Kolumny tabeli statystyk

Kolumny w tabelach statystyk dostarczają rozmaitych informacji o koncie. Ich konfiguracja zależy od tego, którą tabelę statystyk wyświetlasz. Możesz wybrać kolumny, które chcesz wyświetlić, zmienić ich układ i zapisać je w nowej kolejności. W ten sposób wszystkie najważniejsze dla Ciebie dane będą od razu dostępne w tabeli statystyk.
W tym artykule znajdziesz ogólny opis najczęściej używanych kolumn i kolumn, które są dostępne tylko podczas wyświetlania określonego zestawu danych.

Wskazówka

Możesz porównać skuteczność w zakresach dat i sprawdzić te wyniki w odpowiednich kolumnach tabeli statystyk. Zobacz, jak porównać skuteczność w danym przedziale czasowym.

Rozwiń wszystko

Najczęściej używane kolumny

Niektóre kolumny znajdują się prawie na każdej stronie konta Google Ads.

Zalecane kolumny
Google Ads może od czasu do czasu zalecać kolumny, które zgodnie z ustawieniami kampanii warto dodać do tabel statystyk. Propozycje kolumn zależą od różnych czynników, m.in. konwersji, ustawień języka lub lokalizacji czy strategii ustalania stawek. Zalecane kolumny możesz dowolnie dodawać i usuwać. Możesz też całkowicie zrezygnować z tej funkcji w kampanii. Dowiedz się, jak dodawać i usuwać zalecane kolumny w tabeli statystyk.
Często wyświetlane
W kolumnie „Często wyświetlane” znajdziesz inne kolumny, które były często używane w ciągu ostatnich 91 dni lub ostatnio otwierane. Korzystając z kolumny „Często wyświetlane”, możesz szybko przechodzić do kolumn, które zwykle przeglądasz.
Kolumna Stan

Kolumna „Stan” na stronach „Kampanie” i „Grupy reklam” zawiera informacje o bieżącym stanie poszczególnych kampanii lub grup reklam (wstrzymana, usunięta, ograniczona z powodu budżetu itd.).

  • Kolumna „Stan” na stronie „Komponenty” informuje o tym, czy reklama jest aktywna. Jeśli nie jest, określa jej stan (wstrzymana, usunięta lub odrzucona).
  • Kolumna „Stan” na stronie „Słowa kluczowe” informuje o tym, czy poszczególne słowa kluczowe mogą powodować wyświetlanie reklam albo czy kampania lub reklama, do której należą, jest oznaczona jako wstrzymana, usunięta, odrzucona itd.

Dowiedz się więcej o stanach kampanii, grup reklam, reklam i słów kluczowych.

Kolumny skuteczności

W tabeli statystyk domyślnie wyświetlają się takie kolumny skuteczności:

  • Kliknięcia: gdy ktoś klika reklamę, np. niebieski nagłówek reklamy tekstowej, zliczamy to jako kliknięcie.
  • Wyświetlenia: wyświetlenie jest zliczane za każdym razem, gdy Twoja reklama pojawi się na stronie wyników wyszukiwania lub na innej stronie w sieci Google. „Wyświetlenia” to w skrócie „wyśw.”.
  • CTR: współczynnik pokazujący, jak często klikają reklamę użytkownicy, którzy ją zobaczyli. CTR może służyć do określania skuteczności słów kluczowych i reklam.
  • Śr. CPC: kwota, jaką płacisz za reklamy, podzielona przez łączną liczbę kliknięć.
  • Śr. CPM: średnia kwota, jaką płacisz za 1000 wyświetleń reklamy (jeśli stosujesz określanie stawek CPM).
  • Koszt: łączne wydatki na wszystkie interakcje, takie jak kliknięcia reklam tekstowych i obejrzenia reklam wideo.
Wyniki
  • Kolumna „Wyniki”: podaje liczbę konwersji uzyskanych dzięki wszystkim głównym działaniom powodującym konwersję w przypadku poszczególnych standardowych celów na Twoim koncie.
    • W tej kolumnie zwykłym kolorem czcionki wyświetlane są konwersje należące do celów, pod których kątem kampania prowadzi optymalizację. Konwersje należące do celów, pod których kątem kampania nie prowadzi optymalizacji, ale które i tak przynoszą konwersje, są natomiast wyświetlane wyszarzoną czcionką. Więcej informacji o celach konwersji
    • Kolumna „Wyniki” nie wyświetla konwersji pogrupowanych według celu niestandardowego. Jeśli jednak niektóre z takich konwersji występują też w celach standardowych na Twoim koncie jako główne działania powodujące konwersję, zobaczysz w kolumnie „Wyniki” konwersje uzyskane dzięki tym celom standardowym (pamiętaj, że nie dotyczy to działań dodatkowych, ponieważ one nigdy nie pojawiają się w tej kolumnie). Więcej informacji o celach konwersji
  • Kolumna „Wartość wyników”: podaje obliczone wartości konwersji uzyskanych dzięki wszystkim głównym działaniom powodującym konwersję w przypadku poszczególnych standardowych celów na Twoim koncie.
  • Kolumna „Cele konwersji”: zawiera cele wymienione w ustawieniu na poziomie kampanii, które zwiększają jej skuteczność.
    • Możesz zastępować domyślne cele konta oraz wskazywać cele, które chcesz śledzić w raportach konwersji i których zamierzasz używać do ustalania stawek w konkretnej kampanii.
    • Domyślne cele konta powinny pasować do większości kampanii, ale może się zdarzyć, że będziesz potrzebować większej kontroli nad tym, które cele konwersji służą w danej kampanii do ustalania stawek i raportowania. Dowiedz się więcej o celach konwersji na poziomie kampanii.

Kolumny raportowania wyników pojawiają się tylko na poziomie kampanii.

Będziesz też mieć widoczną opcję dodawania kolumn, które dotyczą celów standardowych zdefiniowanych na koncie, jako osobnych kolumn (np. odpowiadających połączeniom telefonicznym czy przesyłaniu formularzy kontaktowych). Kolumny te będą podawać liczbę konwersji uzyskanych dzięki głównym działaniom powodującym konwersję w przypadku poszczególnych celów standardowych.

Dowiedz się więcej o raportowaniu wyników.

Kolumny konfiguracji
  • Liczba odrzuconych reklam
    • Te reklamy nie będą się wyświetlać, ponieważ naruszają zasady Google Ads. W kolumnie „Stan” możesz sprawdzić, dlaczego reklama została odrzucona. Więcej informacji o zasadach Google Ads.
    • Gdy poprawisz reklamę, sprawdzimy ją jeszcze raz, a następnie zmienimy jej stan na „Odpowiednia”, jeśli będzie zgodna z naszymi zasadami. Dowiedz się, jak poprawić odrzuconą reklamę.
    • Tę kolumnę można dodawać do tabel Kampanie i Grupy reklam.
  • Liczba odrzuconych słów kluczowych
    • Te słowa kluczowe nie będą powodować wyświetlania reklam, ponieważ naruszają zasady Google Ads. Dowiedz się więcej o zasadach Google Ads.
    • W kolumnie „Stan” możesz sprawdzić, dlaczego reklama została odrzucona. Gdy poprawisz reklamę, sprawdzimy ją jeszcze raz, a następnie zmienimy jej stan na „Odpowiednia”, jeśli będzie zgodna z naszymi zasadami. Dowiedz się, jak poprawić odrzuconą reklamę.
    • Tę kolumnę można dodawać do tabel Kampanie i Grupy reklam.
  • Liczba odpowiednich reklam
    • Te reklamy zostały sprawdzone i zatwierdzone do wyświetlania. Są zgodne z zasadami Google Ads, więc mogą się wyświetlać wszystkim odbiorcom. Więcej informacji o procesie sprawdzania reklam.
    • Tę kolumnę można dodawać do tabel Kampanie i Grupy reklam.
  • Liczba odpowiednich słów kluczowych
    • Te słowa kluczowe zostały sprawdzone i zatwierdzone. Mogą powodować wyświetlanie wszystkich Twoich reklam. Więcej informacji o procesie sprawdzania reklam.
    • Tę kolumnę można dodawać do tabel Kampanie i Grupy reklam.
  • Liczba odpowiednich elastycznych reklam w wyszukiwarce
    • Te reklamy zostały sprawdzone i zatwierdzone do wyświetlania. Są zgodne z zasadami Google Ads, więc mogą się wyświetlać wszystkim odbiorcom. Więcej informacji o procesie sprawdzania reklam.
    • Tę kolumnę można dodawać do tabel Kampanie i Grupy reklam.
  • Liczba odpowiednich grup reklam
  • Szczegóły dotyczące skuteczności elastycznych reklam w wyszukiwarce
    • Ta kolumna zawiera elementy składowe oceny skuteczności elastycznych reklam w wyszukiwarce. Więcej informacji o skuteczności reklamy.
    • Ta kolumna podaje liczbę elastycznych reklam w wyszukiwarce podzielonych na segmenty według skuteczności reklamy.
    • Tę kolumnę można dodawać do tabel Kampanie i Grupy reklam.
  • Liczba odpowiednich komponentów z linkami do podstron
    • Ta kolumna podaje liczbę komponentów z linkami do podstron.
    • Tę kolumnę można dodawać do tabel Kampanie i Grupy reklam.
  • Liczba odpowiednich komponentów z linkami do podstron (uaktualnionych)
    • Ta kolumna podaje liczbę uaktualnionych komponentów z linkami do podstron.
    • Tę kolumnę można dodawać do tabel Kampanie i Grupy reklam.
  • Liczba odpowiednich komponentów z obrazem
    • Ta kolumna podaje liczbę komponentów z obrazem.
    • Tę kolumnę można dodawać do tabel Kampanie i Grupy reklam.

Dowiedz się więcej o tworzeniu skutecznych reklam w wyszukiwarce.

Kolumny skuteczności dla różnych typów kampanii
Przeglądając wiele typów kampanii naraz, zobaczysz dodatkowe kolumny z danymi różnych kampanii: „Interakcje”, „Współczynnik interakcji” i „Średni koszt”. Kolumny te podają kluczowe dane dla każdego typu kampanii oraz pomogą Ci sprawdzać, na ile skutecznie reklamy lub produkty realizują Twoje cele reklamowe. Na przykład kolumna „Interakcje” podaje liczbę kliknięć dla kampanii w sieci wyszukiwania, liczbę wyświetleń filmów dla kampanii wideo itd. Więcej informacji o interakcjach
Kolumny konwersji
Jeśli skonfigurujesz w witrynie śledzenie konwersji, w tych kolumnach zobaczysz informacje o skuteczności konwersji. Aby wyświetlić opis danej kolumny, u jej góry najedź kursorem na znak zapytania .
Kolumny atrybucji
Dzięki tym kolumnom możesz łatwiej zrozumieć rolę swoich słów kluczowych w wyszukiwaniach w wyszukiwarce Google, które prowadzą do konwersji. Często największy udział otrzymuje „ostatnie kliknięcie” przed konwersją, ponieważ to właśnie ono prowadzi bezpośrednio do sprzedaży, pozyskania klienta czy rejestracji. Jednak w całym procesie pomagają też inne słowa kluczowe, które mogą przybliżyć klientów do konwersji. Dane konwersji wspomaganych w raportach atrybucji pozwalają lepiej zrozumieć wartość poszczególnych słów kluczowych w kontekście konwersji. Podobnie jak w przypadku kolumn konwersji, aby widzieć dane konwersji wspomaganych, musisz włączyć w witrynie śledzenie konwersji.
Kolumny atrybutów
W tabeli statystyk domyślnie wyświetlają się następujące kolumny atrybutów:
  • Typ strategii ustalania stawek: nazwa strategii ustalania stawek, która zarządza stawkami Twoich słów kluczowych, grup reklam lub kampanii. Jeśli np. Twoja kampania wykorzystuje samodzielne określanie stawek CPC, zobaczysz w tej kolumnie wartość „CPC”, a jeżeli automatyczne – „Auto”. Możesz też zobaczyć dopisek „(ulepszone)”, co oznacza, że Google Ads dostosowuje Twoją maksymalną stawkę w zależności od celu, np. maksymalizując konwersje.
  • Strategia ustalania stawek: automatyczna strategia portfolio ustalania stawek, która zarządza stawkami Twoich słów kluczowych, grup reklam lub kampanii. W tej kolumnie widoczna będzie wybrana przez Ciebie nazwa elastycznej strategii ustalania stawek. Jeżeli nie używasz elastycznej strategii ustalania stawek, zobaczysz „-”.
  • Możliwość poprawy wyniku optymalizacji konta:
    • Jest to wartość procentowa zmian, jakie należy wprowadzić, aby osiągnąć wynik optymalizacji konta wynoszący 100%. Dowiedz się więcej o optymalizacji na kontach menedżera.
    • Tę kolumnę można dodawać tylko do tabeli Kampanie.
Kolumny szczegółów połączeń
Te kolumny zawierają dane o połączeniach z numerem Google do przekazywania połączeń, wyświetlanym z reklamami i produktami na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach oraz zaawansowanych urządzeniach mobilnych. Są one dostępne na stronach „Grupy reklam” i „Kampanie”. Dowiedz się, jakie statystyki są dostępne w kolumnach Dane połączeń.

Kolumny dostępne tylko na niektórych stronach

Niektóre kolumny można znaleźć tylko na określonych stronach konta Google Ads. Oto jakie dane o skuteczności się w nich znajdują:

% wyświetleń

Ta kolumna podaje odsetek czasu wyświetlania reklamy w porównaniu z resztą aktywnych reklam w tej samej grupie reklam. Ta kolumna jest dostępna tylko na stronie „Reklamy i komponenty”.

Wskazówka

Porównując odsetek wyświetleń 2 reklam, dostosuj zakres dat tak, aby obejmował czas wyświetlania obu reklam – dzięki temu porównanie będzie dokładne.

Różne odsetki wyświetleń lub liczba uzyskanych wyświetleń dla każdej reklamy w grupie reklam to zjawisko normalne. Na częstotliwość wyświetlania danej reklamy mają wpływ następujące czynniki:

  • Rotacja reklam

    Domyślnie we wszystkich kampaniach włączone jest ustawienie optymalizacji wyświetlania reklam. Oznacza to, że reklamy o wyższym współczynniku klikalności (CTR) wyświetlają się częściej niż inne reklamy w grupie. Taki system automatycznie faworyzuje reklamy o wyższej skuteczności, kierujące do Twojej witryny więcej użytkowników.

    Możesz wyłączyć zoptymalizowane wyświetlanie reklam, co spowoduje, że system Google Ads będzie wyświetlać reklamy naprzemiennie i w przybliżeniu równomiernie. W takim przypadku reklamy mogą nadal uzyskiwać różne wartości procentowe wyświetleń lub liczby wyświetleń. Jest to spowodowane tym, że określając pozycję reklamy na stronie wyników wyszukiwania, system Google Ads uwzględnia jej wynik jakości. Reklama o wysokim wyniku jakości może się pojawiać na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, co oznacza, że zawsze otrzyma wyświetlenie. Reklama o niskim wyniku jakości może się natomiast pojawiać na drugiej stronie wyników wyszukiwania, czyli będzie się wyświetlać tylko wtedy, gdy użytkownik przejdzie do tej strony.

  • Czas

    Reklama utworzona później w ciągu dnia będzie miała pod jego koniec mniejszy odsetek wyświetleń niż wcześniejsze reklamy. Ta różnica będzie z czasem zanikać.

  • Stan zatwierdzenia

    Przed sprawdzeniem i zatwierdzeniem reklama będzie się wyświetlać tylko w wyszukiwarce Google. Nie będzie się wyświetlać w sieci Google, więc jej odsetek wyświetleń będzie niższy.

Aktywne dost. stawek

Aktywne dostosowanie stawek to wybrany przez Ciebie typ dostosowania stawek. W przypadku dostosowania stawek mobilnych zobaczysz „Urządzenie”. Możesz podnieść lub obniżyć dowolną stawkę, aby zwiększyć lub zmniejszyć konkurencyjność reklamy w zależności od urządzenia, lokalizacji, pory dnia itp. Dostosowania stawek dają lepszą kontrolę nad tym, kiedy i gdzie reklama będzie się wyświetlać.

Ad ID

To niepowtarzalny numer identyfikacyjny reklamy.

Typ reklamy

Ta kolumna pokazuje, jakie reklamy wyświetlasz: tekstowe, graficzne, mobilne czy wideo.

Symulator stawek

Te kolumny pokazują szacunkowy wpływ różnych zmian stawek na ruch w sieci wyszukiwania. Dane szacunkowe są odświeżane raz dziennie i odzwierciedlają ostatnie 7 dni działań na koncie od dnia, w którym zostały obliczone (do 7 dni wstecz). Kolumny symulatora stawek są dostępne na poziomie słów kluczowych oraz na poziomie kampanii dla dostosowań stawek według urządzenia. Poniżej znajdziesz informacje o obu opcjach.

Symbol „--” w kolumnie oznacza, że w ciągu 7 poprzednich dni nie było wystarczająco dużo danych do opracowania prognozy.

Uwaga: kolumny symulatora stawek dostarczają szacunkowych danych o tym, jak alternatywne stawki mogły wpływać na skuteczność reklam w przeszłości. Nie służą one do przewidywania ani gwarantowania skuteczności reklam w przyszłości. Nie przedstawiają też szacunków dla kampanii, które korzystają z automatycznego określania stawek CPC lub docelowego CPA, ani dla kampanii, które regularnie wyczerpują cały budżet dzienny.

Kolumny symulatorów stawek za słowo kluczowe

Kolumny symulatorów stawek dla kampanii kierowanych na sieci wyszukiwania i reklamową są dostępne na stronie „Słowa kluczowe”.

Kolumna „Maks. podstawowa stawka CPC” zawiera stawki użyte przez Google Ads do oszacowania kosztów i liczby kliknięć dla pozostałych kolumn symulatora stawek. Posługuj się nią (a nie kolumną „Maks. stawka CPC”) przy ocenianiu wyników symulatora stawek. Twoja aktualna maksymalna stawka CPC mogła się zmienić od czasu wykonania prognozy przez Google Ads.

Kolumny dostosowania stawek według urządzenia na poziomie kampanii

Możesz też wyświetlić kolumny symulatorów stawek dla dostosowań stawek według urządzenia na poziomie kampanii. Te kolumny są dostępne na karcie Urządzenia na karcie Ustawienia.

Kolumna „Dost. podst. stawek” pokazuje dostosowanie stawek użyte przez Google Ads do określenia szacunkowych danych w kolumnie symulatora stawek. Posługuj się nią przy ocenianiu wyników symulatora stawek. Twoje aktualne dostosowanie stawek mogło zmienić się od momentu wykonania prognozy przez Google Ads.

Prognozy zawarte w tych kolumnach symulatora stawek zakładają, że wszystkie dostosowania stawek na poziomie grupy reklam zostały usunięte.

Dowiedz się, jak szacować wyniki za pomocą symulatorów stawek, budżetu i wartości docelowych.

Udział w kliknięciach

Udział w kliknięciach to liczba kliknięć otrzymanych przez Ciebie w sieci wyszukiwania podzielona przez szacowaną maksymalną liczbę kliknięć możliwych do uzyskania.

Ta maksymalna liczba kliknięć zależy od widoczności Twoich reklam oraz tego, ile reklam wyświetlasz w wynikach wyszukiwania zapytania. Oba te czynniki zależą od różnych okoliczności, w tym od wysokości Twojej stawki oraz ogólnej jakości i trafności Twoich reklam.

Ta kolumna jest dostępna na stronie „Grupy produktów”. Dowiedz się więcej o udziale w kliknięciach.

Koszt

Ta kolumna podaje łączne koszty kampanii naliczone w wybranym okresie.

Ta kolumna jest dostępna tylko na stronie „Kampanie”.

Domyślny maks. CPC

Domyślny maksymalny koszt kliknięcia (maks. CPC) to najwyższa kwota, jaką zgadzasz się zapłacić za kliknięcie. Domyślną maksymalną stawkę CPC ustawia się na poziomie grupy reklam, ale można ją zastąpić, ustawiając konkretny maksymalny CPC dla poszczególnych słów kluczowych. Pamiętaj, że nie zapłacisz więcej niż wynosi maks. CPC, a często zapłacisz mniej. Średnią cenę kliknięcia możesz zobaczyć w kolumnie „Śr. CPC”.

Obok stawek może być widoczna etykieta „auto” lub „(ulepszone)”. Znaczenie tych opisów jest następujące:

  • Auto: oznacza, że Google Ads automatycznie ustala stawkę widoczną w tej kolumnie. Etykieta „auto” może być widoczna, jeśli Twoja kampania korzysta np. z automatycznego określania stawek lub strategii portfolio ustalania stawek pod kątem docelowego ROAS. Pamiętaj, że wysokości stawek nie można edytować.
  • Ulepszone: oznacza, że system Google Ads dostosowuje stawkę w zależności od aukcji, aby uzyskać określony cel strategii ustalania stawek, np. maksymalizować konwersje w przypadku Ulepszonego CPC lub maksymalizować wartość konwersji dla docelowego ROAS. Dla każdego słowa kluczowego w tej grupie reklam korzystającego ze stawki domyślnej Google Ads próbuje ustalić stawki, których średnia wysokość będzie zbliżona do wyświetlonej.

Pamiętaj, że stawki w niektórych strategiach ustalania stawek, np. Docelowy ROAS, mogą być ustawiane i ulepszane automatycznie. Jeśli korzystasz z docelowego ROAS, widoczna stawka nie ma zastosowania do aukcji w sieci reklamowej.

Kolumna „Domyślny maks. CPC” jest dostępna tylko na stronie „Grupy reklam”.

Efektywny maks. CPC (tylko w kampaniach produktowych)

W kampaniach produktowych korzystasz z grup produktów, aby ustalać stawki dla swoich produktów. Stawkę dla każdego produktu możesz sprawdzić w kolumnie „Efektywny maks. CPC” na stronie „Produkty”. Efektywny maksymalny CPC to stawka, która służy w aukcji reklam do ustalania pozycji produktów. Jest to najwyższa stawka dla indywidualnego produktu w wybranej kampanii lub grupie reklam nawet przy uwzględnieniu priorytetów kampanii.

Co to oznacza

Efektywny maksymalny koszt kliknięcia to najwyższa kwota, jaką chcesz zapłacić za dany produkt w swojej grupie reklam. W przypadku gdy produkt jest wykluczony albo gdy kampania lub grupa reklam nie jest włączona, zamiast maksymalnej stawki CPC zobaczysz symbol „--”.

Wartość, którą zobaczysz, nie obejmuje następujących ustawień kampanii:

  • Dostosowania stawek. Oznacza to, że możesz ustalić wyższą stawkę na podstawie ustawionego dostosowania stawek. Jeśli np. zastosujesz dostosowanie stawek mobilnych w wysokości 300%, efektywny maks. CPC w wysokości 1 zł może się zwiększyć do 3 zł w przypadku ustalania stawek dla reklam mobilnych. Więcej informacji o dostosowaniach stawek.

Przykład

Masz kampanię „Buty” z produktem „Trampki do biegania” w 2 grupach reklam. Jedna z nich korzysta z maks. stawki CPC w wysokości 1,2 zł dla produktu „Trampki do biegania”, a druga grupa reklam ma stawkę w wysokości 3 zł. Przy produkcie „Trampki do biegania” na stronie „Produkty” w kampanii zobaczysz efektywny maks. CPC w wysokości 3 zł, bo jest to najwyższa stawka, jaką zgadzasz się zapłacić we wszystkich grupach reklam zawierających „Trampki do biegania”.

Szac. stawka za pierwszą stronę, górę strony lub pierwszą pozycję

Dane „Szac. stawka za pierwszą stronę”, „Szac. stawka za górę strony” i „Szac. stawka za pierwszą pozycję” pokazują przybliżoną stawkę kosztu kliknięcia (CPC) potrzebną, aby Twoja reklama znalazła się na pierwszej stronie, na górze strony lub na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, gdy wyszukiwane hasło dokładnie pasuje do słowa kluczowego. Stawki te są obliczane na podstawie wyniku jakości oraz aktualnej konkurencji reklamodawców o dane słowo kluczowe.

W rzadkich przypadkach „Szac. stawka za górę strony” i „Szac. stawka za pierwszą pozycję” mogą przekraczać 100 USD. Wtedy ich podawana wartość przyjmuje postać „>= 100 USD”. Wyświetlając dane „Szac. stawka za górę strony” i „Szac. stawka za pierwszą pozycję” w innych walutach, możesz zobaczyć podobną adnotację dla równowartości kwoty 100 USD w wybranej walucie.

Szacunkowe stawki nie gwarantują miejsca docelowego. Pozycja reklamy zależy od wielu czynników, w tym działań innych reklamodawców i osób wyszukujących, ustawień konta oraz działań na koncie, takich jak zmiany budżetu. Dlatego reklama może się nie wyświetlić na pierwszej stronie lub u góry strony nawet wtedy, gdy jej stawka jest zgodna z oszacowaniami.

Te kolumny są dostępne tylko na stronie „Słowa kluczowe”.

Końcowy URL

Ta kolumna znajduje się między innymi na stronie „Słowa kluczowe”. Jeśli ustawisz końcowy adres URL na poziomie słowa kluczowego, będzie on nadrzędny w stosunku do końcowych adresów URL poszczególnych reklam. Załóżmy, że masz na koncie następujące dane:

  • Końcowy URL reklamy: www.example.com
  • Końcowy URL słowa kluczowego: www.example.com/owoce

Jeśli słowo kluczowe „jabłko” spowoduje wyświetlenie reklamy, jej końcowym adresem URL będzie „www.example.com/owoce” zamiast „www.example.com”.

URL obrazu

Jeśli wyświetlasz reklamy graficzne w sieci reklamowej, użyte w nich obrazy są przechowywane na serwerach Google, na które przekierowuje dany adres URL.

Udział w wyświetleniach, Utrata udziału w wyśw. (pozycja), Utracony udział w wyśw. (budżet) oraz Dopasowanie ścisłe, udział w wyśw.

Udział w wyświetleniach to odsetek otrzymanych wyświetleń podzielony przez szacunkową liczbę wyświetleń, które można było uzyskać. Ocena, czy reklama może się wyświetlać, jest oparta na aktualnych ustawieniach kierowania reklam, stanach zatwierdzenia, stawkach i wynikach jakości. Dowiedz się, jak uzyskać dane o udziale w wyświetleniach.

Ta kolumna jest dostępna na stronach „Kampanie” i „Grupy reklam”.

Nieprawidłowe kliknięcia oraz Współczynnik nieprawidłowych kliknięć

Te kolumny podają liczbę i odsetek kliknięć sklasyfikowanych jako nieprawidłowe oraz automatycznie odfiltrowanych z konta. Kliknięcia te nie obciążają budżetu ani nie wpływają na statystyki konta. Więcej informacji o nieprawidłowym ruchu.

Ta kolumna jest dostępna tylko na stronie „Kampanie”.

Typ dopasowania

W kampaniach koncentrujących się na sieci wyszukiwania Google możesz użyć następujących typów dopasowania słów kluczowych: dopasowanie przybliżone, dopasowanie do wyrażenia lub dopasowanie ścisłe. Pomagają one kontrolować, komu wyświetlają się Twoje reklamy. Niektóre typy dopasowania przynoszą więcej wyświetleń reklamy, kliknięć i konwersji, inne natomiast – mniej wyświetleń, ale za to zapewniają bardziej precyzyjne wybieranie. Kolumna „Typ dopasowania” pokazuje ustawienia wszystkich słów kluczowych i umożliwia ich edycję. Ta kolumna znajduje się na stronie „Słowa kluczowe”. Dowiedz się więcej o opcjach dopasowania słów kluczowych.

W Google Ads dostępne są też dodatkowe dane o typie dopasowania:

Podział wyszukiwanych słów według typu dopasowania: wyświetlaj dane słów kluczowych w podziale na segmenty według typu dopasowania wyszukiwanych haseł (przybliżone, do wyrażenia lub ścisłe), które wywołały reklamę. Dzięki temu porównasz statystyki (np. kliknięcia, wyświetlenia, współczynniki klikalności i współczynniki konwersji) wyszukiwanych słów, które spowodowały wyświetlenie reklamy. Użyj tej opcji podziału na segmenty, aby sprawdzić, które słowa kluczowe mają największą skuteczność dla określonego typu dopasowania.

Kolumna „Typ dopasowania” w raporcie wyszukiwanych haseł: ta kolumna w raporcie wyszukiwanych haseł wskazuje, który typ dopasowania umożliwił wyświetlenie reklamy użytkownikowi wyszukującemu konkretne hasło. Informacje te możesz wykorzystać do ulepszenia listy słów kluczowych.

Maks. CPC

Maksymalny koszt kliknięcia (maks. CPC) to najwyższa kwota, jaką zgadzasz się zapłacić za kliknięcie. Możesz ustawić określony maks. koszt kliknięcia poszczególnych słów kluczowych, jeżeli chcesz, aby stawki określonych słów były różne, w zależności od ich skuteczności. Pamiętaj, że nie zapłacisz więcej niż wynosi maks. CPC, a często zapłacisz mniej. Średnią cenę kliknięcia możesz zobaczyć w kolumnie „Śr. CPC”.

Obok stawek może być widoczna etykieta „auto” lub „(ulepszone)”. Znaczenie tych opisów jest następujące:

  • Auto: oznacza, że Google Ads automatycznie ustala stawkę widoczną w tej kolumnie. Etykieta „auto” może być widoczna, jeśli Twoja kampania korzysta np. z automatycznego określania stawek lub z elastycznej strategii ustalania stawek Docelowy ROAS. Pamiętaj, że wysokości stawek nie można edytować.
  • Ulepszone: oznacza, że system Google Ads dostosowuje stawkę w zależności od aukcji, aby uzyskać określony cel strategii ustalania stawek, np. maksymalizować konwersje w przypadku Ulepszonego CPC lub maksymalizować wartość konwersji dla docelowego ROAS. Dla każdego słowa kluczowego w tej grupie reklam korzystającego ze stawki domyślnej Google Ads próbuje ustalić stawki, których średnia wysokość będzie zbliżona do wyświetlonej.

Pamiętaj, że stawki w niektórych strategiach ustalania stawek, np. Docelowy ROAS, mogą być ustawiane i ulepszane automatycznie. Jeśli korzystasz z docelowego ROAS, widoczna stawka nie ma zastosowania do aukcji w sieci reklamowej.

Kolumna „Maks. CPC” jest dostępna tylko na stronach „Grupy produktów”, „Słowa kluczowe” i „Cele reklam dynamicznych”.

Współczynnik kliknięć prowadzących na strony mobilne

„Współczynnik kliknięć prowadzących na strony mobilne” to odsetek kliknięć z komórek prowadzących do stron, które według testu optymalizacji mobilnej Google są dostosowane do urządzeń mobilnych. Ta kolumna jest dostępna na karcie „Strona docelowa”.

Jeśli strona docelowa nie została jeszcze przeanalizowana lub nie mamy wystarczająco dużo danych, w kolumnie wyświetli się symbol „--”.

Dane dotyczące stron mobilnych mogą być przechowywane przez maksymalnie 14 dni. Zmiany wprowadzone na stronach są uwzględniane w kolumnie „Współczynnik kliknięć prowadzących na strony mobilne” w ciągu 14 dni.

Lista wykluczających słów kluczowych

W tej kolumnie możesz szybko dodawać do kampanii listy wykluczających słów kluczowych i usuwać je z nich.

Po najechaniu kursorem na listę wykluczających słów kluczowych wyświetlą się zawarte w niej słowa kluczowe. Aby wprowadzić zmiany na liście, kliknij ją, a przejdziesz do strony z informacjami, na której możesz to zrobić.

Stan produktu (tylko w przypadku kampanii produktowych)

W kolumnie „Stan produktu” wyświetla się aktualny stan danego produktu w Twojej kampanii. Z kolumny dowiesz się, czy produkt może się wyświetlać. Dowiedz się więcej o diagnostyce produktów i znaczeniu stanów produktów.

Dowiedz się więcej o problemach z produktami.

Wynik jakości

Ta kolumna podaje wynik jakości słowa kluczowego, czyli miarę trafności reklam i strony docelowej dla osoby, która ogląda reklamę.

Ta kolumna znajduje się na stronie „Słowa kluczowe”.

Względny CTR

Względny CTR jest miarą skuteczności reklam w sieci reklamowej w porównaniu z reklamami innych reklamodawców, które pojawiają się w tych samych witrynach.

Wartość względnego CTR to iloraz Twojego współczynnika klikalności i średniego współczynnika klikalności wszystkich reklamodawców w miejscach docelowych, w których wyświetlają się Twoje reklamy. Jest to wskaźnik konkurencyjności, więc jego wartość nie jest stała. Zmienia się w zależności od witryn, w których wyświetlają się Twoje reklamy, oraz działań innych reklamodawców.

Przykład

Załóżmy, że CTR w sieci reklamowej reklamodawcy sprzedającego cyfrowe aparaty fotograficzne wynosi 0,05%. Jego reklamy pojawiają się w sieci reklamowej na pojedynczej stronie o tematyce fotograficznej razem z reklamami 3 innych reklamodawców, których CTR wynosi 0,005%.

Pierwszy reklamodawca może się pochwalić współczynnikiem CTR 10-krotnie większym od konkurencji (0,05%/0,005% = 10). Użytkownicy są bardziej zainteresowani jego produktami, więc ma on bardzo wysoki względny CTR (10).

Czy to było pomocne?

Jak możemy ją poprawić?
Szukaj
Wyczyść wyszukiwanie
Zamknij wyszukiwanie
Menu główne
7901435245636172442
true
Wyszukaj w Centrum pomocy
true
true
true
true
true
73067
false
false
false