Google Ads 'Comisión' verwacht, mislukt de upload. Door de template rechtstreeks via Google Ads te downloaden en niet via het Helpcentrum, krijgt u de exacte vertalingen die nodig zijn.

Als Google niet tevreden is met de nauwkeurigheid van uw rapportage, kunnen we u minimaal 7 dagen van tevoren en op redelijke gronden verzoeken bepaalde documenten of gegevens aan te leveren. Google heeft die nodig om te bepalen of uw rapporten of uitgevoerde betalingen op de betreffende momenten correct waren. Als u zulke documenten of gegevens niet aanlevert, of als Google vindt dat uw rapportage niet nauwkeurig is, kan Google de weergave van advertenties voor uw hotel stopzetten.

Facturering

De kosten van elke boeking worden berekend door de afgestemde waarde te vermenigvuldigen met het commissietarief. U heeft 45 dagen de tijd na de uitcheckdatum van een boeking om afgeronde gastverblijven af te stemmen. Boekingen die niet zijn gemarkeerd als geannuleerd of afgestemd, worden gefactureerd als afgerond verblijf op basis van de oorspronkelijk geboekte waarde. Als u uw gegevens vóór deze 45 dagen afstemt, worden er niet eerder kosten in rekening gebracht.

Best practices

Gegevensvolume: Voor de beste prestaties met 'Commissie (per verblijf)' moet elke campagne ten minste twintig conversies per week genereren. Overweeg campagnes samen te voegen als u campagnes heeft die naar verwachting minder dan 10 conversies per week opleveren.

Betrouwbaar bijhouden van conversies: U moet Conversies bijhouden implementeren op alle apparaten en verkooppunten. Eventuele onderbrekingen in het bijhouden van conversies kunnen de campagneprestaties aanzienlijk beïnvloeden. Verwijder de conversietrackingcode niet van uw website en verplaats deze niet naar een andere locatie terwijl de campagne actief is. Als u de conversietrackingcode wijzigt, moet u ons algoritme ten minste 2 weken de tijd geven om zich hieraan aan te passen. Zorg er ook voor dat autotagging altijd is aangezet voor uw account.

Uw doelen voor het commissiepercentage instellen: Elke adverteerder heeft een andere acceptabele drempelwaarde voor het rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) voor de investering. Als u een commissietarief of bod kiest, begint u met uw acceptabele ROAS-doel en stelt u dit vervolgens omhoog of omlaag bij om de optimale balans tussen ROAS en verkeersvolume te bereiken.

  • Stel dat uw ROAS-doel na annulering 500% is (dat wil zeggen, u krijgt € 5 aan boekingswaarde voor elke € 1 die u aan advertenties heeft uitgegeven na annuleringen) en uw annuleringspercentage is 20%. Uw ROAS vóór annulering is 500% / (1-20%) = 625%. Als u Commissie (per verblijf) of Commissie (per conversie) gebruikt, is het aanbevolen commissietarief het omgekeerde van uw ROAS vóór annulering: 1 / 625% = 16%.
  • Nadat u het ideale commissietarief of de beste CPC heeft vastgesteld waarmee uw doel-ROAS wordt bereikt, kunt u de prestatiestatistieken van uw campagne bijhouden om te checken of u uw verkeersvolumedoelen behaalt (aantal vertoningen, klikken of conversies). Evalueer dit regelmatig en pas uw commissietarief aan indien nodig om het juiste evenwicht tussen ROAS en verkeersvolume te verzekeren.

Consistente afstemming: Alle boekingen moeten binnen 45 dagen na de uitcheckdatum worden afgestemd. Controleer elke maand het tabblad Commissie in Google Ads om de status te updaten van elke boeking die na de uitcheckdatum valt. Er worden pas 45 dagen na het uitchecken kosten in rekening gebracht, ongeacht wanneer u afstemt. We raden u aan zo snel mogelijk af te stemmen zodra de boekingsstatus is bevestigd. Zo zorgt u ervoor dat het biedmodel tijdig feedback krijgt en dat u genoeg tijd heeft om eventuele fouten te corrigeren voordat de facturering wordt afgerond.

De boekingswaarde wijzigen: Het kan voorkomen dat een boeking wordt gewijzigd, wat resulteert in een aangepaste boekingswaarde. Als de boekingswaarde op het moment van conversie afwijkt van de waarde op het moment van uitchecken, gebruikt u de boekingswaarde op het moment van uitchecken in het controlerapport. Dit is de verwachte reactie als de boekingswaarde hoger of lager is dan de boekingswaarde op het moment van conversie.

Opstarttijd en campagneprestaties: Geef elke campagne minstens 7 dagen voordat u de prestaties evalueert en wijzigingen aanbrengt. Probeer de campagne niet te vaak en te ingrijpend te wijzigen terwijl deze loopt (zoals campagnes dagelijks starten en stoppen) om schommelingen in de prestaties te voorkomen.

Veelgestelde vragen

Hoe verschilt Commissie (per verblijf) van Commissie (per conversie)?

Er zijn 2 belangrijke verschillen:
  • Met commissie (per conversie) hoeft u gastverblijven niet af te stemmen. Als u afstemming te omslachtig vindt, is commissie (per conversie) misschien een betere biedstrategie voor u.
  • Voor commissie (per conversie) wordt een commissietarief in rekening gebracht voor conversies (boekingen), niet voor gastverblijven. Als u zich zorgen maakt over onvoorspelbare of hoge annuleringspercentages, is commissie (per verblijf) mogelijk een betere optie voor u.

Zijn er bodaanpassingen geschikt voor Commissie (per verblijf)?

Op dit moment werken alleen bodaanpassingen voor apparaten die zijn ingesteld op -100%. Targeting op landniveau kan afzonderlijk worden ingesteld voor de campagne.

Waarom staat mijn link van de boekingspagina voor hoteladvertenties niet hoger in de plaatsing?

Net als bij elke andere biedstrategie is uw advertentieplaatsing deels afhankelijk van uw bod in vergelijking met concurrerende biedingen in dezelfde veiling. Als er veel adverteerders bieden om in hoteladvertenties voor een populaire property te worden weergegeven, is uw bod mogelijk niet concurrerend genoeg om andere veilingdeelnemers te overtreffen. Uw boekingslink voor hoteladvertenties kan dan lager in de advertentieplaatsing komen te staan of in het geheel niet worden weergegeven. U kunt uw commissietarief verhogen om uw positie te verbeteren. Onthoud dat u niets betaalt, tenzij een gastverblijf is afgerond. Ontdek meer informatie over hoe Google uw advertenties rangschikt
.

Hoe worden Commissie (per verblijf)-campagnes gefactureerd?

Campagnes van het type Commissie (per verblijf) worden 45 dagen na de uitcheckdatum voor elk gerapporteerd gastverblijf in rekening gebracht op het tabblad Commissie. Boekingen die na 45 dagen niet als geannuleerd zijn gemarkeerd, worden automatisch als afgerond verblijf in rekening gebracht.

Hoe evalueer ik mijn campagneprestaties?

Met Commissie (per verblijf)-campagnes wordt uw ROAS altijd gegarandeerd na annulering. Als u een commissietarief van 10% instelt, betaalt u nooit meer dan 10% voor de afgeronde gastverblijven, wat er ook gebeurt. Uw ROAS na annulering is dus altijd 1/10% = 10 (dat wil zeggen, u krijgt € 10 aan boekingswaarde voor elke € 1 die u besteedt aan advertentie-uitgaven). Als u een Commissie (per verblijf)-campagne wilt vergelijken met uw CPC-campagne, zorgt u dat de ROAS vergelijkbaar is. Voorbeeld:
  • Stel dat u een CPC-campagne en een commissie (per verblijf)-campagne heeft met de volgende instellingen en prestaties, met een gemiddeld annuleringspercentage van 20% en een gemiddelde boekingswaarde van € 100 voor beide campagnes:
    • Commissie (per verblijf)-campagne:
      • 10% commissietarief
      • Dagelijkse vertoningen: 1000 vertoningen
    • CPC-campagne:
      • Gemiddelde CPC: € 0,80
      • Gemiddeld CVP: 5%
      • Dagelijkse vertoningen: 1200 vertoningen
    • Uw Commissie (per verblijf)-campagne heeft een ROAS vóór annulering van (1÷10%)÷(1-20%) = 12,5. Met andere woorden: u krijgt € 12,50 voor elke € 1,00 die u aan uw Commissie (per verblijf)-campagne uitgeeft vóór annuleringen.
    • Uw CPC-campagne heeft een ROAS vóór annulering van (5%)*(€ 100)/(€ 0,80) = € 6,25. Dit betekent dat uw CPC-campagne meer vertoningen krijgt dan uw campagnes van het type commissie (per verblijf) bij een lagere ROAS.
    • Voor een eerlijke vergelijking moet u ervoor zorgen dat de ROAS voor beide campagnes hetzelfde is voordat u het totale volume (vertoningen, klikken en conversies) vergelijkt. In dit voorbeeld kunt u uw commissietarief verhogen tot (1-20%)/6,25 = 12,8% om een betekenisvolle vergelijking te maken.

Hoe werken gratis boekingslinks met commissie (per verblijf)-campagnes?

Hotelcampagnes gebruiken attributie op basis van de laatste advertentieklik voor conversierapportage. Als een gebruiker interactie heeft met een organisch zoekresultaat of gratis boekingslink voordat deze converteert, wordt de link niet opgenomen in het Google Ads-attributiepad. Als een gebruiker interactie heeft met een hoteladvertentie, daarna met een organische zoekresultaat of gratis boekingslink en tijdens de conversieperiode converteert, ziet u die conversie in de commissierapportage van Google Ads.

Hoe worden commissies gerapporteerd voor meerdere hotelklikken?

Commissies (en conversies) worden gerapporteerd via Commissie-rapportage van Google Ads. Als een gebruiker bijvoorbeeld op Hotel A klikt en binnen de conversieperiode converteert voor Hotel B, schrijft Google de vertoning/klik toe aan Hotel A. Maar de conversie van de klik van de gebruiker wordt toegeschreven aan en gerapporteerd voor Hotel B met het commissietarief van Hotel A.

Hoe worden de kosten van conversies via verschillende apparaten gerapporteerd voor Commissiecampagnes?

Als u rapporten op campagne- of advertentiegroepniveau doorneemt, maken conversies via verschillende apparaten deel uit van de totale gerapporteerde kosten. Maar als u de gegevens per hotel-ID doorneemt, zijn er geen kosten voor conversies via verschillende apparaten inbegrepen. Als u de kosten voor conversies via verschillende apparaten wilt berekenen, kunt u de totale kosten van de campagne vergelijken met de totale kosten per hotel-ID. Als de kosten van campagne A bijvoorbeeld gisteren € 1000 waren en u ziet een bedrag van € 950 wanneer u op hotel-ID zoekt, zijn de resterende € 50 het resultaat van conversies via verschillende apparaten.

Gerelateerde links

Was dit nuttig?

Hoe kunnen we dit verbeteren?
true
Bereik uw marketingdoelen met Google&nbsp;Ads

Met de tools van Google Ads haalt u het maximale uit uw online marketingactiviteiten. Lees de inspirerende succesverhalen om te ontdekken hoe andere adverteerders hun doelen hebben bereikt met gerichte campagnes.

Aan de slag

of bel 1-855-500-2754 om aan de slag te gaan

Zoeken
Zoekopdracht wissen
Zoekfunctie sluiten
Hoofdmenu
13451814474238471840
true
Zoeken in het Helpcentrum
true
true
true
true
true
73067
false
false
false